• 4
  • 5
2021-05-03, 10:13
Medlem
megacoolmans avatar
Bortskämda ungjävlar.
Jag förstår inte de familjer som lagar speciell ”mat” till ungarna för att de inte äter det ena eller det andra.

Hade jag, när jag var liten, vägrat äta det som serverades så hade jag fått gå hungrig.
Citera
2021-05-03, 11:20
Medlem
Krummlans avatar
Detta är såklart fake, vad gör dom inte för en stund i rampljuset
Citera
2021-05-03, 16:51
Medlem
Hegamons avatar
Protein får hon i sig och fett. Hon får i sig mycket via mjölken hon tillsätter. Kolhydrater finns i mjölk. Jag är mest skeptisk mot C-vitamin alltså jag undrar varför hon ej får skörbjugg?

Jag tror inte på historian. Som vanligt brukar dessa ovanliga personer ha särskilda ätardagar då de äter friskt allt möjligt.

Jag tror hon har 1 dag i veckan då hon äter frukt och grönt. Då skulle ovan diet funka. Sedan att hon blir sjuk när hon blir äldre, medelålders det tror jag om hon fortsätter.
Citera
2021-05-03, 16:54
Medlem
BigBusinesss avatar
Såna där Nuggets, är dom inte lite som korv? Man kan ju tänka sig att inälvor från kycklingen slinker ner. Dom är väl hyfsat näringsrika?
Citera
2021-05-03, 17:55
Medlem
Med tanke på all skit svennebanan i regel äter äter - makaroner, bröd, flingor, müsli som bas och i bästa fall lite mager kyckling, korv och vegetabiliska oljor fyllda av omega 6 som komplement så är jag inte förvänad. Sedan ett kg godis, chips, öl och glass fredag, lördag, söndag som tröst. Hennes nettointag av kolhydrater och ffa rent socker bör bli förhållandevis lågt och då behöver inte kroppen lika mycket c-vitamin. Tänk på att vi är skapta för att leva på i princip bara kött, fisk, ägg, mättat fett och lite bär.

Sedan kan man såklart fundera över vad som är sant och inte men det skulle inte förvåna mig om den där kosthållningen är bättre än klassisk svennebananmat.
Citera
2021-05-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Håller med dig haha, som myten frukost, "starta dagen med ett rikt frukostmål för att orka resten av dagen", mm sedan när behöver man proppa i sig socker som O'boy och flingor för att orka dagen? Man behöver verkligen inte få sig mängden mat vi äter per dag, speciellt inte mer än en halv matsked socker, eller inget alls. Myt alltihopa.De flesta jobbar inte intensivt 12 timmar om dagen på en åker och skördar. De flesta sitter vid datorn eller låtsas tränar 45 min på gymmet.

Kunde inte sagt det bättre själv. Vi äter alldeles för mycket nuförtiden.
Att folk äter lunch för att orka koncentrera sig på jobbet kan jag köpa, men en hel portion mat behövs verkligen inte om man sitter vid datorn hela dagen. Att det sedan är vi, som tycker att tre mål mat plus eventuellt mellanmål är för mycket, som är konspirationsteoretiker och ätstörda, stör mig något kolossalt.
Citera
2021-05-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Kunde inte sagt det bättre själv. Vi äter alldeles för mycket nuförtiden.
Att folk äter lunch för att orka koncentrera sig på jobbet kan jag köpa, men en hel portion mat behövs verkligen inte om man sitter vid datorn hela dagen. Att det sedan är vi, som tycker att tre mål mat plus eventuellt mellanmål är för mycket, som är konspirationsteoretiker och ätstörda, stör mig något kolossalt.

Lunch är också överskattat, folk tappar koncentrationen på grund av att de äter högkalorikost, man blir helt enkelt hungrig. Folk tror att de har näringsbrist eller inga reserver när de blir yra för de inte ätit lunch... Mm visst. Kroppen och hjärnan signalerar på detta sätt på grund av kalorisuget som den är van med. Vi alla skulle lätt kunna leva på 1200 kalorier och redan där är det rätt mycket. Myt alltihopa, folk är så clueless.

När man ser folk ute proppa i sig en hel tallrik pasta och spenderar 3000 kr på lunch, då förstår man hur indoktrinerade de är.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in