Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-30, 20:02
  #1
Medlem
NickeNicknames avatar
Är rubriken missvisande så sorry,Mod kan ändra.
Är Discord det nya stället man diskuterar aktier i, Avanza/Placera ser jag som rätt dött med tanke på deras moderering,
Många trejders gick över till att starta aktiegrupper på Fejjan,med en Agenda såklart,många Grupper på fejjan har ju extremt sektbeteende,om man tittar så sitter väldigt många Admins/Mods på flertal grupper med en direkt agenda,att slänga ut dom som inte har samma syn på ett bolag!
Rätt/fel ?
Vad är bra dåligt med Discord gentemot Facebook grupper ?
Jag ställer bara en fråga vi kan diskutera runt
Citera
2021-04-30, 20:24
  #2
Medlem
bajssprutans avatar
Sekter gillar väl att starta en discord för sin pissaktie. Om en aktie plötsligt får en discord på placeraforumet är det bara att likvidera.
Lex precis allt som har en discord.

Discord är tänkt att ersätta teamspeak för gamers och gamla gubbar som jag som gärna gaggar med gänget på fritiden. #playrust
Jag fattar att det är ett smidigt verktyg för pumpnissar men ser du något i finansväg som har en discord så bara glöm det.
Bra skit säljer sig själv, som heroin och vapen.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-30 kl. 20:26.
Citera
2021-04-30, 22:19
  #3
Medlem
Jag är med i ett antal olika discordgrupper som diskuterar aktier.
Adverty och G5 är ett par där mycket bra information finns.

Man måste självklart läsa allt kritiskt även där men det är mycket mer pumpande på twitter tex.
Citera
2021-06-11, 18:31
  #4
Medlem
Enok1Halvars avatar
Vem driver dessa discord aktiesiter, finns det Admins/Mods vad för regler gäller?
Citera
2021-06-12, 09:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Vem driver dessa discord aktiesiter, finns det Admins/Mods vad för regler gäller?

Man får posta raketer och prata knulla.
Citera
2021-06-12, 18:37
  #6
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Man får posta raketer och prata knulla.
Jo kanske,tänkte mest på vad för regler som gäller,Aktieforum på Nätet har ju blivit det nya snacket, och att inte ha samma åsikt som Vissa Admins/Mods renderar ju oftast i utslängd,att inte lovorda en aktie i en fejjan grupp är ju som att svära i kyrkan,tänkte bara vem som styr en Discord grupp vad gäller Aktier
Är rasistiska uttalande tillåtet,är Håna någon tillåtet ,om man jämför med Avanza forumet
Citera
2021-06-12, 18:38
  #7
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Jo kanske,tänkte mest på vad för regler som gäller,Aktieforum på Nätet har ju blivit det nya snacket, och att inte ha samma åsikt som Vissa Admins/Mods renderar ju oftast i utslängd,att inte lovorda en aktie i en fejjan grupp är ju som att svära i kyrkan,tänkte bara vem som styr en Discord grupp vad gäller Aktier
Är rasistiska uttalande tillåtet,är Håna någon tillåtet ,om man jämför med Avanza forumet

Det är rena sekter i princip.
Citera
2021-06-12, 18:40
  #8
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är rena sekter i princip.
Ja det har jag förstått,men hoppas någon kan svara på min egentliga fråga
Vad för regler gäller, kan den som startat en grupp vara Admin och slänga ut folk ?
Citera
2021-06-13, 11:19
  #9
Medlem
Läskigs avatar
Ja, vem som helst kan starta en discordkanal, och det är även den som startat som bestämmer vilka regler som gäller där, och givetvis kan personen slänga ut folk med åsikter den inte tycker om. Tycker man att det är en sektstämning på Facebook så är det ingenting jämfört med discord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback