2021-04-29, 19:40
Vad är alla vänstertroll nu då?

Som brukar skriva ”vad har etnicitet med brottet att göra, det är lika illa ändå” osv. Eller ”hur vet ni ursprunget, kan lika gärna vara en svensk” Eller varför inte ”problemet är mäns våld mot kvinnor” osv.
Citera
2021-04-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Visst är det så. Att köra färdtjänst ska vara ett förtroendeuppdrag eftersom utsatta personer använder sig av denna tjänst.

Då ska det inte vara möjligt att kasta in monster i verksamheten som letar efter svaga personer att utnyttja. Våltäktsmannens arbetsgivare borde därför förföljas med en kamera upp i nyllet och frågor om varför äcklet fick jobba med att köra färdtjänst.
Håller med om förtroendeuppdrag och allt annat du säger. Problemet är ju att hela Taxibranschen havererat. På 70-talet tjänade en taxichaufför lika mycket som en industriarebetare. Numera finns det ingen bransch i Sverige som har så dåligt betalt och med så usla arbetsvillkor som taxibranschen.
Färdtjänst (kommunen som ansvarar) och sjukresor (landstinget) är offentlig upphandling. Billigast vinner.
Jag har själv kört både sjukresor och färdtjänst i många år och sett hur kvalitén urholkats enormt i takt med att allt fler från andra länder kör. Antalet chaufförer som pratar så dålig svenska att inte ens jag förstår som svensk är många. Lägg till en kraftig överrepresentation av kompletta idioter.
Citera
2021-04-29, 20:36
Medlem
Inga uppgifter ännu om 2 andra kräk? Varför skyddas dem? "Flyktingar"?
Citera
2021-04-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

De andra männen har de tydligen inte hittat, hur fan är det ens möjligt?

Svårt att hitta personer med endast migrationsverket samordningsnummer.
Citera
2021-04-29, 20:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Inga uppgifter ännu om 2 andra kräk? Varför skyddas dem? "Flyktingar"?

De lär få betala för hans tystnad. Om de inte kan koppla DNA till förövarna.

Hade varit en vinst för samhället om alla 3 varit inburade 10 år vardera.
Citera
2021-04-29, 21:43
Medlem
salaryLZDs avatar
Jag har färdtjänst som jag nyttjar varje vecka i princip.
Dom flesta som kör är bra, men det råder även påtagliga undantag.
Somalier som yrar fram på motorvägen pratandes i telefon på rotvälska, behärskar inte GPS så virrar omkring osv. Svettluktande MENA osv.

Nu vill jag aldrig åka igen, vill inte stödja en näring där vedervärdiga händelser som denna har sin skådeplats
Citera
2021-04-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
"Tycker faktiskt". Varje normal människa måste tycka synd om flickan och tycka att det är förjävligt.
Inte en självklarhet på Flashback, här tycker folk sällan odelat synd om våldtagna kvinnor.
Citera
2021-04-29, 22:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Inte en självklarhet på Flashback, här tycker folk sällan odelat synd om våldtagna kvinnor.

En sanning med modifikation skulle jag säga. Det är väl sällan någon tycker att en person förtjänar att bli våldtagen, däremot är det inte helt ovanligt att folk har synpunkter på eventuellt riskbeteende. Att åka färdtjänst kan dock knappast ses som något riskbeteende.
Citera
2021-04-29, 22:05
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
Ska vi sätta en peng på att detta är mångkulturellt relaterat?
Vidriga as.
Förstår man inte att det handlar om invandrare så har man nog rätt till färdtjänst
Citera
2021-04-29, 22:14
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jaså? Detaljer?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...ikappad-kvinna
Citera
2021-04-29, 22:50
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Blir förvånad om dessa psykfall är vita svenskar.

Det hör inte till Swennebanan att samla ihop kompisar,och grupp våldta. Speciellt inte dem mindre lyckligt lottade. Det är mer djungelns lag.
Citera
2021-04-30, 05:20
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant. Det finns alltså folk som tänker: -"Kolla ett mongo, jag tror jag vill knulla"-
Dödsstraff.

Det finns folk som doppar i getter, hundar, hästar, åsnor, osv. Här pratar vi platta pannor och brett mellan ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in