Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-26, 21:47
  #469
Medlem
Jag är så trött på deras metod av att sprida evangeliet, som utifrån deras perspektiv låter bra för att det når en större massa-men den är tyvärr helt innehållslös. Dag ut och dag in står de och skriker osammanhängande budskap om Jesus, därefter står man som åhörare rent förtvivlad över budskapet. Jag tycker detta skämmer ut den kristna religionen, de får oss att se ut som galna mentalfångar och jag förstår varje människa som går förbi och tänker "Har de inget bättre för sig?".

Att sprida evangeliet bör utföras på ett sätt där du engagerar dig med människorna omkring dig och de engagerar sig med dig. Att föra samtal om Gud, filosofiskt och teologiskt. De finns nog många människor i samhället som är nyfikna på svar och nya perspektiv, möjligtvis har de en felaktig fördom om Kristendomen och då är det självklart att man skall stå till hands när den problematiken uppstår. Att ha en öppen konversation lättar på stämningen och erbjuder möjlighet till utveckling för båda parter.

Däremot vill jag påpeka att jag uppskattar deras vilja att gå ut och exponera evangeliet. Så de skall ha elogé för!
Citera
2024-02-28, 17:02
  #470
Medlem
TwoThousands avatar
Samlas alla ni som predikar evangelium och berättar om Kristus för människosläktet då er belöning väntar er framme vid riket.

Gud varnade oss att vara försiktig på slut tiden.
Alltid vetat att slåss för sanningen är ärofullt.


Säkerhetstjänsten hack i häl ifall inte slutför det kommit för riskerar att bli dömd och förnekad evigt liv på domedagen.

Kunde inte begå några kraftgärningar eller mirakel innan den heliga ande hade kommit över oss.

Upplyst och medveten låter hela världen veta att planerar att återuppstå till himmelriket efter livet.

Folk vill se hur extremt troende på konungen vare, låter hela världen veta om livet efter döden.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2024-02-28 kl. 17:21.
Citera
2024-02-28, 17:53
  #471
Medlem
Vilken kyrka / församling hör de till ? Finns de i flera städer ?
Citera
2024-02-28, 18:12
  #472
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vilken kyrka / församling hör de till ? Finns de i flera städer ?

Tror inte direkt de tillhör någon kyrka eller församling
De sammarbetar med Guds Sanning som brukar hålla till i Göteborg.
Så jag tror nog att de mest predikar evangelium ute
Citera
2024-02-28, 18:44
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not-So-Fast
Jag är så trött på deras metod av att sprida evangeliet, som utifrån deras perspektiv låter bra för att det når en större massa-men den är tyvärr helt innehållslös. Dag ut och dag in står de och skriker osammanhängande budskap om Jesus, därefter står man som åhörare rent förtvivlad över budskapet. Jag tycker detta skämmer ut den kristna religionen, de får oss att se ut som galna mentalfångar och jag förstår varje människa som går förbi och tänker "Har de inget bättre för sig?".

Att sprida evangeliet bör utföras på ett sätt där du engagerar dig med människorna omkring dig och de engagerar sig med dig. Att föra samtal om Gud, filosofiskt och teologiskt. De finns nog många människor i samhället som är nyfikna på svar och nya perspektiv, möjligtvis har de en felaktig fördom om Kristendomen och då är det självklart att man skall stå till hands när den problematiken uppstår. Att ha en öppen konversation lättar på stämningen och erbjuder möjlighet till utveckling för båda parter.

Däremot vill jag påpeka att jag uppskattar deras vilja att gå ut och exponera evangeliet. Så de skall ha elogé för!

Dom predikar ett falskt budskap "repent from all your sins" ROYS gospeln som gör det helt omöjligt att bli frälst. Frälsning handlar inte om att sluta synda, det handlar om att tro på Jesus trots att du är en syndare.
Dom vet inte bättre för att dom blivit indoktrinerade med falsk doktrin.

Videos där sådana får smaka riktiga gospeln.
https://youtu.be/nZiXStIFjs4 - Street Preachers Got Really Mad at Me
https://youtu.be/r00lCx4vZLE - HELLBOUND street preachers!
https://youtu.be/6TCWz2OQQ7s - Except YE REPENT YE WILL ALL LIKEWISE PERISH! False gospel street preachers NEED TO REPENT
Citera
2024-03-19, 16:39
  #474
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Dom predikar ett falskt budskap "repent from all your sins" ROYS gospeln som gör det helt omöjligt att bli frälst. Frälsning handlar inte om att sluta synda, det handlar om att tro på Jesus trots att du är en syndare.
Dom vet inte bättre för att dom blivit indoktrinerade med falsk doktrin.

Videos där sådana får smaka riktiga gospeln.
https://youtu.be/nZiXStIFjs4 - Street Preachers Got Really Mad at Me
https://youtu.be/r00lCx4vZLE - HELLBOUND street preachers!
https://youtu.be/6TCWz2OQQ7s - Except YE REPENT YE WILL ALL LIKEWISE PERISH! False gospel street preachers NEED TO REPENT


Undrar om dom kommer bli medvetna om det. Eller hämtar de allt från andra predikanter?
Men samtidigt så vet vi redan om att
Apostlagärningarna 16:31
De svarade: »Tro på herren Jesus, så skall du bli räddad, du och din familj

Romarbrevet 1:17
Rättfärdighet från Gud uppenbaras i evangelium, av tro till tro, som det står skrivet: Den rättfärdige skall leva av tro.


Johannes 3:16 - 21

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. 18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. 19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. 20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. 21 Men den som lyder sanningen kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud."
Citera
2024-03-28, 07:43
  #475
Medlem
BritneyBlazes avatar
Det är humor, hjärntvättade människor som tror att dom har en plats i himlen. Sjukt att man läser en bok som är skapad av människan själv och tror man kommer hamna i något himmelrike. Patetiskt, min åsikt klart man ska respektera folks tro m.m men när dom står och preachar om hur lost vi är och att vi har demoner då blir det bara humor. För mig är det uppenbar hjärntvättning. Fler folk idag behöver lyssna på Dawkins och Hitchens det är uppenbart.
Citera
2024-03-28, 11:01
  #476
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BritneyBlaze
Det är humor, hjärntvättade människor som tror att dom har en plats i himlen. Sjukt att man läser en bok som är skapad av människan själv och tror man kommer hamna i något himmelrike. Patetiskt, min åsikt klart man ska respektera folks tro m.m men när dom står och preachar om hur lost vi är och att vi har demoner då blir det bara humor. För mig är det uppenbar hjärntvättning. Fler folk idag behöver lyssna på Dawkins och Hitchens det är uppenbart.
Det är snarare trist att de upphöjer sig själva och står och predikar rakt ut i tomma luften.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback