Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2021-04-26, 13:24
  #1
Medlem
FarstaHenriks avatar
Ålder: Ung
Kön: Man
Längd: 190 cm
Vikt: 95 kg
Tidigare erfarenheter: Weed i alla dess former
Droger: Edibles gummies

Här kommer en liten tripp rapport från min livs sjukaste och längsta weed trip någonsin från 20/4 (420) Det är kanske inte direkt starka droger som konsumerats men tro mig det var en minst sagt sjukt upplevelse som varade i över två dagar.

Jag och tre vänner, låt oss kalla dem Anton, Lukas och Filip, bestämde sig för att ha lite 420 picknick, dagen till ära, och konsumera gummies. Vi gjorde som sagt och jag tog två stycken gummies. Har ingen aning om gram eller styrkan av det vi åt men jävla starka var dom. Jag kände först ingenting men sen slog det allt på en gång, som det ofta gör och jag tappade verkligen förståndet. Vi satt på en filt på djurgården och jag hade solen i ögonen och det var som om allt annat i universum försvann ur mitt synfält, det var bara jag och solen som existerade.

Jag fortsatte prata med mina polare och så men hade aldrig tillräckligt med uppmärksamhet eller minne för att förstå vad de var vi snackade om. Jag såg hela tiden i sidan av synfältet hur alla skrattade men så fort jag kollade upp och fokusera satt alla bara helt still. Vi satt där i jag vet inte hur länge men säkert 1-2 timmar tills Anton började frysa så vi bestämde oss för att börja gå tillbaka in mot stan.

Jag ställde mig upp ur gräset och började gå och fann det svårt att ens stå upp och gå rakt, vilket aldrig hänt tidigare på enbart weed. Vi gick först på gräset för att sedan gå upp på den asfalterade vägen o sekunden jag kom till den var det som om det gjorde ont i hela kroppen. Jag minns det som att jag kände mig sammankopplad till naturen och jorden så när mina fötter i stället stod på asfalten tog de emot. Jag fick ögonkontakt med en fågel, misstänker fiskmås, som gav mig intrycket att det hela var lugnt så jag fortsatte försiktigt vidare.

Vi började den timmes långa vandringen över djurgården och mot kungsträdgården. Till slut nådde vi strandvägen och började vandra längst vattnet mot kungsträdgården. Varför vi inte bara tog bussen eller spårvagnen vet jag inte, ingen föreslog det ens, minns dock att jag tänkte att om jag åkte spårvagnen skulle jag dö. Min polare Anton är den enda som säger någonting under hela vandringen och minns vi hade riktigt bra konversation, ingen aning vad som sagt dock, medan de andra två bara gick helt tysta.

Vårt mål hela tiden var att komma till en butik där det fanns energidryck och att nå Mood Gallerian vid kungsträdgården för att använda toaletten. Jag vet att jag gick in i nån butik o köpte en energidryck för jag minns att Anton hånade att jag köpt Mango Loco. Kan inte minnas hur fan jag kunde få upp kortet eller ens att jag drack drycken. Vi nådde till slut mood gallerian och toaletten och så fort jag var där inne kändes det som jag skulle kväva, jag behövde desperat vara ute i det fria.

Kvällen fortsatte på så vis och jag åkte hem och åt en middag jag inte minns och sov gott. Nästa morgon vaknade jag med en udda känsla av att jag var fortfarande stenad bortom skyarna. Jag tänkte att jag nog bara var trött och att det skulle släppa men det gjorde inte det på hela dan. Jag var fortfarande så stenad jag kunde inte ens tänka hela dagen, vilket var opraktiskt då jag åkt till plugget trots allt. Var alltså 24 timmar efter jag tagit två edibles fortfarande hallucinerande hög. Somnade på kvällen i rädsla att jag skulle vara hög resten av livet. Nästa morgon släppte den en anings men var fortfarande virrig som in i helvete. Det var alltså historien om hur jag blev stenad på 4/20, och 4/21 och 4/22….

Har nått liknande hänt någon annan?
Citera
2021-04-26, 13:59
  #2
Medlem
Hustlelifes avatar
Japp. Första & andra gången man testade.. =)
Citera
2021-07-10, 19:59
  #3
Medlem
hogerspokets avatar
Mjae.

Visst har jag varit stenad månader i sträck. Men det har involverat 2-5 gram hasch per dag.

Stenad i tre dagar på ett (1) oralt intag? Nej. Det har aldrig hänt.

-ed-
That being said, jag föredrar att ta edibles (i större mängd) på kvällen. Man sover gott på det, men oralt intag ger en seghet som jag gärna slipper dagtid.
__________________
Senast redigerad av hogerspoket 2021-07-10 kl. 20:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback