Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-22, 10:37
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Det märks att SVT har fått in mer deg! Det öses ut fullkomligt idiotiska projekt ur rutan nu! Mestadels iq befriade lek program och som detta Saltkråkan vansinne!

In med mer dokumentärer, historiska program, arkeologiska program, skulle gärna vilja se mer arkeologi från vår egen kultur, detta skulle SVT sponsra samt även tv-teater skall tilläggas.

Blev lite oordning i skrivandet,

Ja ! In med mer judiska/kulturmarxistiska tolkningar av historia och arkeologi! Länge leve jude-tv..
Citera
Medlem
DannyButtermans avatar
Här SVT, gjort jobbet åt er:

Tjorven: Kakan Hermansson
Pelle: Yasin
Farbror Melker: Özz Nujen
Malin: Linnea Claeson
Johan och Niklas: Samir & Viktor
Teddy och Freddy: Daniel Paris & Sylvana Imam

Avsnitt 1: Familjen Melkersson-Hadad anländer till Saltkråkan. Tjorven lär Pelle att ifrågasätta sin mansroll. Pelle i sin tur har svårt att navigera i en icke-mångkulturell miljö. Samtidigt upptäcker Malin att Saltkråkan aldrig haft en Pride-festival...
Citera
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
En del produktioner hade tyskt stöd (bl.a. Pippi) så några större roller tilldelades tyskar.
Men jag förstår andemeningen i ditt inlägg.

Mio min Mio är väl en 100% icke svensk produktion?

Ja det stämmer. Mio min Mio finns bara som dubbad på svenska men originalspråket är på engelska. Christopher Lee spelar Kato och Christian Bale spelar JumJum.

Mio min Mio är en sovjetisk-svensk-norsk-brittisk fantasy-/äventyrsfilm
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mio_min_Mio_(film)
Citera
2021-04-22, 10:38
Medlem
peterZiipens avatar
Alicia känns alldeles för gammal. Malin var ju 16 när Saltkråkan spelades in.

(Den här tråden kommer tas bort)
Citera
2021-04-22, 10:38
Medlem
humdis avatar
Något som faktiskt hade fungerat 2021 ute i Skärgården och med en familj från Bromma är hör och häpna... Alla är vita, va nej sa jag det!
Citera
2021-04-22, 10:39
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
I tråden om nyinspelningen av Saltkråkan är fömodan att det kommer bli en salig blanding av nysvenskar, homo- och transpersoner.

Om man nu skulle göra den nya Saltkråkan så att den faktiskt har kvar den gamla känslan och karaktärerna, vilka skådespelare skulle ni vilja se i rollerna?

Jag har ialla fall två som jag gärna skulle se:

Malin: Alicia Vikander
Melker: Kjell Bergqvist
Helt ok val.
Citera
2021-04-22, 10:41
Inspelningsplatsen på Ön Norröra blir nog ett hett besök denna sommar

https://www.norrteljetidning.se/artikel/syskonen-eriksson-ar-de-akta-saltkrakebarnen
http://www.skargarden.se/svart-for-norroras-besokare-att-hitta-saltkrakan/
Citera
Medlem
LillTurkens avatar
Om en ny modern version ska spelas in och ska utspelas i 2020-tals-miljö. Då måste dom ju bara ha med Covid-19. Det började ju precis innan vi gick in i 2020 och finns kvar och kommer finnas kvar. Melker har flytt fastlandet för att skydda sin familj från Covid-19.

Och vilka ska spela Ruskprick och Knorrhane. Hoppas på Özz Nujen och Soran Ismail. Och Magnus Betnér som polis.

Magnus Betnér
@Magnusbetner

Vi på Bögkråkan. Så jävla PK.
10:02 fm · 22 apr. 2021·Twitter Web App

https://twitter.com/Magnusbetner/status/1385141887955345413
Senast redigerad av LillTurken 2021-04-22 kl. 10:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Produktionerna på 60-70-talet kryllade av tyska dubbade skådespelare, men visst spelar de ”svenska”. Hade varit underligt om filmer som skildrade Sverige för 100 år sedan haft vår tids mångkultur, när Sverige på 60-talet var väldigt ensidigt sammansatt. Filmer idag kan gott spegla dagens Sveriges sammansättning.

Det som gjort filmerna odödliga är berättelsen med värme och humanitet som inte har något med etnicitet att göra.
Men ingen vettig människa vill se Malin gestaltas av en gapig mellanösternbrud som bräker på invandrarmalmöitiska. Vanligt folk får ont i huvudet av sånt.
Citera
2021-04-22, 10:44
Medlem
2n00b4Us avatar
Vem är det som äger rättigheterna till Astrid Lindgrens verk idag?
Citera
2021-04-22, 10:44
Medlem
SmyghukareNs avatar
Farbror Melker och Tjorven kan väl gestaltas av somalier.

Extra spänning blir det, när Farbror Melker beskämmer sig att idka lite omskärelse på Tjorven.

Med hjälp av en förskärare och utrustad med björntråd och stoppnål går han till verket på köksbordet.

Känsliga tittare varnas.
Citera
2021-04-22, 10:47
Medlem
hur lite fantasi kan man visa från en arbetsplats med en sådan hög svansföring - kom på nått eget istället svt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in