• 2
  • 3
2021-04-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
När du skriver på lånehandlingarna så intyget du att alla uppgifter stämmer med de som angavs vid lånelöftet. Det är typ den enda kontrollen de gör, dvs du skriver bara under med ditt namn. Det låter som att ni klarar er på sparade pengar och säkert därefter på ditt deltid och din sambos lön. Så mitt råd är säg ingenting kör bara på. Ingen kommer att hända om ni sköter betalningarna.

Aha okej! Då borde det verkligen inte vara någon fara! Ja vi klarar oss med min sambos och min lön+ Pengar för att jag stämplar upp via a-kassa och pengar finns om det skulle vara så. Åh, toppen, tack för hjälpen!!!
Citera
2021-04-23, 07:53
Medlem
Vad säger säljaren o mäklaren - det är bara att låtsas att tillträdesdagen är i linje med lånetillgången
o sen får köparen hyra/alt sänka priset så att ni har huset gratis tills verkliga tillträdesdagen
Citera
2021-04-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad säger säljaren o mäklaren - det är bara att låtsas att tillträdesdagen är i linje med lånetillgången
o sen får köparen hyra/alt sänka priset så att ni har huset gratis tills verkliga tillträdesdagen

Nya tillträdesdagen till lägenheten godkändes innan vi skrev under kontraktet på lägenheten. Alltså gick vi redan då med på att vi kunde ta det nya datumet.
Citera
2021-04-24, 13:53
Medlem
Min fundering är också, när jag åker till banken för att prata och planera om uppdelning av lån samt att skriva i de uppgifter som man ska, gör banken någon extra kontroll? Ringer dom till arbetsgivaren för att försäkra sig om att det stämmer eller kollar dom bara på tidigare årsinkomst och sedan är det klart? Eftersom det är en tid mellan att vi skrev under kontraktet på lgh till inflytt så är jag osäker på om dom inte gör en extra kontroll ! Någon som vet ?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in