Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 19:24
  #673
Medlem
monogams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Neil Young är ingen älskare av digitala format är väl ingen nyhet. Han vill ge ut sin musik på vinyl, där han tycker att hans musik låter bäst.

Anledningen till att han nu finns på Spotify, är förmodligen en kompromiss. Hans egna alternativ Pono har kanske inte gått så bra som han tänkt. Vad vet jag om detta! Bara ren spekulation.

Som du själv skrev, även om han inte är förtjust i Spotify, så vill han nå ut med sin musik.

För jag har väldigt svårt att se att det handlar om pengar? Eller vad tror ni?
Citera
2016-11-23, 19:30
  #674
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Neils senaste låtar - "Show Me" samt "Peace Trail" som nu finns på Spotify är definitivt riktigt vassa! Neil Young i högform återigen
Citera
2016-11-26, 00:37
  #675
Medlem
monogams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Neils senaste låtar - "Show Me" samt "Peace Trail" som nu finns på Spotify är definitivt riktigt vassa! Neil Young i högform återigen

Måste hålla med. "Peace Trail" är riktigt bra! Verkar som att POTR har gett gubben mer energi(som om han nu behövde det ) Men såg dom på roskilde och det var sanslöst bra! Ska bli kul med det nya albumet och hoppas på en europaturné!
Citera
2016-11-26, 15:13
  #676
Medlem
Geomeisters avatar
Kul och höra att Peace Trail verkar bra! Vad är det för stuk på skivan? Rockigare eller mer åt country-hållet?
Citera
2016-11-28, 16:14
  #677
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
När jag var liten brukade jag lyssna på farsans gamla band. På ett av dessa fanns en fantastisk version av "Winterlong"

Tänkte just fråga efter den i tråden men jag hittade den:

https://youtu.be/DQMyuvaerK4

Lyssna och njut.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-28 kl. 16:20.
Citera
2016-12-04, 09:57
  #678
Medlem
monogams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När jag var liten brukade jag lyssna på farsans gamla band. På ett av dessa fanns en fantastisk version av "Winterlong"

Tänkte just fråga efter den i tråden men jag hittade den:

https://youtu.be/DQMyuvaerK4

Lyssna och njut.


Hade jag inte hört förut. Tack för den!
Citera
2016-12-07, 21:49
  #679
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När jag var liten brukade jag lyssna på farsans gamla band. På ett av dessa fanns en fantastisk version av "Winterlong"

Tänkte just fråga efter den i tråden men jag hittade den:

https://youtu.be/DQMyuvaerK4

Lyssna och njut.

Väldigt bra version.

Förmodligen har du hört denna version utav L.A: https://www.youtube.com/watch?v=dPkW6J_E2vI

Ni som inte hört denna version, gör det nu. Fantastiskt!
Citera
2016-12-09, 20:16
  #680
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Måste hålla med. "Peace Trail" är riktigt bra! Verkar som att POTR har gett gubben mer energi(som om han nu behövde det ) Men såg dom på roskilde och det var sanslöst bra! Ska bli kul med det nya albumet och hoppas på en europaturné!


Håller med - Peace Trail rockar verkligen. Styrkebesked!

Diggar även Terrorist Suicide Hang Gliders
__________________
Senast redigerad av OldMKensey 2016-12-09 kl. 20:22.
Citera
2016-12-13, 14:41
  #681
Medlem
temps avatar
Satfan verkar äntligen ha släppt allt sitt material på Spotify igen. För mig är det en stor lycka och man får ju stå ödmjuk inför det faktum att dumfan tog sitt förnuft till fånga och ändrade riktning.
Citera
2016-12-17, 16:31
  #682
Medlem
monogams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp
Satfan verkar äntligen ha släppt allt sitt material på Spotify igen. För mig är det en stor lycka och man får ju stå ödmjuk inför det faktum att dumfan tog sitt förnuft till fånga och ändrade riktning.


Gillar du satfan eller tycker du dumfan är kass ?
Du skickar lite dubbla signaler
Citera
2016-12-29, 18:18
  #683
Medlem
temps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Gillar du satfan eller tycker du dumfan är kass ?
Du skickar lite dubbla signaler

Han är en av mina största idoler haha! Men jag har svårt att tolerera "gubbfasonerna" han bedriver ibland.

Just nu lyssnar jag intensivt på Live at the Cellar Door-plattan. Finns ju en uppsjö av låtar i hans diskografi men Tell Me Why går just nu varm. En av hans bättre helt klart. Så även Only Love Can Break Your Heart som lyckligvis är spåret efter Tell Me Why på After the Goldrush.
__________________
Senast redigerad av temp 2016-12-29 kl. 18:22.
Citera
2016-12-29, 22:39
  #684
Medlem
Geomeisters avatar
Vilken föredrar du? Den lugna My My, Hey Hey (Out of the Blue) eller den hårdare Hey Hey, My My (Into the Black)? För mig vinner första - Out of the Blue.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback