Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-28, 19:20
  #601
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag jobbade med en jättetrevlig kille som helt plötsligt en dag sköt en snubbe med ett avsågat hagelgevär. Han tuggade steroider. Jag hade aldrig trott något sådant om honnom för han var aldrig otrevlig eller nått, inte som den här idioten, så nog kan man flippa.
Jo visst händer det, men jag tycker ändå det är lite fel att enbart pilla ut steroiderna och göra dessa skyldiga till vad som hänt. I de flesta fall då steroider har varit med i bilden vid våldsdåd och mord skulle jag tippa på att det är i samband med annan sunstans och alltså inte enbart steroiderna.

"Han var påverkad av steroider" skriver dagspressen. Man går int6e omkring i ett rus då man tar steroider. Det är inte som en drog (skulle jag vilja påstå).
Det är då steroiderna kommer i samband med annan substans som det kan slå slint, oftast. I det här fallet skulle jag mer tro det är ropparna och alkoholen som fått allting att slå fel, men då steroiderna är med i med i bilden så väljer tidningarna att köra hårt på det, för det låter lite farligare.
Citera
2006-05-28, 19:25
  #602
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Fast jag skrev väl inte att det på något vis fråntog honom ansvaret för vad han har gjort?
Jag ser honom absolut inte som ett offer.
Däremot är jag rätt upprörd över att folk som själva söker hjälp då de inser att de håller på att tappa greppet inte får hjälp? Det måste du väl hålla med om? Hela psykiatrireformen har ju gjort att väldigt många, svårt sjuka är ute i samhället och orsakar just såna här saker.
Jämför med han som högg ihjäl folk i Åkeshov för ett par år sedan.

Jag försvarar inte honom och om mitt inlägg såg så ut så var det inte min avsikt men jag är rätt upprörd över att folk som söker vård inte får det utan tillåts vara ute och utsätta andra för risker.

Förstår du hur jag menar?
Jag försvarar honom inte utan kritiserar den psykiatriska vården i det här fallet.

Då förstår jag. Psykiatrireformen har kostat många människor livet, på olika sätt. Jag reagerar när det slås upp i media i samband med att grova brott begås, hur gärningsmannen har sökt hjälp. Som om det vore en slags ursäkt när det tvärtom betyder att dessa gärningsmän har haft ett val och valt att ta droger, dricka, umgås med barn, köra bil osv.
Citera
2006-05-28, 19:26
  #603
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markattan
I de senare siffrorna ja. Och kusingifte är väldigt kulturgeografiskt knutet, mer än kulturellt. Glöm nu bara inte att kolla hur många kusingiften det finns bakåt i din släkt.

Ska du inte be om ursäkt nu för dina förolämpningar och din dåliga läsförståelse?
Citera
2006-05-28, 19:27
  #604
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Jo visst händer det, men jag tycker ändå det är lite fel att enbart pilla ut steroiderna och göra dessa skyldiga till vad som hänt. I de flesta fall då steroider har varit med i bilden vid våldsdåd och mord skulle jag tippa på att det är i samband med annan sunstans och alltså inte enbart steroiderna.

"Han var påverkad av steroider" skriver dagspressen. Man går int6e omkring i ett rus då man tar steroider. Det är inte som en drog (skulle jag vilja påstå).
Det är då steroiderna kommer i samband med annan substans som det kan slå slint, oftast. I det här fallet skulle jag mer tro det är ropparna och alkoholen som fått allting att slå fel, men då steroiderna är med i med i bilden så väljer tidningarna att köra hårt på det, för det låter lite farligare.

Är inte det en ursäkt för att han är svensk då, Hagamannen "ursäktades" ju på samma sätt av media genom att de sa att det var bara var när han var full som han våldtog. Hade det varit en invandrare hade man inte skrivit något om droger bara spunnit på statistikuppgifter om att invandrare våldtar och mördar mest i världen och sånt
Citera
2006-05-28, 19:35
  #605
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Ska du inte be om ursäkt nu för dina förolämpningar och din dåliga läsförståelse?
låt flickstackaren vara, hon kan bara inte erkänna att hon har fel
Citera
2006-05-28, 19:35
  #606
Medlem
systems avatar
Vad i helvete har lingvistiska spörsmål ang "kusiner" att göra i denna tråd?
Citera
2006-05-28, 19:35
  #607
Avstängd
PolarenPärs avatar
Kan det stämma att den flicka som överlevde är hemma nu?
Baserat på att hon är online på sitt Playahead konto.
Citera
2006-05-28, 19:45
  #608
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Då förstår jag. Psykiatrireformen har kostat många människor livet, på olika sätt. Jag reagerar när det slås upp i media i samband med att grova brott begås, hur gärningsmannen har sökt hjälp. Som om det vore en slags ursäkt när det tvärtom betyder att dessa gärningsmän har haft ett val och valt att ta droger, dricka, umgås med barn, köra bil osv.

Det är absolut ingen ursäkt, man måste ta ansvar för det man gör men jag blir väldigt arg när jag läser om folk som begår brott som så uppenbart har en psykotisk bakgrund och att de har sökt hjälp men inte fått den.

Det är alltid individen som gjort fel och bör bestraffas men jag tycker att det också är oansvarigt att låta svårt sjuka människor leva ute i samhället. Om han hade sökt hjälp och inte beviljats det så är det ett svek, dels mot honom men framförallt mot de människor som lever runt honom.
Om det är så men det vet vi ju inte, det jag kan utläsa av tidningarna förefaller det vara en psykos men jag kan ha fel.

Så menade jag och absolut inte att han är ett offer. Jag är blev och är väldigt illa berörd av detta då jag själv har barn i nästan samma ålder.
Citera
2006-05-28, 20:23
  #609
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Kan det stämma att den flicka som överlevde är hemma nu?
Baserat på att hon är online på sitt Playahead konto.

Rätt! Hon är hemma!
Citera
2006-05-28, 20:24
  #610
Banned
ariadnes avatar
Felpost.
Citera
2006-05-28, 20:46
  #611
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K50cc
Jag skulle aldrig bosätta mig i något av de tre områdena, inte ens i västerhaninge. Det är en jävla slum och ingen längtar efter att bo där.

Vad det gäller mina kunskaper om haninge och dess befolkning så överskrider det lätt summan av din totala kunskap.

snackar du om? är du full eller?
Citera
2006-05-28, 20:48
  #612
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Ska du inte be om ursäkt nu för dina förolämpningar och din dåliga läsförståelse?
Absolut inte! För jag har mer rätt än pucko!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback