Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-31, 23:45
  #1765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olletraskarpå
Ja det är ju där det ligger... Men jag ser helst till att dom bara försvinner. Det finns ingen plats för sånna här. Men man vill ändå tortera dem en hel livstid hehe...


Det du förespråkar är värre än det Konny gjorde, om man nu helt blint litar på att han inte minns eller visste vad han gjorde.
Men om man ändå skall skada honom och att han skall dö på kuppen kan man väl lika gärna ge honom till Lejonen på zoo?
Citera
2006-05-31, 23:46
  #1766
Medlem
Sordids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Nej, det här är sosseland, här ges inte bort något, man måste verkligen kvalificera sig.

Inte som jag minns det, sosseland brukade innebära adekvat och tillgänglig psykvård.
Citera
2006-05-31, 23:47
  #1767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olletraskarpå
Ja det är ju där det ligger... Men jag ser helst till att dom bara försvinner. Det finns ingen plats för sånna här. Men man vill ändå tortera dem en hel livstid hehe...

Det är fan en krånglig fråga det här du, sålänge som jag har funderat på detta och fortfarande har jag inte lyckats enas med mig själv om ett beslut.
Jag vet verkligen inte...

Men jag lutar helt klart mest åt avrättning!
Citera
2006-05-31, 23:48
  #1768
Banned
olletraskarpås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Det du förespråkar är värre än det Konny gjorde, om man nu helt blint litar på att han inte minns eller visste vad han gjorde.

Självklart är det det. Men han har gjort sig förtjänt av detta. Om någon gör något liknande är det den behandlingen som ska tas. Jag är för grova straff. Han har gått över gränsen.

Det Kenny har gjort är att han ger sig på offer som inte har förtjänat det hela. Varför ska man dalta med sånna här människor?
Citera
2006-05-31, 23:49
  #1769
Banned
olletraskarpås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det är fan en krånglig fråga det här du, sålänge som jag har funderat på detta och fortfarande har jag inte lyckats enas med mig själv om ett beslut.
Jag vet verkligen inte...

Men jag lutar helt klart mest åt avrättning!

Det är ju effektivt!
Citera
2006-06-01, 00:11
  #1770
Medlem
Ladidas avatar
OT och Trams raderat.

Lämna "13" spåret nu, det har absolut inget att göra med topic utan är mest chatt och tramsande.

Varför inte disskutera brottet när vi ändå är i kriminologi?

Diskussioner om svenska straffskalan kan också tas i annan tråd.
/Mod.
Citera
2006-06-01, 00:35
  #1771
Avstängd
the mets avatar
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ingenstans är det bekräftat att "brölloppet" ägde rum den kvällen. Jag tror att vissa mäns livliga fantasi har rört ihop fakta angående den delen.
Ett "bröllop" mellan två unga väninnor kan iof sig vara pussar och kramar... men framförallt är det ett vänskapsbevis. Ett bevis på att för alltid finnas för varandra när vägarna skiljs åt via div pojkvänner och familbildningar. Den handlingen ska inte på något sätt ska tolkas som en sexuell handling!
"Brölloppet" kan ha skett i en närliggande tidpunkt. Jag tror inte de satt och pussades i soffan framför en öldrickande man som var tillsammans med ena flickans mamma.... "Brölloppet" skedde på tu man hand.

Helt rätt!!!!!!...Tack snälla Catami för att du redogjorde för någonting väldigt vanligt bland tjejer i deras ålder (påminner mig att jag gjorde exakt samma sak med min bästis för länge sedan)...
Citera
2006-06-01, 00:37
  #1772
Medlem
Hadzis avatar
Hmm jag visade bilden för mina tjejer idag och alla höll med om att han är riktigt snygg. En sak som jag reagerade på var nån här i forumet sa att hans ögon var döda och utstrålade tomhet,skumt tycker jag, personligen har han riktigt manliga drag och är hur het som helst!
Sedan gick vi igenom alla fb konspirations teorier ( allt från bb-jessicas inflytande över den FÖRpubertala sexualitet som råder bland dagens ungdomar, till möjliga snedtändningen av drogcoctailen, "giftemålet", någon snedvriden tändning han bara hade för småtjejer, you name it,vi tänkte på alla möjliga orsaker .
Men det känns ändå som att någonting inte stämmer. På något sjukt sätt så kände man när man först läste om brottet som ngt ofattbart,äckligt,omänskligt,som om det var ett odjur som begick det. Men av ngn anledning när bilden dök upp så förmildades det . Jag vet inte hur d kommer sig men alla tjejerna var överns om dödsstraff redan från första början men när dem sett bilden då började det där mjukna upp...Hur kommer det sig egentligen att man mjuknar för sådana psykopater? Och hur kommer det sig att vissa tycker han verkade obehaglig redan från början medan vissa andra (såsom mig själv) tyckte han var otroligt tilldragande?
Citera
2006-06-01, 00:54
  #1773
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadzi
Hmm jag visade bilden för mina tjejer idag och alla höll med om att han är riktigt snygg. En sak som jag reagerade på var nån här i forumet sa att hans ögon var döda och utstrålade tomhet,skumt tycker jag, personligen har han riktigt manliga drag och är hur het som helst!
Sedan gick vi igenom alla fb konspirations teorier ( allt från bb-jessicas inflytande över den FÖRpubertala sexualitet som råder bland dagens ungdomar, till möjliga snedtändningen av drogcoctailen, "giftemålet", någon snedvriden tändning han bara hade för småtjejer, you name it,vi tänkte på alla möjliga orsaker .
Men det känns ändå som att någonting inte stämmer. På något sjukt sätt så kände man när man först läste om brottet som ngt ofattbart,äckligt,omänskligt,som om det var ett odjur som begick det. Men av ngn anledning när bilden dök upp så förmildades det . Jag vet inte hur d kommer sig men alla tjejerna var överns om dödsstraff redan från första början men när dem sett bilden då började det där mjukna upp...Hur kommer det sig egentligen att man mjuknar för sådana psykopater? Och hur kommer det sig att vissa tycker han verkade obehaglig redan från början medan vissa andra (såsom mig själv) tyckte han var otroligt tilldragande?

På samma sätt som det finns kvinnor som skriver kärlekbrev till dödsdömda män i USA, det är farligt och det känns förbjudet.

Det har väl alltid varit så att tjejer alltid dras till farliga män för att flörta osv med, men oftast så vill ingen kvinna ha barn med en farlig man utan med en normal man istället.
Citera
2006-06-01, 01:00
  #1774
Avstängd
the mets avatar
lägg ned!!!!!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Hadzi
Hmm jag visade bilden för mina tjejer idag och alla höll med om att han är riktigt snygg. En sak som jag reagerade på var nån här i forumet sa att hans ögon var döda och utstrålade tomhet,skumt tycker jag, personligen har han riktigt manliga drag och är hur het som helst!
Sedan gick vi igenom alla fb konspirations teorier ( allt från bb-jessicas inflytande över den FÖRpubertala sexualitet som råder bland dagens ungdomar, till möjliga snedtändningen av drogcoctailen, "giftemålet", någon snedvriden tändning han bara hade för småtjejer, you name it,vi tänkte på alla möjliga orsaker .
Men det känns ändå som att någonting inte stämmer. På något sjukt sätt så kände man när man först läste om brottet som ngt ofattbart,äckligt,omänskligt,som om det var ett odjur som begick det. Men av ngn anledning när bilden dök upp så förmildades det . Jag vet inte hur d kommer sig men alla tjejerna var överns om dödsstraff redan från första början men när dem sett bilden då började det där mjukna upp...Hur kommer det sig egentligen att man mjuknar för sådana psykopater? Och hur kommer det sig att vissa tycker han verkade obehaglig redan från början medan vissa andra (såsom mig själv) tyckte han var otroligt tilldragande?

...HALLÅ behåll dina våta drömmar om Kenny för dig själv, "Visade för tjejerna!" Hur pinsam är du???!!! -Kolla tjejer här är Kenny som knivmördade lilla Denise 12 år och sen satte på och nästan hade ihjäl Natalie 13, men borsett från det, asså visst e han väl snyyyyyygg???! Tragiska människa slår vad om att du inom loppet av en vecka dikterat ett honungslent brev till allas vår barn mördare om hur duktig och manlig han är/ser ut. Går du igång på fängelsekund/farlig man så please behåll för dig själv.Patetiskt så det gör ont ända in i själen.
Citera
2006-06-01, 01:10
  #1775
Medlem
Heoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadzi
Hmm jag visade bilden för mina tjejer idag och alla höll med om att han är riktigt snygg. En sak som jag reagerade på var nån här i forumet sa att hans ögon var döda och utstrålade tomhet,skumt tycker jag, personligen har han riktigt manliga drag och är hur het som helst!
Sedan gick vi igenom alla fb konspirations teorier ( allt från bb-jessicas inflytande över den FÖRpubertala sexualitet som råder bland dagens ungdomar, till möjliga snedtändningen av drogcoctailen, "giftemålet", någon snedvriden tändning han bara hade för småtjejer, you name it,vi tänkte på alla möjliga orsaker .
Men det känns ändå som att någonting inte stämmer. På något sjukt sätt så kände man när man först läste om brottet som ngt ofattbart,äckligt,omänskligt,som om det var ett odjur som begick det. Men av ngn anledning när bilden dök upp så förmildades det . Jag vet inte hur d kommer sig men alla tjejerna var överns om dödsstraff redan från första början men när dem sett bilden då började det där mjukna upp...Hur kommer det sig egentligen att man mjuknar för sådana psykopater? Och hur kommer det sig att vissa tycker han verkade obehaglig redan från början medan vissa andra (såsom mig själv) tyckte han var otroligt tilldragande?

Om det istället var dina två döttrar Kenny utförde sina våta drömmar på, hade han fortfarande varit lika "tilldragande" ?..

Patetiskt som sagt.
Citera
2006-06-01, 01:23
  #1776
Medlem
Hadzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the met
...HALLÅ behåll dina våta drömmar om Kenny för dig själv, "Visade för tjejerna!" Hur pinsam är du???!!! -Kolla tjejer här är Kenny som knivmördade lilla Denise 12 år och sen satte på och nästan hade ihjäl Natalie 13, men borsett från det, asså visst e han väl snyyyyyygg???! Tragiska människa slår vad om att du inom loppet av en vecka dikterat ett honungslent brev till allas vår barn mördare om hur duktig och manlig han är/ser ut. Går du igång på fängelsekund/farlig man så please behåll för dig själv.Patetiskt så det gör ont ända in i själen.



Det jag skrev var att man kände sån avsky för honom sedan blev det en annan känsla när man såg bild. Det jag försökte komma fram till var (som du tydligen inte uppfattade var) att han är mänsklig...Det är inte a piece of crap som du kan ta dig friheten att trampa på. Och att det hela blev mer " mänskligt" när man hade ett "ansikte". Sedan rättfärdigar det inte hans brott. Men kan någon här utmäta ett rättfärdigt straff? Vem kan ta sig friheten att sätta sig över någon annan och utfärda ett straff?
Jag försökte inte starta ngn sympati klubb för K lr liknande,så lugna ner dig så att du inte bajsar på dig...
Och jag kommer inte heller skriva ett "honungslent" brev till honom hehe "honungslen" är inte min stil...
Det är varken upp till mig lr er att döma sådant, Allah kommer att döma honom och hans gärningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback