Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-19, 23:22
  #1
Medlem
JPMorgandonators avatar
Jag är inte så säker och Bill är inte ekonom.

Vilken är er bett på utvecklingen?
Citat:
Bill Gates ‘betting on total collapse’ of Bitcoin as cryptocurrency plunges in value

https://www.express.co.uk/finance/ci...k-britcoin-spt
__________________
Senast redigerad av JPMorgandonator 2021-04-19 kl. 23:36.
Citera
2021-04-19, 23:30
  #2
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Jag är inte så säker och Bill är inte ekonom.

Vilken är er bett på utvecklingen?

https://www.express.co.uk/finance/ci...k-britcoin-spt

Jag kan se flera förklaringar till det där uttalandet, tex:
* Han har en massa BTC, och vill få ännu mer BTC, för att finansiera något av sina världsomfattande projekt (tex att dimma ned Solen). Därför använder han sin auktoritet till att sprida FUD.
* Han är en bitter gammal gubbe som visserligen var nytänkande på det tekniska området i sin ungdom, men nu, som gamling, är fast i sin gamla låda och aldrig kunde tänka sig att kryptovalutor skulle bli något.
__________________
Senast redigerad av bjornebarn 2021-04-19 kl. 23:36.
Citera
2021-04-19, 23:31
  #3
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Jag är inte så säker och Bill är inte ekonom.

Vilken är er bett på utvecklingen?

https://www.express.co.uk/finance/ci...k-britcoin-spt

Musk kommer att hänga på och positionera sig lämpligen.
Citera
2021-04-19, 23:35
  #4
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag kan se flera förklaringar till det där uttalandet, tex:
* Han har en massa BTC, och vill få ännu mer BTC, för att finansiera något av sina världsomfattande projekt (tex att dimma ned Solen). Därför använder han sin auktoritet till att sprida FUD.
* Han är en bitter gammal gubbe som visserligen var nytänkande på det tekniska området i sin ungdom, men nu, som gamling, är fast i sin gamla låda och aldrig kunde tänka sig att kryptovalutor skulle bli något.

Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Musk kommer att hänga på och positionera sig lämpligen.
Ja tåget har väl gått förbi honom ett par gånger och helt säker är han nog inte. I så fall hade han blankat.
Citat:
He said: “I don’t own Bitcoin, I’m not shorting it, so I take a neutral view.
Citera
2021-04-19, 23:36
  #5
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Ja tåget har väl gått förbi honom ett par gånger och helt säker är han nog inte. I så fall hade han blankat.

Ja, jag såg att han säger att han inte äger någon BTC. Jag har ingen anledning att lita på vad han säger. Jag känner honom inte, jag har inget att bedöma hans heder med.

För tre år sedan var det stora monstret som sprang runt bland kryptoinvesterare att det förr eller senare kommer komma statliga regleringar (något som Bill Gates var inne på som en anledning till en kommande krasch). Som marknaden såg ut då kanske det hade varit ett stort hinder. I dag är det dock storföretag, stora investerare, osv som tar sig in på marknaden och driver upp priset. Det är inte haXxOrz^1 och g33k2004k+ längre som lyfter upp priserna. Därmed tror jag även att regleringar, i viss mån, är välkomna på marknaden av de som har störst del i den (själv vill jag se en anarki, men jag hör till gruppen haXxOrz^1 och g33k2004k+). Det enda som skulle kunna slå hårt är om det antingen förbjuds, eller i praktiken blir så oanvändbart att alla ger upp, då kommer det finnas kvar men antagligen med mycket mindre pengar i sig.

Så nej, jag tror inte att krypt kommer krascha ned i avgrunden.
Citera
2021-04-19, 23:44
  #6
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ja, jag såg att han säger att han inte äger någon BTC. Jag har ingen anledning att lita på vad han säger. Jag känner honom inte, jag har inget att bedöma hans heder med.

För tre år sedan var det stora monstret som sprang runt bland kryptoinvesterare att det förr eller senare kommer komma statliga regleringar (något som Bill Gates var inne på som en anledning till en kommande krasch). Som marknaden såg ut då kanske det hade varit ett stort hinder. I dag är det dock storföretag, stora investerare, osv som tar sig in på marknaden och driver upp priset. Det är inte haXxOrz^1 och g33k2004k+ längre som lyfter upp priserna. Därmed tror jag även att regleringar, i viss mån, är välkomna på marknaden av de som har störst del i den (själv vill jag se en anarki, men jag hör till gruppen haXxOrz^1 och g33k2004k+). Det enda som skulle kunna slå hårt är om det antingen förbjuds, eller i praktiken blir så oanvändbart att alla ger upp, då kommer det finnas kvar men antagligen med mycket mindre pengar i sig.

Så nej, jag tror inte att krypt kommer krascha ned i avgrunden.
Kan inte detaljerna i amerikansk finansmarknadslagstiftning men gissar att folk i hans storlek inte får storblanka marknader och sedan gå ut till allmänheten och skrämma dem att sälja.
Citera
2021-04-19, 23:57
  #7
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Kan inte detaljerna i amerikansk finansmarknadslagstiftning men gissar att folk i hans storlek inte får storblanka marknader och sedan gå ut till allmänheten och skrämma dem att sälja.

Jag tror att Bill Gates ligger några storleksordningar över att vilja blanka en marknad. Har han någon agenda bakom det här så tror jag som sagt att det snarare handlar om att han vill köpa upp en massa BTC.

Det stämmer som du säger att dessa inflytelserika människor måste vara försiktiga med vad de säger. Samma gäller Elon Musk, och vad gäller Doge så balanserar han nog på en ganska smal linje...
Citera
2021-04-20, 00:02
  #8
Medlem
Haha, "dippen" tog bitcoin ner till strax under 55000 dollar. För en månad sedan, i mitten av mars, nådde bitcoin nytt rekord med runt 55000 dollar. För 3 månader sedan kostade bitcoin 35000 dollar. Idag ligger bitcoin på 56000 dollar. Allt prat om ras är rent trams, iallafall i dagsläget.
Citera
2021-04-20, 00:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag kan se flera förklaringar till det där uttalandet, tex:
* Han har en massa BTC, och vill få ännu mer BTC, för att finansiera något av sina världsomfattande projekt (tex att dimma ned Solen). Därför använder han sin auktoritet till att sprida FUD.
* Han är en bitter gammal gubbe som visserligen var nytänkande på det tekniska området i sin ungdom, men nu, som gamling, är fast i sin gamla låda och aldrig kunde tänka sig att kryptovalutor skulle bli något.

Elon säger något om Bitcoin = han vet vad han snackar om. Han är framtiden!

Bill gates (Microsoft uppfinnare)snackar skit = gubbe

Haha. Man ska inte lura sig själv. Man ska vara opartisk och neutral då tar man bäst beslut. Jag har cashat ut 80 procent av mina krypto.

Tror bitcoin kan gå långt. Men ärlighetens namn gör man det bara för pengar. 2 månader sen bitcoin nådde 60k och inte rört sig någonstans sen dess. Bull run kan vara över. Kommer det fler möjligheter i framtiden så hoppar man såklart in igen
Citera
2021-04-20, 00:47
  #10
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronavajrus
Elon säger något om Bitcoin = han vet vad han snackar om. Han är framtiden!

Bill gates (Microsoft uppfinnare)snackar skit = gubbe

Haha. Man ska inte lura sig själv. Man ska vara opartisk och neutral då tar man bäst beslut. Jag har cashat ut 80 procent av mina krypto.

Tror bitcoin kan gå långt. Men ärlighetens namn gör man det bara för pengar. 2 månader sen bitcoin nådde 60k och inte rört sig någonstans sen dess. Bull run kan vara över. Kommer det fler möjligheter i framtiden så hoppar man såklart in igen

Ja, jag litar mer på att Elon Musk har en viss förståelse för detta än Bill Gates. Kryptovalutor är ett helt nytt koncept, det finns inget liknande från Bill Gates tid, och det är svårt nog att förstå även för ungdomar.

Själv håller jag fortfarande kvar det mesta. Jag är inte nöjd med det jag har tjänat än, speciellt inte mina innehav i XRP. Jag känner dock inte för att sälja en massa nu för att sedan köpa in mig när det har sjunkit, och hoppas att det stiger direkt därpå. Om allt går ned nu, så väntar jag helt enkelt till nästa cykel. Att marknaden skulle totalkollapsa är jag inte det minsta rädd för, åtminstone inte innan någorlunda funktionabla kvantdatorer börjar komma ut.
Citera
2021-04-20, 01:03
  #11
Avstängd
Kan man blanka bitcoin? Hur f-n gör man, rent praktiskt?
Citera
2021-04-20, 01:24
  #12
Medlem
voidguests avatar
Bara en tidsfråga innan Bitcoin och andra kryptovalutor går sitt öde till mötes. Det är ett för stort hot mot banker då man inte använder deras tjänster och stater då skatteflykt blir mycket enklare.

Gå emot stater och banker och du förlorar varje gång. Ganska skrattretande att folk tror att kryptovalutor är framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback