Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-06, 07:21
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Bara idioter som inte kan nåt om kroppen tränar vader så och jag skrattar när jag ser sånt folk på gymmet, dom lastar på en 20kgs viktkaka i sittande vadpress och gör +20 reps och jag asgarvar inombords.

Håller med det är inte svårt att lägga på massa, man måste bara sova 8 timmar om dagen vilket dom flesta inte gör, man måste äta tillräckligt med kalorier vilket dom flesta inte gör, man måste äta 1,5g-2g protein per kg kroppsvikt vilket dom flesta inte gör, man måste göra dom rätta övningarna och på rätt sätt vilket dom flesta inte gör.

Visst det är inte svårt, mesta kan man göra på känsla men sen finns det visa muskler man måste kunna anatomi för pricka rätt.

Körde förut 500kg i stående vadpress, inte kört vader seriöst nu hmmm dom senaste 5-6 åren skulle jag säga, mina vader är 48cm och mina armar är 48cm så dom är symmetriska enligt mig. Nu låter jag bara Pausböj ta hand om mina vader och sparar tid på att inte träffa vaderna specifikt.

Men som sagt typ 99,9% av folket på gymmet tränar helt åt helvete.

Okej vad är anatomiskt fel med vadpress 20 reps?
Vilka muskler måste du pricka rätt anatomiskt?

Om du har tränat så länge och inte har en bra fysik med magrutor och mer estetiskt då är det du som tränar helt fel och inte de andra 99.9% du pratar om.
Grattis
Citera
2021-05-06, 09:13
  #134
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Men ditt jävla cp. Jag behöver inte bevisa något. Det finns ingen värld som är så full av bullshit som träningssvärlden. Det räcker med att ha tränat själv samt ha följt träningsvärlden övertid för att få uppfattningen att träningsprogrammen inte är det viktigaste. De flesta vedertagna programmen funkar. ppl,bs,hk har alla varit mainstream och populära. För några år sedan skulle man köra helkropp med fokus på styrka, innan dess brosplit med kontakt. Massor med folk fick bra resultat med båda. Andra har fått bra resultat med ppl. Alla tre funkar.

Det viktiga är att du tränar över tid med någon form av ökad belastning.

Att få resultat handlar inte om att göra något optimalt. Utan att fortsätta träna.

Även om jag ställer mig i kören som anser att en klassisk "Bro split" på i princip alla plan är förkastligt måste jag säga att din sista mening (Att få resultat handlar inte om att göra något optimalt. Utan att fortsätta träna) är ganska klockren.

Egentligen handlar träning om att välja det schema som du faktiskt genomför. Ett schema som får dig att gå till gymmet upprepade gånger över tid. Så länge schemat innehåller någon form av progressiv överbelastning kommer det gå bra.
Citera
2021-05-06, 11:36
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Okej vad är anatomiskt fel med vadpress 20 reps?
Vilka muskler måste du pricka rätt anatomiskt?

Om du har tränat så länge och inte har en bra fysik med magrutor och mer estetiskt då är det du som tränar helt fel och inte de andra 99.9% du pratar om.
Grattis

Jag svarade redan tidigare, folk är beta hanar så dom slänger på en 20kgs viktkaka sen kör dom 2-3 set med 20 reps var och förväntar sig det påverka vaderna på nåt sätt trots att doms vader får träna mer än det i det vanliga livet.

Desto högre reps folk höjer till desto lägre vikt blir det och desto mer börjar folk lalla runt med övningen.

Jag har den bästa fysiken i sverige och i stort sett världen, japp 99,9% av folk på gymmen vet inte hur man tränar och dom flesta har ingen muskelmassa eller bra fysik.

Men dom få som har en bra fysik tar steroider, finns inte många som har viljan och träna och är lata.
Citera
2021-05-06, 11:52
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Jag svarade redan tidigare, folk är beta hanar så dom slänger på en 20kgs viktkaka sen kör dom 2-3 set med 20 reps var och förväntar sig det påverka vaderna på nåt sätt trots att doms vader får träna mer än det i det vanliga livet.

Desto högre reps folk höjer till desto lägre vikt blir det och desto mer börjar folk lalla runt med övningen.

Jag har den bästa fysiken i sverige och i stort sett världen, japp 99,9% av folk på gymmen vet inte hur man tränar och dom flesta har ingen muskelmassa eller bra fysik.

Men dom få som har en bra fysik tar steroider, finns inte många som har viljan och träna och är lata.

Troll är meningslöst att diskutera med.
Citera
2021-05-06, 11:59
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Troll är meningslöst att diskutera med.

Hahahaha är du en sån där känslig social justice warrior eller?

Men så är det oftast med folk jag argumenterar dom, jag vinner argumentet sen kallar dom mig troll eller andra saker.

Men haters gonna hate, fortsätt du hata så fortsätter jag att utvecklas grabben.
Citera
2021-05-06, 13:52
  #138
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Troll är meningslöst att diskutera med.
Jag hoppas för hans skull att han är ett troll. Jag har aldrig träffat på någon med en sådan extremt skev självbild tidigare...
Citera
2021-05-06, 14:15
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Även om jag ställer mig i kören som anser att en klassisk "Bro split" på i princip alla plan är förkastligt måste jag säga att din sista mening (Att få resultat handlar inte om att göra något optimalt. Utan att fortsätta träna) är ganska klockren.

Egentligen handlar träning om att välja det schema som du faktiskt genomför. Ett schema som får dig att gå till gymmet upprepade gånger över tid. Så länge schemat innehåller någon form av progressiv överbelastning kommer det gå bra.

Jag håller med att det är viktigt med att personen gillar schemat och att man gör progressiv överbelastning, visst kommer man få resultat men det kommer vara värdelösa resultat.

Om vi rankar scheman med stjärnor så kanske bro split är 1 stjärna.

Helkropp är 3 stjärnor

Upper & Lower är 6-7 stjärnor

Push Pull Leg med en extra rotationsdag + cardio är 8-9 stjärnor.

Sen ett optimalt schema som är just designat för en specifik person kanske är 10 stjärnor.

Om vi nu omvandlar stjärnorna till kg kroppsvikt där du också har magrutor så runt 10%-12% kroppsfett och vi säger ALLA personer väger 0kg i början.

Person A börjar på Bro split schema och 10 år senare väger han endast 10kg med magrutor.

Person B hoppar på Helkropps schema och 10 år senare väger han endast 30kg med magrutor.

Person C hoppar på Upper & Lower och 10 år senare väger han endast 60kg-70kg med magrutor.

Person D hoppar på PPL med rotation och 10 år senare väger han 80kg-90kg med magrutor.

Person E hoppar på optimalt schema just för han och 10 år senare väger han 100kg med magrutor.

Detta exempel visar visst alla kan få resultat med sina scheman så länge dom tränar och gör progressiv överbelastning men det kommer vara enorm stor skillnad mellan folk som till exempel gör bro split/helkropp jämfört mot folk som gör Upper & Lower/PPL med rotation.

Dom som gjort Upper & Lower/PPL med rotation kommer vara mycket större för dom väger mer, dom kommer också vara mer starka, dom kommer också vara mer atletiska också för dom är starkare.

Men om vi skulle verkligen gå med punkterna du och en annan person gör så skulle jag kunna designa ett schema som tränar bröst + biceps på måndag & onsdag & fredag sen vilar dom 4 dagar.

Visst dom kommer få resultat med detta värdelösa schema så länge dom gör progressiv överbelastning, men ingen cardio så dom kanske får svagare hjärta och dör tidigare på grund av det. Bara en massa bröst träning så dom kommer få framåt roterade axlar också, dom också kanske får problem med över ryggen, nedre ryggen, höfterna sen för dom tränar inte upp dom så dom ska må bra när dom är äldre.

Men låt oss ignorera allt det där negativa som skulle komma med ett schema som säger bröst & biceps 3 gånger i veckan, för dom får ju trots allt resultat så inget fel på schemat!!!
Citera
2021-05-06, 16:53
  #140
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Jag håller med att det är viktigt med att personen gillar schemat och att man gör progressiv överbelastning, visst kommer man få resultat men det kommer vara värdelösa resultat.

Om vi rankar scheman med stjärnor så kanske bro split är 1 stjärna.

Helkropp är 3 stjärnor

Upper & Lower är 6-7 stjärnor

Push Pull Leg med en extra rotationsdag + cardio är 8-9 stjärnor.

Sen ett optimalt schema som är just designat för en specifik person kanske är 10 stjärnor.

Om vi nu omvandlar stjärnorna till kg kroppsvikt där du också har magrutor så runt 10%-12% kroppsfett och vi säger ALLA personer väger 0kg i början.

Person A börjar på Bro split schema och 10 år senare väger han endast 10kg med magrutor.

Person B hoppar på Helkropps schema och 10 år senare väger han endast 30kg med magrutor.

Person C hoppar på Upper & Lower och 10 år senare väger han endast 60kg-70kg med magrutor.

Person D hoppar på PPL med rotation och 10 år senare väger han 80kg-90kg med magrutor.

Person E hoppar på optimalt schema just för han och 10 år senare väger han 100kg med magrutor.

Detta exempel visar visst alla kan få resultat med sina scheman så länge dom tränar och gör progressiv överbelastning men det kommer vara enorm stor skillnad mellan folk som till exempel gör bro split/helkropp jämfört mot folk som gör Upper & Lower/PPL med rotation.

Dom som gjort Upper & Lower/PPL med rotation kommer vara mycket större för dom väger mer, dom kommer också vara mer starka, dom kommer också vara mer atletiska också för dom är starkare.

Men om vi skulle verkligen gå med punkterna du och en annan person gör så skulle jag kunna designa ett schema som tränar bröst + biceps på måndag & onsdag & fredag sen vilar dom 4 dagar.

Visst dom kommer få resultat med detta värdelösa schema så länge dom gör progressiv överbelastning, men ingen cardio så dom kanske får svagare hjärta och dör tidigare på grund av det. Bara en massa bröst träning så dom kommer få framåt roterade axlar också, dom också kanske får problem med över ryggen, nedre ryggen, höfterna sen för dom tränar inte upp dom så dom ska må bra när dom är äldre.

Men låt oss ignorera allt det där negativa som skulle komma med ett schema som säger bröst & biceps 3 gånger i veckan, för dom får ju trots allt resultat så inget fel på schemat!!!

Helt obegripligt och irrelevant inlägg.

Är du full?
Citera
2021-05-06, 16:56
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Helt obegripligt och irrelevant inlägg.

Är du full?

Aha så typ tredje trollet jag kommer i kontakt med.

Men nu ska jag iallafall till gymmet alla troll som är i denna tråd.

https://www.youtube.com/watch?v=0a80Qu78d4Q

Här har ni en låt ni kan lyssna på, ska lyssna på den nu innan jag går till gymmet eftersom jag är kung över världen.
__________________
Senast redigerad av Major.Armstrong 2021-05-06 kl. 17:22.
Citera
2021-05-06, 17:37
  #142
Medlem
Lille plutten är ju faktiskt riktigt underhållande i sin självförnekelse, skulle vara intressant om hen skrev ner sitt mat och träningsschema, så man fick följa med på resan till toppen.
Mina vader är 46cm utan vadderingen som du så kädsamt bär på.
Citera
2021-05-06, 19:12
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Men ditt jävla cp. Jag behöver inte bevisa något. Det finns ingen värld som är så full av bullshit som träningssvärlden. Det räcker med att ha tränat själv samt ha följt träningsvärlden övertid för att få uppfattningen att träningsprogrammen inte är det viktigaste. De flesta vedertagna programmen funkar. ppl,bs,hk har alla varit mainstream och populära. För några år sedan skulle man köra helkropp med fokus på styrka, innan dess brosplit med kontakt. Massor med folk fick bra resultat med båda. Andra har fått bra resultat med ppl. Alla tre funkar.

Det viktiga är att du tränar över tid med någon form av ökad belastning.

Att få resultat handlar inte om att göra något optimalt. Utan att fortsätta träna.

Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Troll är meningslöst att diskutera med.

Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Jag hoppas för hans skull att han är ett troll. Jag har aldrig träffat på någon med en sådan extremt skev självbild tidigare...

Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Helt obegripligt och irrelevant inlägg.

Är du full?

Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Lille plutten är ju faktiskt riktigt underhållande i sin självförnekelse, skulle vara intressant om hen skrev ner sitt mat och träningsschema, så man fick följa med på resan till toppen.
Mina vader är 46cm utan vadderingen som du så kädsamt bär på.


Jag måste i förbifarten ge er alla en eloge för att ni ens orkar argumentera med ett förvuxet gossebarn i 30-årsåldern, som bevisligen missat stora delar av sin skolgång sett till den ojämförligt undermåliga kvaliteten på inlägg – både sakligt, men i synnerhet språkligt. Högst sannolikt har vederbörande aldrig tagit sig igenom någon form av litteratur från pärm till pärm, sett en penna i verkligheten eller fått sin diagnos utredd. Knappt 11 år av misskött träning och 40 kg fett är som bekant ingen prestation.

Att hen dessutom konstant refererar till sig själv "alfa" i tron att den typen av terminologi är vad gemene man baserar sin självbild på, trots att personen i fråga i allt väsentligt snarare påminner om ett omega och är en poster boy för Dunning-Kruger-effekten torde säga det mesta.

Återigen – min beundran känner inga gränser. Men enklast är att bara ignorera.
Citera
2021-05-06, 21:41
  #144
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Aha så typ tredje trollet jag kommer i kontakt med.

Men nu ska jag iallafall till gymmet alla troll som är i denna tråd.

https://www.youtube.com/watch?v=0a80Qu78d4Q

Här har ni en låt ni kan lyssna på, ska lyssna på den nu innan jag går till gymmet eftersom jag är kung över världen.

Fortfarande helt obegripligt för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback