Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-18, 17:15
  #1
Medlem
Jag är två veckor efter avslutad pct och jag har svårt att hitta motivation att ens träna.
Jag körde test e 500 11 veckor med en anadrol 50/50 kickstart.
SEDAN körde jag en klassisk 40/40/20/20 som pct.
Styrkan var nästan intakt under pct, men nu börjar det falla ihop rejält.
Dessutom måste jag dieta bort en jävla kagge som jag skaffade mig under kuren
Jag känner mig svag, liten och deprimerad. Det enda positiva är att jag går ner i vikt av dieten.
Hur fan hanterar man det här?
Citera
2021-04-18, 17:34
  #2
Medlem
SweetHooligans avatar
Är i exakt samma sits. 4 månader på test och inne på sista dagarna av PCTn nu.

Har ändrat träningsschemat litegrann för att hålla motivationen uppe. Från en 4 dagars brosplit till push/pull/legs. Mer volym och lite mindre intensivitet.

Är det din första kur? Nog är det tråkigt att tappa en massa styrka i alla basövningar men det är också en del av gamet när man kliver av. Tänk inte på kaggen i detta nu heller. Bättre att ligga på kaloriöverskott tills hormonerna är mer återställda.

En annan grej som lättar humöret är att planera nästa kur, hehe
Citera
2021-04-18, 18:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Jag är två veckor efter avslutad pct och jag har svårt att hitta motivation att ens träna.
Jag körde test e 500 11 veckor med en anadrol 50/50 kickstart.
SEDAN körde jag en klassisk 40/40/20/20 som pct.
Styrkan var nästan intakt under pct, men nu börjar det falla ihop rejält.
Dessutom måste jag dieta bort en jävla kagge som jag skaffade mig under kuren
Jag känner mig svag, liten och deprimerad. Det enda positiva är att jag går ner i vikt av dieten.
Hur fan hanterar man det här?

Åh din stackare..
Du får du lära dig den hårda vägen.

För det första, du måste gå till gymmet och träna, du kanske inte kan hålla samma nivå som under kuren men gå för fan dit annars riskerar du att börja tappa den lilla massa du byggt upp under dessa 11 veckor.
Häng inte upp dig på styrkan försök iaf bibehålla det du kan. Ok?

Det kommer bli tufft ett tag framöver nu så det är lika bra att du stålsätter dig. Det här försvinner inte på en vecka direkt.

Hur gammal är du? Ish?
Hur känns bollarna?
Har du gjort ett test på testo/LH innan du klev på?
Körde du nån HCG under kuren eller innan PCT?

Och angående din kagge, herregud säg inte att du har slafsat i dig skräpmap under kuren?
Du kommer ha ännu lättare för att gå upp i vikt nu när du är nedstäng.
Tänk inte ens TANKEN på att deffa nu när dina hormonprofiler är helt fucked. Ät rätt nu och undvik skräp. Ok?

Kaggen kan du börja klura på när din kropp är tillbaka på banan igen.
__________________
Senast redigerad av cleanasfuck 2021-04-18 kl. 18:07.
Citera
2021-04-18, 21:06
  #4
Medlem
Bollarna känns ok.
De verkar ha återhämtat sig efter kuren och sex drive är väl ungefär som den var innan.
Känslan av depression, ilska, stress är dock påtaglig. Det var den efter förra kuren också.
När det sedan går kasst på gymmet mår man ännu sämre.
Jag vill helst gå på igen direkt, men jagvska vara lite smart och vänta till midsommar.
Märkligt att jag kände mig så lugn när jag var On.
Nu känner jag mig lättirriterad och arg. Bode det inte vara tvärtom?
Citera
2021-04-18, 21:40
  #5
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Bollarna känns ok.
De verkar ha återhämtat sig efter kuren och sex drive är väl ungefär som den var innan.
Känslan av depression, ilska, stress är dock påtaglig. Det var den efter förra kuren också.
När det sedan går kasst på gymmet mår man ännu sämre.
Jag vill helst gå på igen direkt, men jagvska vara lite smart och vänta till midsommar.
Märkligt att jag kände mig så lugn när jag var On.
Nu känner jag mig lättirriterad och arg. Bode det inte vara tvärtom?
Dina hormoner svajar det är därför ditt humör är "all over the place". Vänta ut det tills det stabiliserar sig.

Se det som något positivt att vara natty ett tag, bättre blodtryck och mindre påfrestning på systemet generellt, mer hälsosamt helt enkelt.

Visst fan är det inte lika kul på gymmet när man är off, men du kör ju igång snart igen och då har du ju bästa tiden (hela sommaren) att vara on på.

Fokus!!
Citera
2021-04-19, 16:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Bollarna känns ok.
De verkar ha återhämtat sig efter kuren och sex drive är väl ungefär som den var innan.
Känslan av depression, ilska, stress är dock påtaglig. Det var den efter förra kuren också.
När det sedan går kasst på gymmet mår man ännu sämre.
Jag vill helst gå på igen direkt, men jagvska vara lite smart och vänta till midsommar.
Märkligt att jag kände mig så lugn när jag var On.
Nu känner jag mig lättirriterad och arg. Bode det inte vara tvärtom?

Hmm, men bollarna är inte små och hårda iallafall?
De hänger och känns "normala"? Det är ju ett gott tecken än så länge.
Antar att du inte körde HCG under eller efter kuren?
Varför?

När klev du av? Hur tänker du när du säger att du ska kliva på vid midsommar igen?
Alltså, din kropp och dina system kommer ta otroligt mycket stryk av ditt upplägg.
Du kunde lika ha gärna ha legat på 1 år och kört HCG för att "hålla allt vid liv" istället för att JO-JO kura.
Icke bra om du frågar mig men men.

Se din kropp, hormoner, signalsubstanser osv som en extremt finstämd gitarr.
Det du har gjort nu är att du har strängat om i gitarren så att säga, din kropp kommer göra sitt bästa utifrån dess förutsättningar att försöka återgå till det "normala".
Hur lång det kommer ta är omöjligt att svara på eftersom det är så många faktorer som spelar in. Ålder, PCT, genetik you name it.

Jag tycker du ska fundera på om du är beredd att offra din framtid för detta.
Personligen har jag sett alldeles för många vänner försvinna i steroidträsket.
Vad ser du dig själv om 10 år? Rent fysiskt.
Du förstår väl själv att detta är one way ticket till för tidig död?
Citera
2021-04-19, 18:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Hmm, men bollarna är inte små och hårda iallafall?
De hänger och känns "normala"? Det är ju ett gott tecken än så länge.
Antar att du inte körde HCG under eller efter kuren?
Varför?
Innan pct var de små och hårda, nu är de normala.
Nu använder jag Zink, Magnesium, Vitamin D och fiskolja för att komma tillbaka.
Jag har morning wood.
HCG kände som överkurs på den lilla kur jag tog.

Citat:
När klev du av? Hur tänker du när du säger att du ska kliva på vid midsommar igen?
Alltså, din kropp och dina system kommer ta otroligt mycket stryk av ditt upplägg.
Du kunde lika ha gärna ha legat på 1 år och kört HCG för att "hålla allt vid liv" istället för att JO-JO kura.
Icke bra om du frågar mig men men.
Jag klev av för åtta veckor sedan.
Jag väntade två veckor efter sista sticket, sedan körde jag Nolvadex pct i fyra veckor. PCT avslutades för två veckor sedan.

Citat:
Se din kropp, hormoner, signalsubstanser osv som en extremt finstämd gitarr.
Det du har gjort nu är att du har strängat om i gitarren så att säga, din kropp kommer göra sitt bästa utifrån dess förutsättningar att försöka återgå till det "normala".
Hur lång det kommer ta är omöjligt att svara på eftersom det är så många faktorer som spelar in. Ålder, PCT, genetik you name it.

Jag tycker du ska fundera på om du är beredd att offra din framtid för detta.
Personligen har jag sett alldeles för många vänner försvinna i steroidträsket.
Vad ser du dig själv om 10 år? Rent fysiskt.
Du förstår väl själv att detta är one way ticket till för tidig död?
Jag har passerat 40 och gör det här för att ta några personliga rekord i olika lyft.

Medelålderskris? Ja, möjligen. Men jag kommer knappast hårdkura mig in på någon psykavdelning.
Jag har två kurer bakom mig och ska köra två kurer till inom loppet av ett år.
Test cyp 500 mg + en oral (d-bol eller oxar).
Sedan är det över för min del.
Jag går då över till kardiovaskulär träning.
Citera
2021-04-19, 19:15
  #8
Medlem
Warhearts avatar
Du kommer aldrig hitta tillbaks ren när du väl börjat kura. Det är som natt och dag att vara on/off.
Citera
2021-04-20, 15:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Innan pct var de små och hårda, nu är de normala.
Nu använder jag Zink, Magnesium, Vitamin D och fiskolja för att komma tillbaka.
Jag har morning wood.
HCG kände som överkurs på den lilla kur jag tog.


Jag klev av för åtta veckor sedan.
Jag väntade två veckor efter sista sticket, sedan körde jag Nolvadex pct i fyra veckor. PCT avslutades för två veckor sedan.


Jag har passerat 40 och gör det här för att ta några personliga rekord i olika lyft.

Medelålderskris? Ja, möjligen. Men jag kommer knappast hårdkura mig in på någon psykavdelning.
Jag har två kurer bakom mig och ska köra två kurer till inom loppet av ett år.
Test cyp 500 mg + en oral (d-bol eller oxar).
Sedan är det över för min del.
Jag går då över till kardiovaskulär träning.

Bra att du kör vettiga kostillskott, är övertygad om att de kan hjälpa till lite grann om du fortfarande har förmågan att kunna fungera utan prepp. Med tanke på din ålder så kanske inte fertilitet är prioriterat så jag förstår om du valde bort hCG pga de.
Dock så är min personliga åsikt att det aldrig kan skada att "hålla grabbarna" vid liv, kontra att de stängs av och hänger livlösa i flera månader. Är helt övertygad att du snabbar på återhämtningen efter kur om du har underhållit med hCG.

Okej, ska inte predika du gör som du vill ändå.

Men för att återgå till din huvudfråga så borde du börja med att göra ett ordentligt test framöver så du ser vart du ligger.
Alltid bra att ha en före/efter bild av hela förloppet. Sen om du nu inte gör det gå och ta prover på hjärta, lever njurar och allt regelbundet. Finns bra prover för de på werlabs t.ex.
En bekant till mig drog i sig testo deca och gick under jorden i 8 månader när han klev av.
Satt bara hemma och mådde skit..
Alla psyken reagerar olika.
Citera
2021-04-21, 20:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Bra att du kör vettiga kostillskott, är övertygad om att de kan hjälpa till lite grann om du fortfarande har förmågan att kunna fungera utan prepp. Med tanke på din ålder så kanske inte fertilitet är prioriterat så jag förstår om du valde bort hCG pga de.
Dock så är min personliga åsikt att det aldrig kan skada att "hålla grabbarna" vid liv, kontra att de stängs av och hänger livlösa i flera månader. Är helt övertygad att du snabbar på återhämtningen efter kur om du har underhållit med hCG.

Okej, ska inte predika du gör som du vill ändå.

Men för att återgå till din huvudfråga så borde du börja med att göra ett ordentligt test framöver så du ser vart du ligger.
Alltid bra att ha en före/efter bild av hela förloppet. Sen om du nu inte gör det gå och ta prover på hjärta, lever njurar och allt regelbundet. Finns bra prover för de på werlabs t.ex.
En bekant till mig drog i sig testo deca och gick under jorden i 8 månader när han klev av.
Satt bara hemma och mådde skit..
Alla psyken reagerar olika.
Deca är inte aktuellt just på grund av att det sitter i så länge.
Jag ska göra werlabs stora test i juni hade jag tänkt.
Jsg gjorde det lilla efter förra kuren och hade 21 i testo. Så det var Inom normalvärdet
Citera
2021-04-22, 06:44
  #11
Medlem
goofers avatar
De som bulkar under en kur och sedan kör en diet efter kuren när hormonerna är noll gör sig själva en riktig björntjänst.

De muskler du lagt på dig kommer inte stanna kvar under kaloriunderskitt med nollade hormoner.

Det är av största vikt att äta på med bra och nyttig mat efter kuren för att behålla och ev fortsätta bygga.

Spar dieten till nästa kur istället.

Har du tränat mycket och hårt (med mycket menar jag två pass per muskelgrupp i veckan a minst 12 till 15 set per pass/muskel) så dra ner träningen ordentligt.

Som ren är det en stor fördel att ligga kvar på 2 pass per muskel men minska seten och öka intensiteten.

On kan man ju köra som man vill man brukar växa bra med bra mat och sömn.

Har själv gott av nu, går av allt helt ett par månader och träningsvärken nu är brutal.
Får dra ner ordentligt på träningen för att ens kunna röra kroppen.
Är närmare 50 så några års mer slitage än dig.

Men om du gillar att köra tungt fortsätt med det, det är tungt som gäller ren.
Att dutta med pump och högreps är bättre on.

Bit ihop och stå ut, ta ett blodprov och se att allt är ok och sen kör igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback