2021-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuckFiggers
Människorna bakom Aureum borde ställas inför rätta för alla människor som dom har lurat på så mycket pengar. Dom borde skjutas. Punkt.

Det kommer dem antagligen att göra också.
Bli ställda inför rätta alltså, inte bli skjutna, även om det vore mycket bättre då dessa människor kallblodigt lurar extremt sjuka människor på pengar.
Citera
2021-09-01, 10:14
Medlem
NuckFiggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det kommer dem antagligen att göra också.
Bli ställda inför rätta alltså, inte bli skjutna, även om det vore mycket bättre då dessa människor kallblodigt lurar extremt sjuka människor på pengar.
Ja det är hemskt
Citera
2021-09-28, 10:19
Medlem
En uppdatering till folket här: nu har min polare tydligen fått en ny cannabisbaserad olja från Aureum SOM ingår i högkostnadsskyddet.

Det förändrar ju inte faktumet att de ljög för sina patienter tidigare men det är ju nice att Sverige numera kan skriva ut medicinsk cannabis under högkostnadsskyddet.

Har du pengar kan jag rekommendera Aureum; är du fattig är det knappast ett alternativ. Räkna med att iaf spendera ungefär 20-40k på sativex innan du kommer till oljorna förutsatt att sativexen på något sätt är otillräcklig eller skadlig för dig. Vet inte hur polaren kom förbi sativex biten men hen lade iaf ut en 35k...
Citera
2021-11-08, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av algrenalgrenalgren
En uppdatering till folket här: nu har min polare tydligen fått en ny cannabisbaserad olja från Aureum SOM ingår i högkostnadsskyddet.

Det förändrar ju inte faktumet att de ljög för sina patienter tidigare men det är ju nice att Sverige numera kan skriva ut medicinsk cannabis under högkostnadsskyddet.

Har du pengar kan jag rekommendera Aureum; är du fattig är det knappast ett alternativ. Räkna med att iaf spendera ungefär 20-40k på sativex innan du kommer till oljorna förutsatt att sativexen på något sätt är otillräcklig eller skadlig för dig. Vet inte hur polaren kom förbi sativex biten men hen lade iaf ut en 35k...

Nä, 1800:- första konsultation, sen troligtvis 600:- i månaden för receptförnyelse och högkostnadsskyddet är väl ~2400:-. Sativex tror jag de hoppar över, det du får är dronabinol och cannabidol på separata flaskor. Så, 4200:- initialt. De har ju inget intresse av att sälja Sativex, det är inte deras produkt. De nya oljorna kommer från Bedrocan. Aureum tjänar bara sina pengar på konsultation, inte på produkterna. Det är lite orättvisa påhopp på Aureum här, de har ju kämpat ganska hårt för att få in medicinsk cannabis i Sverige till en bredare del av befolkningen. Sativex var väldigt dyrt, men de nya oljorna är inte det med högkostnadsskyddet.

Faktum är att Aureum talade sanning när de sa att de nya oljorna dröjde. Det var inget de styrde över, och de tjänade inget på att skriva ut Sativex istället för något annat. Jag tycker att de är väldigt bra att ha att göra med även om Sativex sved i plånboken.

Det var så här det började när cannabis blev legaliserat i staterna.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-11-08 kl. 07:53.
Citera
2021-11-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nä, 1800:- första konsultation, sen troligtvis 600:- i månaden för receptförnyelse och högkostnadsskyddet är väl ~2400:-. Sativex tror jag de hoppar över, det du får är dronabinol och cannabidol på separata flaskor. Så, 4200:- initialt. De har ju inget intresse av att sälja Sativex, det är inte deras produkt. De nya oljorna kommer från Bedrocan. Aureum tjänar bara sina pengar på konsultation, inte på produkterna. Det är lite orättvisa påhopp på Aureum här, de har ju kämpat ganska hårt för att få in medicinsk cannabis i Sverige till en bredare del av befolkningen. Sativex var väldigt dyrt, men de nya oljorna är inte det med högkostnadsskyddet.

Faktum är att Aureum talade sanning när de sa att de nya oljorna dröjde. Det var inget de styrde över, och de tjänade inget på att skriva ut Sativex istället för något annat. Jag tycker att de är väldigt bra att ha att göra med även om Sativex sved i plånboken.

De nya oljorna kommer inte från Bedrocan utan från svenska statliga APL (Apotek Produktion & Laboratorier). Det är världens första statligt producerade cannabisoljor.

Aureum har sannolikt ingenting att göra med att oljorna blivit försenade.
Citera
2021-11-09, 16:36
Medlem
h8mongers avatar
Än så länge så upplevs dom som väldigt oseriösa tyvärr, vid en konkretfrågeställning är det ens nån mening att ha ett samtal innan vissa handlingar inkommer, vi har tillräckligt information bli inbokad och nej vi kan inte göra nåt förenst det de handligar jag påpekade att vi nog borde vänta på.
1800kr för att en läkare berättar det som står på hemsidan, jag ifråga satte detta när jag fick min första faktura och sa att jag väntar gärna med att betala denna till jag får en förklaring varför detta skett, och får två fakturor till utan ett svar. Hade dom svarat hade jag betalat samma dag. Nu funderar jag på att vänta till sista dag och IVO anmälan, alt ARN då detta möte inbokats utan att permisserna för detta möte var giltiga.

Kommer ju såklart att ta upp detta med dom nån gång till, men nu är ju det påvågskålen ifall dessa är en lycksökare för att skinna "desperata" patienter, el ifall dom faktiskt vill påverka samhällsbilden och föra denna läkemedelsbehandling framåt.

Just nu önskar jag att jag inte hade kontaktat dom men måste ju dra det vidare
Citera
2021-11-10, 22:59
Medlem
Fyfan, lider med dig. Dessvärre verkar de rätt kassa som flera påpekat. Har varit inne på det spåret själv men avstått ifrån det. Är dels för dyrt (och sativex lika så) för att vara något jag chansar på och så är det ett jäkla krångel att ta sig dit då jag använder rullstol. Och det lär ju inte bara vara en gång de vill träffas.
Citera
2021-11-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Aureum höll sitt ord tillslut men ljög olidligt mkt under tiden.

Nu får polarn dronabinol + cannabidiol under högkostnadsskyddet och allt fungerar bra. Problemet var all tid och alla pengar det tog att komma dit de är nu.

I dagsläget är Aureum bra men ännu mycket långsamma. 7/10.
Citera
2021-11-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanguru
De nya oljorna kommer inte från Bedrocan utan från svenska statliga APL (Apotek Produktion & Laboratorier). Det är världens första statligt producerade cannabisoljor.

Aureum har sannolikt ingenting att göra med att oljorna blivit försenade.

Så framställan och produktion av cannabis preparat är alltså lagligt by i Sverige?
Det är inte alls längesen som det var förbjudet?
Citera
2021-12-27, 22:40
Medlem
Goldenwolfes avatar
Har letat men hittar ingen information om hur hög THC halten i dronabinol är. Någon som har fakta på detta? Även nyfiken på % THC i sativex och bedrocan
Citera
2022-01-06, 18:38
Medlem
Min man har svår psoriasis artrit och vi sökte hjälp hos Aurium för snart två år sedan, dom har varit helt fantastiska , lyhörda och haft full fokus på patienten och att hjälpa med smärtlindring, i drygt ett år fick han Sativex utskrivet som fungerade helt makalöst bra och han kunde fungera i jobbet och livet tillskillnad mot alla jäkla gratis opiater som landstinget skriver ut. Nu sedan i Juni får han den nya produkten som av droppar som en CBD olja och en med THC som ingår i högkostnad och han mår bättre än sedan han blev insjuknade 2008 . Ja det har kostat pengar och jag varje besök ny förskrivning av recpet kostar sativex i ett år kostade skjortan men det är ju inte Auriums fel! Det är ju dubbelmoralen i att opiater skall ingå i högkostnad men allt baserat på THC är "livsfarligt"
Senast redigerad av WonderWoman2 2022-01-06 kl. 18:57.
Citera
2022-01-07, 20:52
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenwolfe
Har letat men hittar ingen information om hur hög THC halten i dronabinol är. Någon som har fakta på detta? Även nyfiken på % THC i sativex och bedrocan

Dronabinol ska innehålla 25mg/ml enligt uppgift, kapslar 2.5mg, 5mg och 10mg

Kan tillägga att den flytande även varit på 5 resp 10mg/ml
Senast redigerad av Itowk 2022-01-07 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in