2021-04-16, 21:46
Medlem
Självklart skall modern till alla lögner, inte få ifrågasättas.
Förintelseförnekare var början, sedan kom klimatförnekare och nu senast kowidförnekare.
Alla gigantiska globala lögner med sin rot i jude"utrotningen", rätt brilliant, dom vet hur en slipsten skall dras judarna 😁
Citera
2021-04-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Haha, är du den som ska blandas ut och förintas?

Ja, det är ett mål från de judiska lobbygrupper som bedriver att Sverige skall ha massinvandring.

Juden David Schwartz var den som var drivande till att Sverige blev mångkulturellt. Hans lobbyverksamhet var mycket effektiv. Han är avliden och kan inte svara för sitt verk men resultat ser vi idag, en av Europas högsta brottslighet och ett land i kaos.

https://redice.tv/news/how-and-why-sweden-became-multicultural
Citera
2021-04-16, 21:51
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Förintelseförnekare var början, sedan kom klimatförnekare och nu senast kowidförnekare.
Alla gigantiska globala lögner med sin rot i jude"utrotningen", rätt brilliant, dom vet hur en slipsten skall dras judarna 😁
Absolut, det de alla har gemensamt är att de inte tror på det stora Spagetti-monsret. Guden av gudarna. Det bästa med att stoppa huvudet i sanden är att man inte märker om något jobbigt uppstår runt en själv.
Citera
2021-04-16, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Alla väldigt fina anledningar om man helt och hållet är emot yttrandefrihet och fritt informationsutbyte, eller om man är en vidrig hycklare.

Som jag tidigare nämnt är jag emot den här lagen. Ville bara påpeka att det finns andra anledningar än att man skulle vara rädd för att folk upptäcker att "förintelsen är en bluff".

Citat:
Vad jag menar är att förintelsemyten utgör en vattendelare i den europeiska civilisationens historia, och är en central del i vår kontemporära självbild. Förintelsemyten är i allt väsentligt den rättfärdigande stommen på vilken stora delar av modern marxistisk-liberal demokrati vilar.

Detta är en helt okontroversiell uppfattning som delas av mainstream-historiker. Lawrence Birken erkände t.ex. öppet år 1996 att:
The defeat of Germany in 1945 clearly marked a watershed in world history, and especially for the West: In a real sense, Hitler’s defeat implicitly became the defeat of the European nation-state and the Enlightenment values that underpinned it.

Tyvärr förstår jag inte vad förintelsen och huruvida man tror på den eller inte har med ovanstående att göra.
Citera
2021-04-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira

Om förintelsen avslöjas som en extrem överdrift (som det är) kommer rätten att existera för Israel att ifrågasättas. En av orsakerna till Israel fick bildas och stjäla andras mark var att judarna "utrotades" vilket man nu vill lagstifta att ifrågasätta.
Citera
2021-04-16, 21:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Som jag tidigare nämnt är jag emot den här lagen. Ville bara påpeka att det finns andra anledningar än att man skulle vara rädd för att folk upptäcker att "förintelsen är en bluff".

Att hitta på anledningar är enkelt. Att hitta legitima och demokratiska anledningar är svårare.

Citat:
Tyvärr förstår jag inte vad förintelsen och huruvida man tror på den eller inte har med ovanstående att göra.

Jag kanske överskattade din intelligens.
Citera
2021-04-16, 22:01
Medlem
Citat:
Totalt ca. 300 000 till 500 000 judar försvann under kriget. Några "miljontals döda" i koncentrationsläger finns det inga bevis för, än mindre planerad utrotning i "gaskammare".

Korrekt siffra. Om sex miljoner "gasades" till döds hur kunde tusentals judar och miljoner judar driva bort och ockupera Palestina där palestinierna redan var bosatta? Var det judiska vålnader som fördrev hundratusentals palestinier från deras hem och mark eller är historien om miljoner gasade judar en lögn?
Citera
2021-04-16, 22:02
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skrämmande att det finns folk som väcker ett sånt här förslag, särskilt när det handlar om folk som äger makten.

Regeringen skall alltså bestämma hur den enskilde får beskriva historien. Det ska vara olagligt att ha en egen uppfattning om vad som har hänt, åtminstone att yttra den uppfattningen.

Socialdemokraterna skall alltså bestämma vad vi får glömma och vad vi inte får glömma.

Mycket bra skrivit. Fullständigt jävla förjävligt och under all kritik.
Citera
2021-04-16, 22:02
Avslutad
Citat:
Jag kanske överskattade din intelligens.

Förmodligen. Du vill göra gällande att man använder förintelsen som ett slagträ för att utplåna nationalstater med en homogen befolkning?
Citera
2021-04-16, 22:03
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Så du menar att den europeiska självbilden inte har bestått av bland annat en känsla av överlägsenhet gentemot andra folkslag och en önskan om att dominera runt om i världen? Både du och "PK-befriad" slänger er med begrepp som "den europeiska självbilden" och "den germanska människans natur".

Kan ni förklara vad det är ni menar med detta?
Förintelsetroende går runt och tror att deras medmänniskor bara är en hitlermustasch ifrån att börja göra lampskärmar av sina medmänniskors hud och slänga judebebisar in i ugnar. Men det är en felaktig bild av den mänskliga psykologin och den germanska människans natur. I själva verket har den germanska människan en relativt hög nivå av empati och rättspatos och är en av de mer sympatiska varelserna på planeten.

De tyska lägren höll en oerhört mycket högre standard än gulaglägren i Sovjet (som drevs av judar). I Auschwitz fanns exempelvis en fotbollsplan, orkester, teater, biograf, postkontor, sjukhus, barnkammare, bibliotek mm. Saker man inte förväntar sig ska finnas i ett "dödsläger":

The holocaust testimonies you didn't hear
https://www.bitchute.com/video/KZEyZ0EwjTaE/
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-16 kl. 22:19.
Citera
2021-04-16, 22:03
Medlem
Think-Twices avatar
Citat:
Du riktar din jämförelse fel. Det var de styrande i Sverige som ville röja undan bevis om Estonia, på samma sätt som det var de styrande i Nazityskland som röjde undan bevis.

Enligt dig borde de ju inte ha förstört några koncentrationsläger, eldat upp kroppar eller förstört dokument, får då hade de minsann kunnat rentvå sig själva. Eller?

Jag kan för lite om andra världskriget och om vad nassarna gjorde eller inte gjorde.
Jämförelsen om Estonia är ett exempel om ett mörkande som börjar tränga upp till ytan. Skulle inte bli förvånad om förintelsen är geopolitik bigtime,, får studera vidare.
Citera
2021-04-16, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Jag kan för lite om andra världskriget och om vad nassarna gjorde eller inte gjorde.
Jämförelsen om Estonia är ett exempel om ett mörkande som börjar tränga upp till ytan. Skulle inte bli förvånad om förintelsen är geopolitik bigtime,, får studera vidare.

Studera innan det blir olagligt bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in