Citat:
Ursprungligen postat av
Yashimikito
Jag har 30 000 sek sparade och undrar ifall det räcker för en körskoleutbildning.
Jag har hittills gjort riskettan och har kvar risktvåan och uppkörningen samt teorin.
Jag tänkte att 30 000 kr ska gå till endast risktvåan, teorin och uppkörningen samt körlektioner.
Idag kan jag endast köra i treans växel och har kört endast inne i stan med maxhastighet 50km/h och ibland på vissa vägar har jag kört i hastigheterna 60-70 km/h.
Hur många lektioner tror ni att jag behöver för att klara uppkörningen?
Jag kan köra bil och har inga problem med att lära mig nya saker, dock fruktar jag att körskolorna ska mjölka en på pengar speciellt nu under corona pandemin.
Jag har även hittat en privat person att övningsköra med och denna person tar 450kr/h för 90 istället för trafikskolorna som tar 900kr+ för samma tid.
Han säger att det räcker endast med 10 körlektioner för att klara uppkörningen med honom, dock så lär han ut på sitt sätt och följer inte trafikskolornas regler. Han är en handledare åt andra elever också.
Funderar på att dra till honom dock så är jag rädd att slössa pengar på privat körning och i slutändan riskera att inte lära mig något.
tips?
Körkort ska kosta under 10K med allt inräknat, och det är vad det kostade för både mig och min bror.
Övningskör endast privat med en familjemedlem (gratis)
Ta endast ett par lektioner med körskola.
Många körskolor ljuger och säger att du behöver mera lektioner. Det du behöver är övning vilket du kan göra själv gratis.