Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-12, 11:34
  #1
Medlem
Jag ser konstant på dokumentärer på youtube och denna dök upp i ”rekommenderat”. Jag har sett en del, men mår fortfarande illa.

EYES OF THE DEVIL

https://youtu.be/G1y38N4LQiU

Dokumentären är inspelad i polen med engelsk VoiceOver och text. Den visar intervjuer med kvinnor som säljer ofödda barn, förmedlare och bordellägare.

Antagligen ligger inlägget i fel kategori, ber då om ursäkt.

Frågor att diskutera är:

-Är detta en sanning med inslag av fiktion eller kan det verkligen vara så illa?
-Borde det inte gå att spåra individerna som förekommer i filmen för att således stoppa en del av handeln?
-Vad gör myndigheterna för att stoppa detta?
Citera
2021-04-12, 12:35
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag ser konstant på dokumentärer på youtube och denna dök upp i ”rekommenderat”. Jag har sett en del, men mår fortfarande illa.

EYES OF THE DEVIL

https://youtu.be/G1y38N4LQiU

Dokumentären är inspelad i polen med engelsk VoiceOver och text. Den visar intervjuer med kvinnor som säljer ofödda barn, förmedlare och bordellägare.

Antagligen ligger inlägget i fel kategori, ber då om ursäkt.

Frågor att diskutera är:

-Är detta en sanning med inslag av fiktion eller kan det verkligen vara så illa?
-Borde det inte gå att spåra individerna som förekommer i filmen för att således stoppa en del av handeln?
-Vad gör myndigheterna för att stoppa detta?
Att det förekommer barnprostitution på kontinenten har ju Centerpartiet visat bortom all rimlig tvivel, men den här dokumentären låter som ren hittepå. Påminner mycket om intervjun med Richard Kuklinski. Låter väldigt obehagligt, men när man börjar skrapa på ytan, så är det inget som bär upp det. Men jag kan ha fel.
Citera
2021-04-12, 18:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnDrujugeolb
Att det förekommer barnprostitution på kontinenten har ju Centerpartiet visat bortom all rimlig tvivel, men den här dokumentären låter som ren hittepå. Påminner mycket om intervjun med Richard Kuklinski. Låter väldigt obehagligt, men när man börjar skrapa på ytan, så är det inget som bär upp det. Men jag kan ha fel.

Jag föreslår att du ser på den. För det låter onekligen verkligt. Jag är sett 49 minuter in och var tvungen att stänga av tillfälligt då mitt äldsta barn (22) började gråta.
Citera
2021-04-12, 18:48
  #4
Moderator
Schlesiens avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2021-04-12, 21:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag föreslår att du ser på den. För det låter onekligen verkligt. Jag är sett 49 minuter in och var tvungen att stänga av tillfälligt då mitt äldsta barn (22) började gråta.


Även om dokumentären skulle vara fake så sker liknande samt värre saker hela tiden, runt om i världen. Det är sen gammalt. Att brott mot barn och sex-trafficking inte har jämställts med terror eller brott mot mänskligheten är för mig oklart och leder endast till, för mig, cyniska konspirationsteorier och återvändsgränder.

De har alltid haft skydd från högre makter.
Motbevisa mig.
Citera
2021-04-15, 13:24
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag föreslår att du ser på den. För det låter onekligen verkligt. Jag är sett 49 minuter in och var tvungen att stänga av tillfälligt då mitt äldsta barn (22) började gråta.
Frågan var om jag trodde den var sann, inte om jag tyckte den var obehaglig... Vill ditt pussy till äldsta barn ha något att böla om, så är det bara att titta runt på TheYNC. Jag tycker klippet verkar vara påhittat.
Citera
2021-04-15, 17:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnDrujugeolb
Frågan var om jag trodde den var sann, inte om jag tyckte den var obehaglig... Vill ditt pussy till äldsta barn ha något att böla om, så är det bara att titta runt på TheYNC. Jag tycker klippet verkar vara påhittat.

Det handlar om barn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback