2021-04-12, 01:50
Medlem
bunjackens avatar
Hej har köpt snus nu valde odens blev en stock lakrits portion och en dosa av lösvarianten

Riktigt gott men ser nu att odens lakrits lös är utgående dvs det nytillverkas inte

Upptäckt att flera sorter redan är slut i lager dock är de flesta äckliga såsom mintsmaker kvar

Odens original och några till som är okej finns kvar

Men frågan är om nån vet om varumärket oden ska läggas ner helt eller bara minska i antal produkter?
Citera
2021-04-12, 09:18
Medlem
Knucklehugss avatar
Tror Oden har en helt annan marknadsföring och strategi eftersom snus som Ettan, Knox och General etc är väl inarbetade märken som funnit hur länge som helst. Och folk som snusat t.ex Ettan i 20 år är helt enkelt inte intresserad av byta snus.

Som dom själva säljer "Mer än tio års erfarenhet, 50 olika versioner" så provar dom helt enkelt vilka som säljer och exkluderar de sorter som inte säljer så bra, det är min teori. Eller så hinner dom helt enkelt inte med tillverkningen eftersom dom har så pass många versioner. Jag har själv lagt ned att söka efter Isle whisky då deras batcher säljs slut så fort den finns tillgänglig... Sen får man vänta någon månad. Orka...
Citera
2021-04-12, 13:06
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Tror Oden har en helt annan marknadsföring och strategi eftersom snus som Ettan, Knox och General etc är väl inarbetade märken som funnit hur länge som helst. Och folk som snusat t.ex Ettan i 20 år är helt enkelt inte intresserad av byta snus.

Som dom själva säljer "Mer än tio års erfarenhet, 50 olika versioner" så provar dom helt enkelt vilka som säljer och exkluderar de sorter som inte säljer så bra, det är min teori. Eller så hinner dom helt enkelt inte med tillverkningen eftersom dom har så pass många versioner. Jag har själv lagt ned att söka efter Isle whisky då deras batcher säljs slut så fort den finns tillgänglig... Sen får man vänta någon månad. Orka...

50 olika versioner lär de gjort kan ju vara de som säljer för bra också som läggs ner tex så gjorde fiedler Lundgren med granit mint white den tog över den vanliga graniten tydligen.

Jo islay whiskey snuset är onekligen populärt kolla på snusbolaget om de har den nu.

Jo men oden kom 2007/2008 kanske sen är det ju ett snus som uteslutande endast finns på nätet.
Citera
2021-04-12, 13:10
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Jo men oden kom 2007/2008 kanske sen är det ju ett snus som uteslutande endast finns på nätet.
Oden finns även i butik, t.e.x hos 44:ans Snus i Bromma. Väldigt bra priser i den butiken dessutom!
Citera
2021-04-12, 13:53
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Oden finns även i butik, t.e.x hos 44:ans Snus i Bromma. Väldigt bra priser i den butiken dessutom!

Bra det finns väl oden i vissa butiker men är ju inte lika vanligt såsom general osv som finns i varenda butik som säljer tobak
Citera
2025-07-02, 19:23
Medlem
lunarluddes avatar
Minns att jag snusade mycket Odens förut och då gillade jag det skarpt då det var både billigt och med bra smak, dock jävligt synd att inte vanliga butiker säljer det, vad jag sett, utan det är beställning som gäller.. Inte snusat det här på åratal, blev nostalgisk så ska beställa två rullar.
Citera
2025-07-02, 22:04
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Minns att jag snusade mycket Odens förut och då gillade jag det skarpt då det var både billigt och med bra smak, dock jävligt synd att inte vanliga butiker säljer det, vad jag sett, utan det är beställning som gäller.. Inte snusat det här på åratal, blev nostalgisk så ska beställa två rullar.

Jo billigt i början men nu har ju särskilt odens och granit skenat i pris

Tex kronan och granit låg i början i samma prisklass ca 9-12 kronor dosan nu kostar en stock granit cirka drygt 100 kronor mera än kronan dessutom har granit sänkt vikten i sina dosor mer än kronan

Men åter till oden priset ligger mellan ca 279-490 kronor per stock det roliga är att odens extreme är betydligt dyrare än odens original portion

Numera så har odens portion lock att lägga använda snus i vidare så innehåller de 20 påsar per dosa och inte ca 16 vikt varierar 16-20 gram

Det finns nog någon butik men det är inte många
Citera
2025-07-03, 17:43
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Jo billigt i början men nu har ju särskilt odens och granit skenat i pris

Tex kronan och granit låg i början i samma prisklass ca 9-12 kronor dosan nu kostar en stock granit cirka drygt 100 kronor mera än kronan dessutom har granit sänkt vikten i sina dosor mer än kronan

Men åter till oden priset ligger mellan ca 279-490 kronor per stock det roliga är att odens extreme är betydligt dyrare än odens original portion

Numera så har odens portion lock att lägga använda snus i vidare så innehåller de 20 påsar per dosa och inte ca 16 vikt varierar 16-20 gram

Det finns nog någon butik men det är inte många

Jo tyvärr, minns när Odens snuset kom då det var riktigt billigt, ska hur som helst beställa två rullar lös av nostalgiska skäl.

Skatten på snus borde sänkas rejält, Sverige borde vara nöjda och promota snuset då det är ett kulturarv som funnits väldigt länge, men i dagens samhälle så ska allt vara så PK tyvärr, sen att det är ett betydligt bättre alternativ än cigaretter, går knappt jämföra hälsorisken, finns inte ens belägg att det gamla hederliga snuset ens ska vara skadligt för hälsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in