Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-11, 02:12
  #1
Medlem
BigHouses avatar
Enligt rapporter är det i stor utsträckning unga män som står för sexköpen i Sverige. Acceptansen för att köpa sex tycks alltså ha ökat något jämfört med tidigare generationer.

Kan det bero på inflytandet av amerikansk populärkultur? Tänk all hip hop med "alfa-hannar" som skryter om hur mycket fitta de får med sina sedelbuntar. Eller kvinnliga rapartister som Cardi B som framställer det som coolt att få gåvor och pengar mot sex (lyckliga horan). Eller TV-serier där det blir allt vanligare med att köpa sex. I synnerhet HBO-serier, som Sopranos, Game of Thrones med mera. Hur många svenskar gillade inte Tyrion och Bronn trots att de var notoriska sexköpare?

I vilken utsträckning påverkas vi av sådan mediekonsumtion?
Citera
2021-04-11, 02:57
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
"Alfa-hannar" får väl sex utan att behöva köpa? De behöver inte betala. Så nja tror inte dom är de främsta här. Det är väl mer män som faktiskt behöver köpa sedan kanske sådana som vill leva farligt som Paulo.
Citera
2021-04-11, 03:05
  #3
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
"Alfa-hannar" får väl sex utan att behöva köpa? De behöver inte betala. Så nja tror inte dom är de främsta här. Det är väl mer män som faktiskt behöver köpa sedan kanske sådana som vill leva farligt som Paulo.

Det där tror jag är dina egna åsikter snarare än hip hopens. Hip hopen skambelägger knappast att lägga pengar på "bitches and hoes". Det står ej i motsats till deras alfa-ideal.

Även män som Cristiano Ronaldo har köpt sex.
Citera
2021-04-11, 03:18
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det där tror jag är dina egna åsikter snarare än hip hopens. Hip hopen skambelägger knappast att lägga pengar på "bitches and hoes". Det står ej i motsats till deras alfa-ideal.

Även män som Cristiano Ronaldo har köpt sex.

Ja kanske. Betraktar mig inte som "alfa" men får sex bara jag frågar om det. Så inga probs. Det här med att köpa känns ju lite sunkigt. Inget trevligt. Minns för en massa herrans år sedan besökte man en bordell i Tyskland. Fy fan alltså. Kvinnorna där såg inte ut att ha det trevligt. Köpte fan inget!
Citera
2021-04-11, 09:04
  #5
Avstängd
FindAways avatar
Sex köper man för att det är så otroligt annorlunda. Visst, det finns en rutten del i detta, men den som söker finner.
Har besökt otaliga bordeller utomlands vilket harv lett till otroligt sköna OCH annorlunda upplevelser.
Flickorna jag mött väcker väldigt många dolda upplevelser som aldrig någonsin skulle dyka upp i ett svenneförhållande,
Dessa damer vet vad sex handlar om, de framkallar de bästa sidorna hos mig som jag inte trodde fanns innan
Av detta har jag lärt att när jag besöker tex Tyskland, unna dig en skön stund på tex FKK, En upplevelse jag aldrig kan ångra.
Närmare paradiset kommer man inte
Citera
2021-04-11, 10:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det där tror jag är dina egna åsikter snarare än hip hopens. Hip hopen skambelägger knappast att lägga pengar på "bitches and hoes". Det står ej i motsats till deras alfa-ideal.

Även män som Cristiano Ronaldo har köpt sex.

Självklart köper alfa män sex. Man vill ju ha kontroll. Inte vara utelämnad till om tjejen tycker att man är vacker och sharmerande eller inte. Sånt är beta grejor.
__________________
Senast redigerad av Hemresan 2021-04-11 kl. 10:59.
Citera
2021-04-11, 12:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det där tror jag är dina egna åsikter snarare än hip hopens. Hip hopen skambelägger knappast att lägga pengar på "bitches and hoes". Det står ej i motsats till deras alfa-ideal.

Även män som Cristiano Ronaldo har köpt sex.
Kul att du tog upp just Ronaldo..Fast där närvarade väl inga kvinnor....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback