2021-04-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snow-racer
Om GME-squeezen blir av så är det mycket möjligt att det kan bli starten på en krasch. Flera hedgefonder med stora positioner kommer med största sannolikhet att gå under då.

I regel så är det i princip omöjligt att pricka in en krasch. Det verkar alltid finnas en aktiv krasch-tråd här på FB. Det borde skapas "Den stora börskrasch-tråden" så kan alla proffsgissare hänga där.

Det här börjar kännas löjligt nu. Man har satt så många datum för GME squeezen nu att det börjar bli en meme i sig självt.

Men med det sagt, när den känslan börjar komma så kanske det är precis rätt läge att gå in...
Citera
2021-04-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Ni som propagerar om en världsligkrasch har inte ni missat vad globalismen innebär? Faller en land så faller alla hela världens ekonomier är sammanflätade kolla bara i europa vad hände när grekland ropade på hjälp? vem hjälpte dom? Finanskrisen 2008? hallå??

Det enda stora krasch som kommer är gemenemans konsumtionslån slåss sönder och samman INTE länder i sig eller redan rika etablerade världsledare m.m

ganska bra analys där måste jag säga..
Citera
2021-04-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Personligen tror jag inte att det blir någon krasch.

Tror det fortsätter gå upp året ut sen får vi en sidledsmarknad/långsam nedgång ett par år medan bolagen växer in i värderingarna.

Hånskrattar åt de tomtar som ”väntar på kraschen innan de går in” och som har missat bästa tjurmarknaden typ någonsin.

ja, har man suttit med massor av fiat-valuta de senaste året är förtjänar man ett hånskratt.

Men just nu tycker i alla fall jag det inte är rätt läge att lägga alla sina pengar på börsen om man skulle komma över en mille eller nått lite snabbt.
Citera
2021-04-11, 20:52
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
det är ju ganska billiga nöjen motför det man kan göra nu..

typ renovera hemma, köpa ny bil, hoj etc.
Jo men alla renoverar inte och köper nya bilar nu under coronatider. Är helt övertygad om att stor del av det svenskar har lagt på resor tidigare har hamnat på aktier under 2020. Dessa pengarna kommer tas ut när man kan börja resa igen.
Citera
2021-04-11, 20:54
Medlem
Vad ska man äga om inte aktier då?

Fastigheter, visst. Råvaror, okej. Men sen då?

Något av de värdefullaste och mest framtidssäkra måste ju vara att äga en andel i de värdeskapande företag vi faktiskt har här på planeten.
Citera
2021-04-11, 20:57
Medlem
Citat:
Jo det var det nog också.

synd bara att man var lika black som vanligt precis då..

Ansökte om ett lån på 100k, men banken skulle ringa arbetsgivare etc, så jag orkade inte med det just då, vilket var lite synd, för planen var att låna 100k och sedan ta avanzas lån på det.

Hade ju för fan dubblat dom pengarna tills idag om jag gjort det.. (hade skrivit en lista på vilka aktier jag skulle köpa, bland annat kindred som då låg på 25kr och nu på 150+)

Rackarns otur får jag nog säga. Själv så paniksålde jag ut mina innehav på den absoluta botten. Men men man lever och lär
Citera
2021-04-11, 20:57
Medlem
En gång i månaden får börsen för sig att chip-bristen är ett problem av bibliska proportioner. Några dagar senare är allt det bortglömt igen. Snart dags nu för april månads chipbristhysteri. Kanske blir det den hysterin som sätter igång en sättning som varar mer än två dagar?
Citera
2021-04-11, 21:01
Medlem
Mr1931s avatar
Börsen tuffar på pga att det saknas alternativ. Låga räntor eldar på börsen.

Plus att framgång föder framgång.

Dessutom har svensken massor med medel över pga inställda resor och aktiviteter.nånstans ska det ta vägen.
Citera
2021-04-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
En gång i månaden får börsen för sig att chip-bristen är ett problem av bibliska proportioner. Några dagar senare är allt det bortglömt igen. Snart dags nu för april månads chipbristhysteri. Kanske blir det den hysterin som sätter igång en sättning som varar mer än två dagar?
Man undrar ju lite vart pengarna kommer ifrån, om folk lägger alla sina pengar de tjänar på aktier som vissa tror.

Hur kan då bolag tjäna så mycket pengar så dom ständigt går upp i värde
Citera
2021-04-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Börsen tuffar på pga att det saknas alternativ. Låga räntor eldar på börsen.

Plus att framgång föder framgång.

Dessutom har svensken massor med medel över pga inställda resor och aktiviteter.nånstans ska det ta vägen.
Men 10% arbetslöshet m.m spelar ingen roll
Citera
2021-04-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Rackarns otur får jag nog säga. Själv så paniksålde jag ut mina innehav på den absoluta botten. Men men man lever och lär
Mjo man gör ju det
Citera
2021-04-11, 21:07
Medlem
Citat:
ja, har man suttit med massor av fiat-valuta de senaste året är förtjänar man ett hånskratt.

Men just nu tycker i alla fall jag det inte är rätt läge att lägga alla sina pengar på börsen om man skulle komma över en mille eller nått lite snabbt.

Nej, men inte fan är det just nu heller läge att sitta på massa kontanter och vänta in en börskrasch som aldrig kommer. Många har ju väntat sen 2017/18 hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in