Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 19:10
  #4729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag sköt ytterligare salva med björnar när den stod på 262. Den är helt störd, livs levande exempel på hur lösa finansiella förhållanden är fortfarande. Vad var det, typ PE 150 med analysen “AI is the future bro!! All in!".
Närå, jag är inte bitter att jag ligger back hittills på traden

Ja, Jensen Huang står ju på torget och skriker AI hela dagarna och kursen fortsätter sticka. Blev att doubla down, kursen kan omöjligt fortsätta gå upp innan en trevlig rekyl ned så ser det väl främst som en fakeout genom motstånd inför den riktiga rörelsen nedåt (trots relativt hög volym).

Vi får se, man har ju haft fel förr men pappa Powell kommer förhoppningsvis och är hawkish.
Citera
2023-03-22, 19:56
  #4730
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Ja, Jensen Huang står ju på torget och skriker AI hela dagarna och kursen fortsätter sticka. Blev att doubla down, kursen kan omöjligt fortsätta gå upp innan en trevlig rekyl ned så ser det väl främst som en fakeout genom motstånd inför den riktiga rörelsen nedåt (trots relativt hög volym).

Vi får se, man har ju haft fel förr men pappa Powell kommer förhoppningsvis och är hawkish.

Samma här, jag skjuter också igen. Lyssnar på Powell nu, och det är inget snack om någon pivot/paus etc.
Citera
2023-03-22, 21:00
  #4731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Samma här, jag skjuter också igen. Lyssnar på Powell nu, och det är inget snack om någon pivot/paus etc.

Hur känner du dig nu då? 🤣

Man blir ju fan hård av den candlesticken på dailyn, vilken rejection. 👌🏿
Citera
2023-03-22, 21:02
  #4732
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Hur känner du dig nu då? 🤣

Haha, alive and kicking!
Citera
2023-03-22, 21:38
  #4733
Medlem
Sålänge de höjer räntan kommer INTE den stora kraschen som ni väntar på.

Det är när fed pivot är faktum som raset kan börja på riktigt. Alltid när de slutat höja som kraschen kommer, för det är en signal om att de är problem på riktigt.

Kraschen börjar säkert i sommar skulle jag gissa eller augusti.

MVH

GOLDMANSACH
Citera
2023-03-22, 21:56
  #4734
Avstängd
Har ni inte fattat? Kraschen har redan inträffat. Med hjälp av naked shorting har retail krossats på Usa börsen.

Hur många % är du ned? Jag är ned 90%.
Citera
2023-03-24, 07:03
  #4735
Medlem
Wadis avatar
Lustigt hur de som är likvida och vet bättre än alla andra nu börjar ”veta” att kraschen antagligen kommer att ske i sommar 😀

Exakt samma visa som hördes samma tid 2022, och nu har de missat ännu en fin uppgång de senaste två veckorna. Bollingerband och glidande medelvärde glöm det.
Citera
2023-03-24, 10:40
  #4736
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Lustigt hur de som är likvida och vet bättre än alla andra nu börjar ”veta” att kraschen antagligen kommer att ske i sommar 😀

Exakt samma visa som hördes samma tid 2022, och nu har de missat ännu en fin uppgång de senaste två veckorna. Bollingerband och glidande medelvärde glöm det.
Nja, en krasch eller uppgång eller vad som händer i 2 veckor spelar ju ingen som helst roll. Själv har jag haft pengar på börsen sedan 1999 och kommer att ha i 20-30 år till. Det behövs längre förutsägelser än 2 veckor. Kanske har du hållit på med krypto lite för länge, där verkar man bli glad eller ledsen på 1-3 dagar och ett kvartal är oändligt länge. Man kan ju även köpa lott-sedlar. Där utspelar sig vinst/förlust på ett tidsspann av 1 minut, kanske att tiktok-generationen gillar det.
Citera
2023-03-24, 17:58
  #4737
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nja, en krasch eller uppgång eller vad som händer i 2 veckor spelar ju ingen som helst roll. Själv har jag haft pengar på börsen sedan 1999 och kommer att ha i 20-30 år till. Det behövs längre förutsägelser än 2 veckor. Kanske har du hållit på med krypto lite för länge, där verkar man bli glad eller ledsen på 1-3 dagar och ett kvartal är oändligt länge. Man kan ju även köpa lott-sedlar. Där utspelar sig vinst/förlust på ett tidsspann av 1 minut, kanske att tiktok-generationen gillar det.
Du förstår inte att om du missar de bästa dagarna på börsen så går du miste om den största delen av avkastningen. Finns dokumenterat, googla och läs på 🙂
Citera
2023-03-24, 18:00
  #4738
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Du förstår inte att om du missar de bästa dagarna på börsen så går du miste om den största delen av avkastningen. Finns dokumenterat, googla och läs på
Berätta vad jag ska göra för att inte missa de bästa dagarna på börsen.
Citera
2023-03-24, 18:47
  #4739
Medlem
TheComebackKids avatar
Ingen idé Lund-NoGo-Zone; kidzen fattar varken ironi eller sarkasm...

Apropå diskussionen som bröt ut ovan så ligger det nog en hel del sanning i det; ung; "så länge Fed fortsätter höja ingen tokrisk för ras". Tvåprocentsmålet är det sista man offrar, då det i USA och Eurozonen till skillnad från i Sverige tas på allvar. Thedéen har ägnat veckor åt att snacka upp SEK, han har noll trovärdighet kvar om man avstår från åtm 50 punkter i april. Risken finnes, det kommer heta "finansiell oro", "kronan stabiliserats" (tror fan det! En dollar borde kosta 8-9 spänn, med en "realekonomisk" analys) etc etc. Inflationsmålet var bara viktigt när inflationen pga frånvaro av krig, globaliseringens produktivitets- och kostnadsvinster etc, låg på 1,99% trots högkonjunktur - då jävlar gällde det minusränta och hela skiten. Idioter! Högbelånade gåsleverätare först!

Någon skrev att "när alla nationalekonomer är ense kan man vara säker på att det är åt helvete!!!" Stämmer. Kom ihåg konsensusen kring kronförsvaret 92. Wicksell, Cassel och alla andra "tungviktare" var rörande överens 1919 att det var en god idé att återställa 1914-års prisnivå , vilket utlöste en helt hemmagjord 20-talskris som överskuggar 30-tals-"depressionen" och framkallade veritabla hungerkravaller på Stockholms gator. Lägg ner all makroekonomisk "forskning"! Jag tog mitt ansvar genom att vänligt men bestämt för kvartsseklet sedan tacka nej till en plats på ansett PhD-program.
Citera
2023-03-24, 19:18
  #4740
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Du förstår inte att om du missar de bästa dagarna på börsen så går du miste om den största delen av avkastningen. Finns dokumenterat, googla och läs på 🙂

Men om du missar de sämsta dagarna (och perioderna) är inte det också ganska bra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback