Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är utmärkt om du inte har aktier just nu, liksom 90% som skriver på FB. Har du krypto så åker du på en krypto-nit.

Varför fantiserar du om vilka tillgångar jag har när jag inte har skrivit något om det och när det inte är topic?

Inser du heller inte att fiat är den största bubblan i modern tid och den vill du placera alla dina tillgångar i, har du verkligen tänkt igenom detta?
Citera
2022-04-08, 15:51
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Jag har tagit stora positioner i Nasdaq 100 under kvällen och jag tror inte alls att marknaden tror att FED bluffar. Det är snarare obligationsmarknaden som indikerar att det är dags att gå in igen i risktillgångar.

Ah, jag ser det mer som att pris på t ex 10 year yield är pga förväntade räntehöjningar. En högre ränta är ingen höjdare för Growth och Nasdaqs bolag med supermultiplar. Detta alltså snarare än att vi skall se rejäl tillväxt i ekonomin som Nasdaq gillar.
Citera
2022-04-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ah, jag ser det mer som att pris på t ex 10 year yield är pga förväntade räntehöjningar. En högre ränta är ingen höjdare för Growth och Nasdaqs bolag med supermultiplar. Detta alltså snarare än att vi skall se rejäl tillväxt i ekonomin som Nasdaq gillar.

Antingen det eller att fiat-bubblan spricker.
Citera
2022-04-08, 15:56
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför fantiserar du om vilka tillgångar jag har när jag inte har skrivit något om det och när det inte är topic?

Inser du heller inte att fiat är den största bubblan i modern tid och den vill du placera alla dina tillgångar i, har du verkligen tänkt igenom detta?
Nej jag inser inte att fiat är den största bubblan i modern tid. Och insåg alla det fanns det ändå inget alternativ utom guld, vilket hade lett till en guld-bubbla.

Prova att föra diskussionen framåt och inte älta dina egna ideer. Ingen bryr sig. Skapa en tråd.
Citera
2022-04-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Nej jag inser inte att fiat är den största bubblan i modern tid. Och insåg alla det fanns det ändå inget alternativ utom guld, vilket hade lett till en guld-bubbla.

Prova att föra diskussionen framåt och inte älta dina egna ideer. Ingen bryr sig. Skapa en tråd.

Det finns massor av alternativ till fiat, inga riktiga investerare placerar pengar i fiat långsiktigt.

Tråden handlar ju om krasch och vi har nog en pågående krasch av fiat nu.
Citera
2022-04-08, 16:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Antingen det eller att fiat-bubblan spricker.

Ja, den som lever får se.
Citera
2022-04-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ja, den som lever får se.

Det vi ser nu är ju en allt högre inflation och det är just att luften i fiat pyser ut.
Citera
2022-04-08, 16:42
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Det vi ser nu är ju en allt högre inflation och det är just att luften i fiat pyser ut.

Ja, det är därför jag är så kåt på att posta vad FED pysslar med nu. De kommer för första gången på åratal att suga likvider ur marknaden istället för att fylla på med likvider. De kommer dra en slägga i huvudet på marknaden för att få ned inflationen.
Citera
2022-04-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ja, det är därför jag är så kåt på att posta vad FED pysslar med nu. De kommer för första gången på åratal att suga likvider ur marknaden istället för att fylla på med likvider. De kommer dra en slägga i huvudet på marknaden för att få ned inflationen.

När de trycker mer pengar sker det motsatta. Mer fiat jagar samma varor.
Citera
2022-04-08, 16:47
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
När de trycker mer pengar sker det motsatta. Mer fiat jagar samma varor.

Jag vet, men nu är FED på G att byta policy.
Citera
2022-04-08, 16:49
Medlem
Citat:
Jag vet, men nu är FED på G att byta policy.

Tror du de kommer minska penningmängden?
Citera
2022-04-08, 16:55
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Tror du de kommer minska penningmängden?

Ja, tror de kommer höja räntan och börja sälja balansräkningen i Maj (minska penningmängden). Inflationen har rört sig så snabbt nu så tror inte de har något val. Skall de lyckas få till någon som helst mjuk landning av ekonomin och få ned inflationen måste de köra igång nu, de är alldeles för sena redan som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in