Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
ADL är en 100% judisk intresseorganisation. De motarbetar allt och alla som inte bejakar deras intressen. Ofta gapar de i blindo om rasism.
Förvisso, men Pro-israel/judendom är inte deras enda ståndpunkt även om det är deras primära fokus.
När det handlar om Tucker Carlson har de dock inte fel. Carlson lever på att sprida hat och polarisering.
Personligen gillar jag inte ADL, med mina åsikter angående Israel skulle de säkert klassa mig som en antisemit eftersom de inte vill skilja landet Israel och deras politik från Judar och judendom.
Jag gillar inte Carlson heller för han är en agitator. Han för inte fram politiska budskap så mycket som han pushar fram hat och polarisering.
Det går att diskutera politik sakligt men sanningen är ju att för de flesta är det ganska tråkigt.
Att göra det genom att högröstat skrika halvsanningar för att svartmåla andra och genom polarisering och hat är dock något som lockar tittare.
Vi människor gillar drama och action, oneliners och simpla lösningar.
Utredningar och forskning och långsiktiga lösningar baserat på logik och forskning är dock inte lika lätt att sälja.
Det är därför personer som Tucker Carlson drar mycket publik. Han erbjuder lätta och snabba "lösningar" och skyller problem på simpla saker som är lätta att förstå och det görs på ett underhållande sätt.