Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2021-04-10, 18:02
  #1
Medlem
snow-racers avatar
Jag har i princip aldrig testat något narkotikaklassat tidigare. Det här blir nog inte så mycket till tripprapport. Jag har mest frågor eftersom att det inte hände så mycket.

Jag väger kring 90-kilo och jag tog ca 3,2 gram Cubensis B+ som var framodlat ur ett grow-kit från Elephantos. Det odlades i december. Direkt efter skörd torkades svampen i tre dagar på tidningspapper i ett mörkt, välventilerat rum och har sedan dess legat i en frys.

Cirka klockan tolv intogs svampen rakt upp och ned. Stoppade in tuggade, inga konstigheter. Jag hade inte ätit något sedan kl. 19 dagen innan. Efter det gick jag och duschade.

Efter en och en halv timme ungefär så såg det ut som att det bildades mönster på en enfärgad kudde. Dessa mönster rörde sig som om att de dansade till musiken jag lyssnade på. Det här var väldigt vagt och kunde lika gärna vara något jag hade kunnat inbilla mig.

Efter ca 3 timmar började jag fundera ordentligt på om det jag såg på kudden var effekter av svampen. Jag la mig ner och hade i princip gett upp hoppet om en tripp. Då började jag ana att det åkte upp som kristaller? Fyrverkerier? Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Som inverterade skuggor av neonljus på väggen ungefär. Men återigen det var så vagt så jag tvivlade på att det var svampen.

5 timmar in. Har i princip gett upp hoppet helt och lagt ner tanken på något mer. Jag ligger i soffan och fokuserar på en gran utanför. Det blir som en ram runt granen i vanlig himmelsfärg utanför det är himlen lila. Jag fastnar i rytmen som granen har i vinden och jag lyssnar på någon låt som det nästan känns som att den är gjord för granens rörelser.

Jag blundar och ser massa färger symboler o.s.v. försvinner bort en stund och kommer tillbaka.

Efter 5 och en halv timme känns det helt över igen.

Så lite frågor.

Allting kändes väldigt vagt och jag fick verkligen inte den upplevelsen jag hade tänkt mig. Upplevelsen var inte dålig på något vis. Men det var mer som att man var tvungen att skapa den själv. Det känns som att dosen var alldeles för låg. Men jag ser inte att det kan ha varit något fel på svampen. Är det så pass individuellt så att 3,2 gram knappt märktes för mig eller kan halten i svampen skifta så mycket?

Jag skulle gärna se att någon annan testade svampen, men tyvärr så är ingen i min bekantskapskrets så inne på sådana här saker.

Så har ni några tankar kring det här eller ska jag bara ta mer nästa gång helt enkelt, hur mycket isåfall? Jag tänker 5 gram även om det känns som att det skulle behövas 10 för att komma någonstans. Problemet för mig är att hitta tid till det här. Det vore väldigt tråkigt att inte få någon wow-upplevelse nästa gång.
__________________
Senast redigerad av snow-racer 2021-04-10 kl. 18:43.
Citera
2021-04-10, 21:47
  #2
Medlem
Hade du fastat innan?
Citera
2021-04-10, 22:09
  #3
Medlem
snow-racers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Hade du fastat innan?

Som jag skrev så hade jag inte ätit något sen klockan 19 kvällen innan. Jag åt svampen vid 12. Så jag hade inte ätit på 17 timmar.
Citera
2021-04-10, 22:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snow-racer
Som jag skrev så hade jag inte ätit något sen klockan 19 kvällen innan. Jag åt svampen vid 12. Så jag hade inte ätit på 17 timmar.

My bad, missade.

Många år sedan jag svampade nu, men tror bara jag fastade 6 eller 8 timmar.

Kanske något med odlingen, no idea.
Citera
2021-04-10, 22:35
  #5
Medlem
snow-racers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
My bad, missade.

Många år sedan jag svampade nu, men tror bara jag fastade 6 eller 8 timmar.

Kanske något med odlingen, no idea.

Kanske. Men det borde inte vara så mycket som kan påverka halten av psilocybin. Man häller ju bara i vattnet, häller ur och sen väntar på att det ska växa.
Citera
2021-04-11, 01:51
  #6
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Fösta gången för mig på svamp, tog ungefär samma som TS 3 g. Hände inte så mycket förutom att allt som jag såg på datorn såg väldigt konstigt ut. Allt var något mer färgstarkt, men inga hallucinationer.
Ta en större dos och se vad som händer. Tycker att svamp är ganska mysigt, har upplevt total eufori på svamp.
Citera
2021-04-11, 07:42
  #7
Medlem
snow-racers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Fösta gången för mig på svamp, tog ungefär samma som TS 3 g. Hände inte så mycket förutom att allt som jag såg på datorn såg väldigt konstigt ut. Allt var något mer färgstarkt, men inga hallucinationer.
Ta en större dos och se vad som händer. Tycker att svamp är ganska mysigt, har upplevt total eufori på svamp.

Det är väl det man får göra. Jag ska nog testa att mala ner och blanda med citron också. Jag har läst att effekten kommer fortare då. Jag är mest osäker på höjningen. Går jag över 5 vill jag nog ha en sitter vilket kan bli knepigt att ordna.
Citera
2021-04-11, 13:07
  #8
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow-racer
Det är väl det man får göra. Jag ska nog testa att mala ner och blanda med citron också. Jag har läst att effekten kommer fortare då. Jag är mest osäker på höjningen. Går jag över 5 vill jag nog ha en sitter vilket kan bli knepigt att ordna.

Okej, men man kan ju alltid fylla på med mera svamp om man inte känner sig nöjd. Har inte hört om att maler det och blandar med citron, men varför inte har hört att andra droger "kickar" bättre med citron.
Citera
2021-04-11, 15:29
  #9
Medlem
snow-racers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, men man kan ju alltid fylla på med mera svamp om man inte känner sig nöjd. Har inte hört om att maler det och blandar med citron, men varför inte har hört att andra droger "kickar" bättre med citron.

Jag tror att syran i citronen börjar att bryta ner psilocybinet till psilocin. Annars så sker det först när det kommer ner i magsäcken.

Visst kan man fylla på med mer svamp. Som jag har förstått det så bör man helst göra det den första timmen efter intag i så fall. Det blir svårt att veta hur mycket man ska dosera då bara eftersom att det är ungefär då det ska kicka in och det kan vara svårt att avgöra hur påverkad man blir av det man tagit redan och hur mycket mer man ska lägga på. Speciellt när man är rookie som en själv.
Citera
2021-04-12, 00:23
  #10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow-racer
Jag tror att syran i citronen börjar att bryta ner psilocybinet till psilocin. Annars så sker det först när det kommer ner i magsäcken.

Visst kan man fylla på med mer svamp. Som jag har förstått det så bör man helst göra det den första timmen efter intag i så fall. Det blir svårt att veta hur mycket man ska dosera då bara eftersom att det är ungefär då det ska kicka in och det kan vara svårt att avgöra hur påverkad man blir av det man tagit redan och hur mycket mer man ska lägga på. Speciellt när man är rookie som en själv.

Det stämmer det som du säger. Första gången så ökade jag med svamp lite i taget, tyckte det blev rätt bra. Prova dig fram, så blir det bra.
Citera
2021-04-13, 22:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det stämmer det som du säger. Första gången så ökade jag med svamp lite i taget, tyckte det blev rätt bra. Prova dig fram, så blir det bra.

Vill minnas att man kan fylla på tills man har peakat eller strax innan. Efter det har du byggt upp tolerans så då ger det noll effekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback