Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-09, 21:07
  #1
Medlem
Har precis fått erbjudande om en visstidsanställning på bank på en supportavdelning, är 23 år och har bara gymnasiet dvs. ej läst på högskola än. Har blivit erbjuden en lön på 150kr/h. Tjänsten är på upp till heltid.

Någon inom bank eller som har liknande tjänst som kan yttra sig huruvida detta är en låg/helt ok/bra timlön?

Tacksam för alla svar
Citera
2021-04-09, 21:12
  #2
Medlem
Nykulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensoligdag
Har precis fått erbjudande om en visstidsanställning på bank på en supportavdelning, är 23 år och har bara gymnasiet dvs. ej läst på högskola än. Har blivit erbjuden en lön på 150kr/h. Tjänsten är på upp till heltid.

Någon inom bank eller som har liknande tjänst som kan yttra sig huruvida detta är en låg/helt ok/bra timlön?

Tacksam för alla svar
Är en bra ingångslön om du ej har utbildning. Skulle du sitta på support på försäljningsföretag eller liknande hade du tjänat betydligt mindre.
Citera
2021-04-09, 21:12
  #3
Medlem
All lön är bra lön men den kan alltid bli bättre, den är betydligt mycket bättre än ingen lön
Citera
2021-04-09, 21:16
  #4
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Om du jobbar heltid som brukar ligga på runt 40 timmar i veckan så landar du på en månadslön på cirka
25000kr.

Det tycker inte jag är fy skam för en ung person utan högskoleutbildning.
Citera
2021-04-10, 03:58
  #5
Medlem
Låter som en rätt ok ingångslön för jobb på supporten.
Citera
2021-04-10, 09:55
  #6
Medlem
Välkommen till Handelsbanken

Om det stämmer, så är det exakt samma lön jag blev erbjuden för ca 4 år sedan. Något som är värt åtanken. Jag hade mer erfarenhet inom relevanta jobb än vad du kanske har, men tjänsten är samma.

EDIT: Med samma lön syftar jag på 25000:- för heltidstjänst.
__________________
Senast redigerad av Lariend 2021-04-10 kl. 10:13.
Citera
2021-04-10, 10:02
  #7
Medlem
D45Ks avatar
Om du inte jobbar nu skulle jag inte tveka. Utöver lön finns det värde i: rutiner, träffa nytt folk, utvecklas. Glöm inte att spara en liten del av lönen i fonder eller liknande, räcker med en 500. Efter 3 år kommer det troligen vara värt 21000. vilket kan vara skönt att ha om du vill börja plugga.
Citera
2021-04-10, 11:22
  #8
Medlem
Tycker det låter kanon att du har blivit erbjuden en tjänst hos en bra arbetsgivare med runt 25.000 i månadslön som outbildad.

Se nu till att spara undan en rejäl hög med pengar till dina framtida studier. Glöm inte det. Spara först - spendera sen. Du kommer tacka dig själv sen.
Citera
2021-04-10, 12:31
  #9
Medlem
Om banken följer kollektivavtalet så är minimilönen för timavlönad som nått 21 års ålder 146,87 kr / timme - så det du erbjudits är helt i sin ordning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback