Citat:
Ursprungligen postat av
Svart-Skalle
Har inte provat mat.se eller coop än. Kan komma att ge båda en chans med minst ett köp var för att se ifall de tilltalar mig.
Ang. tidseffektivitet så tycker jag nästan tvärtom. Det går fort för mig att bestämma vad jag vill ha. Andra fördelar är att jag inte spontanhandlar så som jag gör när jag väl står i butiken, och handlar därmed mer än planerat. Dessutom tycker jag att det faktiskt är mindre tidseffektivt samt dyrare att ha egen bil, åka till affären, snurra runt i butiken och leta varor i 40 minuter, stå och vänta i kö i kassan, lasta på varorna i bilen, åka hem, lasta av hemma.
Samt i dessa tider så undviker jag corona-sjuka människor på detta sätt.
Men förstås, bor man som du nån minut från en butik så är det en annan sak.

Det var kanske spontanhandlandet jag saknade mest efter att ha handlat nästan bara online i närmare två år. Blev rätt tråkigt tyckte jag. Slutade väl av ekonomiska skäl mest, blev ensam och det blev jobbigt att plocka ihop till fri frakt och komma på vad jag behövde över tid osv.
Men måste säga att en gång fick jag en ordentlig bonuslåda från coop som man fick om man hade handlat där mycket över en viss tidsperiod. Lådan innehöll varor till ett värde av 200 kr tror jag. Lite nya produkter av olika slag, mest godsaker, lite läskburkar, tror det var coca-cola som hade en cola med smak av mango bland annat. Smakade ju skit, men uppskattar ändå att jag fick den!