2021-04-13, 07:56
Bannlyst
Vilken ynklig, ömklig liten stackare.

Men får inte ihop det.

”-Jag fattar att jag betett mig på ett sätt som inte varit önskvärt alla ggr”.

Nähä. Då har du per definition begått övergrepp, Soran. Och borde skaka galler för det.

”-Det hade varit bättre att få en rättslig prövning.”

Be my guest. För då erkände du väl för åklagaren att du begått övergreppen mot de kvinnor som du polisanmälts av?

Eller vänta nu. Kvinnorna som polisanmält dig har falskanmält dig? Det var några andra kvinnor som du begick övergreppen emot?

Som inte anmält dig?

Då tycker jag att du ska leta reda på dem, Soran. Och erkänna vad du gjort, till åklagaren. Så kommer du säkert att få din rättsliga prövning!

Ditt svin!
Citera
2021-04-13, 11:04
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Tack för tipsen! Harveristerna talade kanske en kvart om Soran-dokumentären, men egentligen mer generellt om huruvida man ska låta Metoo-anklagade ska få göra sin röst hörd i liknande forum (lyssnade inte så noga, men ca 15-20 min i avsnittet). https://player.acast.com/haveristern...lmega-horungar

Nån mer?
Tackar! Du kanske har sett det redan men kom på att jag glömde citera dig

Medierna i P1 tar upp ämnet

https://sverigesradio.se/avsnitt/1706261

”Medvetet ensidigt i SVT:s kritiserade Soran-dokumentär. Varför fick Soran Ismail, till synes utan motfrågor, berätta sin historia i SVT?”
Citera
2021-04-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Inte som att man gråter en skvätt för detta rasistiska vålstäktstroll, men man undrar ju om inte betner också har saker som kanske kommer fram så småningom.
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Har visat sig senaste åren att de värsta pk-människorna är dom med mest och värst saker att gömma!

Betnér verkar lite för cuck-ig för sånt.
Han har säkert pressat kvinnor till att sätta på honom med strap-on och pissa i hans mun och sedan svälja sin egen säd. Men optiskt så blir det svårt för dessa kvinnor att framstå som utsatta och offer, ifall de anmäler honom.

Men är han inte bi också? Alla homofiler är pedofiler.
Han är ingen Weinstein, men han kan vara en Kevin Spacey eller Michael Jackson.
Citera
2021-04-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Du missar verkligen hela poängen, dvs att det inte handlar om huruvida han är skyldig eller ej, utan att han ska behandlas som oskyldig tills motsatsen bevistat av svensk domstol.

Håller med på att man inte ur en juridisk mening inte ska döma folk utan bevis.
Nu försörjde han sig dock som komiker dvs som offentlig person. Skrattet fastnar lite i halsen då han erkänner att han ville förnedra kvinnor sexuellt då han inte fick ligga före 19 års ålder, som om kvinnor är "skyldiga" att ligga med honom och att han hade den typen av sex för att hämnas. Och att han erkänner att kvinnor råkade illa ut av honom. Och sen tycker synd om sig själv för att ingen vill skratta åt honom mer!

Herregud folks karriär som offentlig person har blivit kraschad för betydligt mindre saker, titta på Mona Sahlin som drog sitt kort några gånger för mycket och köpte bla. choklad!

Som offentlig person försörjer du dig åt ditt rykte. Det är ingen mänsklig rättighet att vara offentlig person.
Citera
2021-04-13, 12:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Varför svenska kvinnor får den bisarra idén att vara intim med Soran Ismail skrev jag utförligt om i ett tidigare inlägg i tråden, sök på Hitler, unga kvinnor var tvingade att hylla honom också.

Säkerligen hade ingen av de 100-tals kvinnorna en tanke på att Ismail var BDMS-utövare (som jag förstår av tråden hävdar han att han är det, har inte sett dokun).

Hade Ismail varit en riktig sån utövare hade ju det varit vida känt, bdms-utövare och kändis,
han hade ju fått stoltsera med ett helt eget ekipage i Pride-tåget (men tror inte att några svenska kvinnor hade legat på knä runt honom på vagnen).

Vore Ismail bdms-utövare hade folk omkring varnat (hur gärna porren än vill hävda det så är bdms inte en vanlig läggning hos kvinnor), utfallet av ett missförstånd blir ju alltid till skada för kvinnan.
En lika vanlig sexuell läggning skulle ju exempelvis vara "vi måste, båda två, klä ut oss till kycklingar" innan akten, annars funkar den inte.
Att se en kvinna gå iväg med en kycklingdräkts-utövare, det kan ju bli som ett kul skämt, och där hamnar förnedringen på honom.

Att se en kvinna gå iväg med ett sadistiskt svin är att själv njuta av kvinnans förnedring.

Det jag menade med mitt inlägg var att hade det varit mysigt att vara intim med Ismail, så hade det, eftersom han hävdar att han legat med så många, varit känt, då hade många skrutit om saken.
Nu håller man istället tyst eftersom erfarenheten var så vidrig.

Frun är som Katarina Frostenson, upphetsningen, tillfredsställelsen, ligger i att han förnedrar andra kvinnor.
Tack för ett uttömmande inlägg - SVT2 sänder dokumentären "Persona non grata - Soran Ismail" ikväll kl 22:15 och båda avsnitten efter varandra.
Citera
2021-04-13, 15:27
Medlem
tungtsinnads avatar
hörrni jag har tänkt och känner att jag gillar ändå dokumentären.
De framställer inte Soran i bättre dager utan han framstår som en arrogant jävla idiot och vi får en inblick i människorna i hans omgivning som besvikna men stöttande vänner tack SVT för att ni garanterat att ingen nånsin kommer ge soran en chans igen
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Tack för tipsen! Harveristerna talade kanske en kvart om Soran-dokumentären, men egentligen mer generellt om huruvida man ska låta Metoo-anklagade ska få göra sin röst hörd i liknande forum (lyssnade inte så noga, men ca 15-20 min i avsnittet). https://player.acast.com/haveristern...lmega-horungar

Nån mer?
nån idiot har gjort en låt om soran https://youtu.be/dMVNSLbuHtQ
Citera
2021-04-13, 22:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Varför svenska kvinnor får den bisarra idén att vara intim med Soran Ismail skrev jag utförligt om i ett tidigare inlägg i tråden, sök på Hitler, unga kvinnor var tvingade att hylla honom också.

Ett ordinärt fruntimmer upplever själva kändisskapet som attraherande. Det spelar ingen roll om kändisen är Zulukaffer eller kamelridande Ökenråtta. Plötsligt är den hederliga Svenska rasismen som bortblåst, så fort svartmuskingen är kändis - DÅ särar minsann landets frumtimmer på bena !
Citera
2021-04-13, 23:44
Medlem
Crapmagics avatar
Har flashback gjort någon sammanställning ännu över vilka dom hundratals förrädiska kvinnorna
är? med namn & ålder vore mycket tacksamt
Citera
2021-04-13, 23:46
Medlem
spacesubs avatar
Men varifrån har ni får idéen att han är sexualsadist? För att han kallat sexpartners för ”hora” under ligg?
Citera
2021-04-14, 06:22
Medlem
Yinool0401s avatar
Reflektion.

Skämskudde framför sig när man lyssnade på honom, framförlallt slutet av andra avsnittet.

En annan reflektion, silhuetten av tjejen som dom intervjuade på Expressen / eller om det var Aftonbladet. Det var en riktigt liten knubbis som han hade våldfört sig på, tror han har någon tjockis-fetische. Sen kände sig tjockisen förnedrad och anmälde honom.

Case - closed.
Citera
2021-04-14, 06:28
Medlem
vem fan vill se en dokumentär med den ena dåren efter den andra uppradad?

Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
SVT släpper idag en dokumentär i 2 delar om och med Soran Ismail.
Medverkar gör även, bl.a Måns Möller, Özz Nujen, Kristoffer Appelquist, hans sambo
Jennifer Elisabeth Terry och journalisten Jens Liljestrand.

” Komikern Soran Ismail polisanmäldes under metoo för flera våldtäkter och sexuella ofredanden. Men misstankarna avskrevs i brist på bevis.
I Persona non grata – Soran Ismail skildras komikerns fall från hyllad, till föraktad. Det handlar om en anklagad som inte dömts men där anklagelserna lever kvar.”

Del 1. Fallet.
”När metoo-vågen sveper in över Sverige, hösten 2017, befinner sig Soran Ismail på toppen av sin karriär. Men när våldtäktsanklagelserna kommer fram raseras allt. Han polisanmäls för flera våldtäkter och sexuella ofredanden. Ismails flickvän Jennifer dras med i fallet och försöker få deras tillvaro att inte helt slås i spillror.”

Del 2. Ingen rök utan eld.
”Förundersökningen läggs ner i brist på bevis. Ord står mot ord. Men varför anmäldes just Soran Ismail för så många övegrepp? Här ger han sin version.”

Jag har sett båda delarna och tycker inte att det var till Soran Ismails fördel.
Han erkänner att han knullat 100-tals svenska tjejer, lite som en revansch på att han inte fick ligga med några svenska tjejer när han var ung och okänd.
Han erkänner att han gjort massa äckliga saker med dom, som t.e.x spruta i håret och sen kamma dom, gruppsex, strypsex, kallat tjejer för hora under sexet m.m.

Han erkänner att han skickat bilder och filmer på Snapchat där han onanerar.
Han säger att han vet att han sårat och utnyttjat tjejer, men inte begått några brott.
Sett att feminister är arga för SVT låter Soran Ismail komma till tals, men jag tycker mest han gräver sin egna grav djupare, och jag förstår inte varför hans sambo medverkar och skämmer ut sig.

Ingen av dom tjejer som anmält honom ville medverka, men det är en kvinnlig journalist från ETC som för deras talan och hävdar att Soran Ismail måste vara skyldig.

Vad tyckte ni om dokumentären?

https://www.svtplay.se/persona-non-grata-soran-ismail
Citera
2021-04-14, 09:33
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Men varifrån har ni får idéen att han är sexualsadist? För att han kallat sexpartners för ”hora” under ligg?
Har han inte försökt kväva en flicka med kuken och pissat en annan i munnen och spermat en tredje i håret och sedan ”kammat in det” och liknande saker?

Har han inte själv sagt i dokumentären att han ville förnedra svenska flickor för att de inte ville ha sex med honom så han var oskuld tills han blev känd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in