2021-04-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Han kallas ju inte grisen i säcken för inget...

Det säger ju en hel del. Soran är en riktigt sjuk jävel.
Citera
2021-04-10, 08:48
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Han kontaktar kvinnor nästan halva hans ålder med sexuella förslag och gör det till hundratals kvinnor det är inte normalt.
Brukar du starta en konversation med en kvinna och föreslå sex det första du skriver och göra det med hundratals olika kvinnor som du inte har någon som helst anknytning till.
Han är en sadist som letar offer.

Sluta använda ordet incel om främmande människor du framstår enbart som en patetisk idiot.

Jag säger inte att Soran inte är en idiot och kanske även våldtäktsman.

Men exemplet ”Soran har även kontaktat en kvinnlig bekant till mig som har noll koppling till Soran, Stockholm m.m. Det var förslag om att träffas för sex. Killen är genomrutten.” är ju minst lika idiotisk. Det säger ju absolut ingenting.

Du skriver om hans exempel. Det var inte det jag reagerade på. Förstår du nu?
Citera
2021-04-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Jag säger inte att Soran inte är en idiot och kanske även våldtäktsman.

Men exemplet ”Soran har även kontaktat en kvinnlig bekant till mig som har noll koppling till Soran, Stockholm m.m. Det var förslag om att träffas för sex. Killen är genomrutten.” är ju minst lika idiotisk. Det säger ju absolut ingenting.

Du skriver om hans exempel. Det var inte det jag reagerade på. Förstår du nu?
Soran Ismael har givit rasismens fula tryne ett ansikte
Citera
2021-04-10, 09:11
Medlem
Rasseltasss avatar
"Elin" som anser sig ha blivit våldtagen av Soran Ismail är kritisk mot SVT-dokumentären

Citat:
SVT:s miniserie om Soran Ismail har fått massiv kritik.

Ett trauma, säger en av kvinnorna som anmält honom om dokumentären.

För Expressen berättar hon om känslan av att han får tala ut i tv – medan kvinnorna inte kommer till tals.

– Han får sitta där och säga vad han vill i princip. Den orättvisan är fruktansvärd att leva med, säger hon.
(...)
Dokumentären har fått hård kritik – på kultursidor såväl som i sociala medier. Att kvinnorna inte kommer till tals är ”extremt oetiskt”, menar till exempel vänsterdebattören Kajsa Ekis Ekman, som själv intervjuas i programmet.

Elin har inte sett dokumentären.

– Det kommer jag aldrig att göra för det kommer jag inte att klara av. Jag mår fruktansvärt dåligt och jag har till och med svårt att se hans namn utan att få ångest, säger hon.
(...)
Att Soran Ismail är en offentlig person skapar dessutom en maktobalans, menar hon, eftersom de anmälande kvinnorna inte har tillgång till samma plattform.

– Det är en otroligt stor skillnad i vad man kan göra och säga. Han får sitta där och säga vad han vill i princip. Den orättvisan är fruktansvärd att leva med, säger Elin.
https://www.expressen.se/nyheter/ora...-att-leva-med/

Jorun Collin från SVT har svårt att svara på denna kritik i artikeln. Det kan man först när syftet så uppenbart varit att hjälpa en kompis att komma in i värmen igen.
Citera
2021-04-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Må så vara, jag förstår fortfarande inte kopplingen till vare sig rättssäkerhet eller rättsstatlighet. Det verkar snarare om du tycker att man bör värna om människors heder och rykte, vilket jag egentligen inte har några invändningar mot, men omsätter denna tanke i en språkdräkt som egentligen är artfrämmande.

Det finns såklart en koppling. I en rättstat finns lagar. Exempelvis ett förbud mot att förtala någon i syfte att utmåla denna person som klandervärd. Finns också en lång rad undantag från denna lag, eller rättare sagt tillfällen då man som enskild har rätt att göra detta.

Arga människor från allmänheten som älskar skvaller omfattas dock inte av något explicit rätt att peka ut någon som våldtäktsman bara för att man tror så.
Citera
2021-04-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fast det är ju uppenbart att Soran har förgripit sig på kvinnor, det framgår ju att han är en sexualsadist och han erkänner ju även hämndmotivet och att det är etniskt svenska kvinnor han vill förnedra, sexualförbrytare, rasist och en enorm hycklare.
Vi ska inte ha folkdomstol men i detta fall så har en skyldig man kommit undan. Hans liv ska slåss i spillror det har han förtjänat.

Om det nu är så säkert att han gjort detta, varför har han inte blivit fälld för det?
Citera
2021-04-10, 09:43
Medlem
Citat:
Soran har ju lyckats komma undan grova brott som förnedring av unga kvinnor, han är en sexualsadist varför försvarar du honom?

Försvarar honom inte, men försvarar principen om rättsstaten och vägrar acceptera folkdomstolar.
Citera
2021-04-10, 09:48
Medlem
Citat:
Tro du att man är oskyldig när man har 11 anmälningar på sig för våldtäkt och sexuellt ofredande. Soran har även kontaktat en kvinnlig bekant till mig som har noll koppling till Soran, Stockholm m.m. Det var förslag om att träffas för sex. Killen är genomrutten.
Hur många kvinnor har han försökt den på? Lär vara över 1000.

Oskyldig är man till motsatsen bevisas i svensk domstol. Det är och ska också vara det sätt som ett brottsoffer får upprättelse. På ett personligt plan förstår jag fullt ut att ett brottsoffer hämnas personligen, men det är inte lika förståligt när sociala medier, slaskpressen och anonyma internetforum utan någon personlig anknytning försöker göra detsamma.
Citera
2021-04-10, 09:49
Medlem
Citat:
En jävla sexualsadist som dessutom väljer ut etniskt svenska kvinnor pågrund av ett hämndmotiv ska ju hängas ut och det ordentligt.

Visst, förutsatt att han de facto är just det. Nu har han dock inte blivit dömd som jag förstått och då ska han inte behandlas som brottsling.
Citera
2021-04-10, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
"Elin" som anser sig ha blivit våldtagen av Soran Ismail är kritisk mot SVT-dokumentären

Vad gnäller hon om? Att hon inte får komma till tals? Det får hon säkert, men då kan hon ju inte gömma sig bakom ett falskt namn, då ryker trovärdigheten direkt. Bara lögnare gömmer sig.

Hon fick ju i alla fall knulla med en kändis, men det var tydligen inte roligt längre när fyllan gick ur och skammen kröp på. Då ska det minsann anmälas.
Citera
2021-04-10, 10:11
Medlem
Ismail har jämt varit en representant för dålig kvalitet. Inte speciellt kul som komiker, varken fräck eller kvicktänkt utan oftast plump. Som politiker blev det ännu lite sämre. Han hade naturligtvis inte haft en chans att uppmärksammas om inte SVT/SR och några S/MP/C-kommuner lyft fram honom som "sevärd".. Att SVT nu i skenet av att alla vet att "grisen i säcken" är en våldtäktsbenägen nobody ändå ger honom tid i rutan för våra skattepengar är dåligt omdöme och ännu en anledning att lägga ner public service
Citera
2021-04-10, 10:15
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Tycker du att 7 anmälningar för våldtäkt och 4 för sexuellt ofredande målar upp en bild av att Soran är oskyldig.
Killen är sexualsadist och rasist men målades upp som en helyllekille i media. Svensk media så genomrutten som det kan bli och hans kollegor har vetat var han sysslat med. Betnér har väl njutit av att Soran skadat etniskt svenska kvinnor, den dåren är inblandad i detta varför skulle han annars försvinna samtidigt och gå in i en depression, skuld och ånger gav honom ångest.

Som sagt, inte just detta enskilda fall utan det fenomen att kvinnor kan peka ut män till höger och vänster utan belägg.

Jag vet inte vad som hänt i fallet Soran och det vet inte du heller. Tittar man bara på anmälningarna målar det upp en bild. Tittar man på vad en del tycks ha för åsikter om Soran undrar man ju om nån kan få ut något av att göra en anmälan..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in