Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-07, 18:53
  #13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, det må være denne; https://www.facebook.com/torioresorts

länken där publicerad längre upp här av Pudellus...
Citera
2021-04-07, 21:39
  #14
Medlem
WinnieSeilas avatar
Efternamnet Edvardsen är et känt ”predikant-namn” i Norge, och i de krätsarna är man ju inte obekannt med vara sig byggbranschen eller andra branscher där det är mycket pengar i rörelse.
Och om stora pengar är närvarande, så är det möjlig att vi närmar oss ett motiv för forsvinnandet?

Tyvärr har jag inte hunnit hitta mycket om denna Ludvig, men kan detta vara mannen i fråga?
https://imgur.com/a/VrQLLvR

Red: Och https://www.facebook.com/ludvig.a.edvardsen ? Han har varit i Panama, ser jag.
Då har jag också ett mellannamn att söka på
__________________
Senast redigerad av WinnieSeila 2021-04-07 kl. 21:42.
Citera
2021-04-07, 22:21
  #15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Efternamnet Edvardsen är et känt ”predikant-namn” i Norge, och i de krätsarna är man ju inte obekannt med vara sig byggbranschen eller andra branscher där det är mycket pengar i rörelse.
Och om stora pengar är närvarande, så är det möjlig att vi närmar oss ett motiv för forsvinnandet?

Tyvärr har jag inte hunnit hitta mycket om denna Ludvig, men kan detta vara mannen i fråga?
https://imgur.com/a/VrQLLvR

Red: Och https://www.facebook.com/ludvig.a.edvardsen ? Han har varit i Panama, ser jag.
Då har jag också ett mellannamn att söka på

Tack för länkarna
Tror inte Ludvig är släkt med Arild och familjen,
men vad jag hittat av obekräftad information om honom är att han möjligen är från haugesund och möjligen var sjöman och affärsman i fastighetsbranschen innan han började i Panama för cirka 20 år sedan. så länken om fastighetsbranschen i Haugesund är möjligen rätt person...
Citera
2021-04-08, 21:29
  #16
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Tack för länken, det verkar finnas en golfbana där och LE är eller har varit i ledningen för en golfklubb och resort i Torio, här är länken till lite information om det :
https://www.panamaregistry.org/torio...t-and-golf-s-a


Men finns ingen ny information om Ludvig hittades, inte ens hans bil finns det någon information om att har hittats efter vad jag har sökt och läst igår och idag, så detta ser inte bra ut nu tyvärr...
Det kanske planeras eller byggs men frågan är om det finns idag? Det tyder iaf på ganska stora planer för området, en förändring för en så liten by.
__________________
Senast redigerad av pudellus 2021-04-08 kl. 21:31.
Citera
2021-04-09, 00:38
  #17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det kanske planeras eller byggs men frågan är om det finns idag? Det tyder iaf på ganska stora planer för området, en förändring för en så liten by.


Ja ingen tvekan om att det finns stora planer för denna plats, infrastruktur som vägar, el och eventuellt också vatten och avlopp är under uppbyggnad tillsammans med flera fritidshus ..

fann också att en vän till Ludvig har skrivit på Facebook-sidan för polisen i Panama.
Annars arbetar den lokala polisen på ärendet och har tydligen sökt i hans telefon i hopp om att ta reda på var han försvann och vittnen förhörs och vägen från Torio till Salvador letas, eftersom det var där han senast skulle ha kört ...
Men det har tagit över 9 dagar så det ser inte bra ut nu ...
Här är länk till skärmdumpen av polisen på Panamas facebook-sida och det inlägg som nämns ovan :
https://i.imgur.com/wQg5Qy8.png
Citera
2021-04-09, 17:05
  #18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer Edvardsen att hittas?

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja ingen tvekan om att det finns stora planer för denna plats, infrastruktur som vägar, el och eventuellt också vatten och avlopp är under uppbyggnad tillsammans med flera fritidshus ..

fann också att en vän till Ludvig har skrivit på Facebook-sidan för polisen i Panama.
Annars arbetar den lokala polisen på ärendet och har tydligen sökt i hans telefon i hopp om att ta reda på var han försvann och vittnen förhörs och vägen från Torio till Salvador letas, eftersom det var där han senast skulle ha kört ...
Men det har tagit över 9 dagar så det ser inte bra ut nu ...
Här är länk till skärmdumpen av polisen på Panamas facebook-sida och det inlägg som nämns ovan :
https://i.imgur.com/wQg5Qy8.png

Undrar om inte detta hade något med Edvardsens försvinnande att göra?

Vem vet vilka intressen/personer som han kan ha kommit i kontakt med? Han har nu varit försvunnen sedan den 31 mars och jag tror inte att han kommer att återfinnas i livet tyvärr. Om han överhuvudtaget hittas? Hoppas att jag har fel men i ett land som Panama får man räkna med det värsta när en person försvinner utan ett spår.
Citera
2021-04-09, 20:19
  #19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Undrar om inte detta hade något med Edvardsens försvinnande att göra?

Vem vet vilka intressen/personer som han kan ha kommit i kontakt med? Han har nu varit försvunnen sedan den 31 mars och jag tror inte att han kommer att återfinnas i livet tyvärr. Om han överhuvudtaget hittas? Hoppas att jag har fel men i ett land som Panama får man räkna med det värsta när en person försvinner utan ett spår.

Ja, chanserna för att han ska bli sund och sund är mycket små efter så lång tid och jag sökte lite nu och hittade inte heller något nytt nu, det enda är en rad i en tidningsartikel som jag inte har lagt märke till tidigare, kan också vara den översättning som har en något annan version idag än tidigare, spanska är inte mitt språk värdfall...
Men här är det:
Detta är det senaste högprofilerade fallet där myndigheterna undersöker försvinnandet till en affärsman.

det och en kommentar i tidningen om att hans äldre bil inte är så intressant för banditer,
det säger också något...
Citera
2021-04-10, 14:17
  #20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nu försvunnen under 11 dagar..

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, chanserna för att han ska bli sund och sund är mycket små efter så lång tid och jag sökte lite nu och hittade inte heller något nytt nu, det enda är en rad i en tidningsartikel som jag inte har lagt märke till tidigare, kan också vara den översättning som har en något annan version idag än tidigare, spanska är inte mitt språk värdfall...
Men här är det:
Detta är det senaste högprofilerade fallet där myndigheterna undersöker försvinnandet till en affärsman.

det och en kommentar i tidningen om att hans äldre bil inte är så intressant för banditer,
det säger också något...

Att Edvardsen skulle återfinnas i livet efter 11 dagar som saknad tror jag inte kommer att ske tyvärr.

Det må så vara det mest högprofilerade fall för närvarande men jag litar inte för fem öre på var sig olika myndigheter eller polisen. Penningens makt är enorm i detta land. Nej den försvunnes äldre bil kan inte ha varit av intresse för de personer som är inblandade i hans försvinnande och troliga död.

Saknas fortfarande hans bil?
Citera
2021-04-10, 14:32
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att Edvardsen skulle återfinnas i livet efter 11 dagar som saknad tror jag inte kommer att ske tyvärr.

Det må så vara det mest högprofilerade fall för närvarande men jag litar inte för fem öre på var sig olika myndigheter eller polisen. Penningens makt är enorm i detta land. Nej den försvunnes äldre bil kan inte ha varit av intresse för de personer som är inblandade i hans försvinnande och troliga död.

Saknas fortfarande hans bil?
Det finns folk som mördas för mycket mindre pengar än vad det verkar vara i det här fallet.
Citera
2021-04-10, 15:06
  #22
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att Edvardsen skulle återfinnas i livet efter 11 dagar som saknad tror jag inte kommer att ske tyvärr.

Det må så vara det mest högprofilerade fall för närvarande men jag litar inte för fem öre på var sig olika myndigheter eller polisen. Penningens makt är enorm i detta land. Nej den försvunnes äldre bil kan inte ha varit av intresse för de personer som är inblandade i hans försvinnande och troliga död.

Saknas fortfarande hans bil?

Har funderat i många olika riktningar , men det förutsätter att man hittat hans bil (vilket inte framkommit)
En tanke som slagit mig är om han möjligtvis tagit sig ett dopp i någon flod eller liknande ?

(Med tanken på de små i stimm köttandande fiskarna som troligtvis även finns där i Panama).
__________________
Senast redigerad av Massonite 2021-04-10 kl. 15:21.
Citera
2021-04-10, 15:10
  #23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att Edvardsen skulle återfinnas i livet efter 11 dagar som saknad tror jag inte kommer att ske tyvärr.

Det må så vara det mest högprofilerade fall för närvarande men jag litar inte för fem öre på var sig olika myndigheter eller polisen. Penningens makt är enorm i detta land. Nej den försvunnes äldre bil kan inte ha varit av intresse för de personer som är inblandade i hans försvinnande och troliga död.

Saknas fortfarande hans bil?

Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Det finns folk som mördas för mycket mindre pengar än vad det verkar vara i det här fallet.

Jag tror också att om Ludvig inte har hittats ännu ser det svart ut för honom, nu har jag letat lite varje dag efter information om honom och det verkar inte som om det finns några uppdaterade nyheter om saken någonstans...
så både Ludvig, hans bil och telefon hans saknas förmodligen fortfarande.
Citera
2021-04-10, 15:43
  #24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Så rätt så rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Det finns folk som mördas för mycket mindre pengar än vad det verkar vara i det här fallet.

Du har så rätt så rätt.

Penningens makt är enorm och Edvardsen kan mycket väl ha fått mäkta fiender under de ca 20 år som han har bott i Panama.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback