Citat:
Ursprungligen postat av
HarrySvensson
Tack för svar och att du delar med dig;
Jaha, jag fick för mig att denna var mycket mer förlåtande/ångestdämpande/sederande än vad t.ex Ketamin är (av det jag läst på runt på nätet). Det känns/låter dock som helt olika droger om man läser färska rapporter härifrån och rapporter från Reddit/Bluelight från några år sen när HXE verkade ha sin peak i andra delar av världen.
Vet - eller har iaf för mig att jag brukade köra 100-120mg MXE och sen fylla på med 80-90mg efter jag kom ur hålet. Men jag avvaktar lite fler rapporter och kommer läsa din länk.
Vill absolut inte avskräcka dig, bara informera. Och jag tycker Inte du ska vänta (så länge att du kanske missar den, för de klassas alltid förr eller senare). Om det är medicin du behöver, för typ depression eller ångest, så skulle jag säga att denna funkar fint! Men istället för ångestdämpande så är den stämningshöjande. Man blir inte sederad (vid mindre- och mellandoser iaf), utan svagt stimulerad, och vaken, i rummet. (Och glad, och mäktig!). Egentligen som MXE kändes för mig, minus robo-walk.

Och om du mer precist vill återuppleva dina MXE-eskapader så verkar det ju också funka då. Ville framförallt mana till (det självklara) att först testa mindre doser, för att sedan arbeta sig upp till sin sweet spot, när det kommer till en helt ny substans.
Kan vara bara jag som kände av sådana (svaga) maniska vibbar också, skulle gärna höra andra uttala sig om det!
(Och som tillägg, som jag har upplevt det, vad jag menar med att det verkar likt PCP(-analogerna) är att jag funderar om det har en väldigt lång halveringstid. För med dem är det inget problem, förutom det att tar man säg 20mg en dag, och sen 20mg nästa, så blir det starkare dag två, för att allt inte gått ur kroppen. Det blir en omvänd tolerans helt enkelt, vilket kan va lurigt om man inte är på sin vakt.
Men som sagt, testade typ 25mg tisdag och sen igen torsdag, upplevde det lite starkare torsdag tror jag. Sedan fredag 45mg, plus toppisar då, vilket gör det svårt att veta då de har en synergieffekt med varandra, men det vart en jäkla skjuts. Allt gott, och heligt. Men starka grejer.
Kanske någon annan använt flera dagar i sträck, och kan komma med input?)