2024-09-09, 12:08
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
GRYMT

Vilka doser körde du, och köpte du i pulverform? Intog oralt?

Vet inte riktigt, satt å drog linor under kvällen. Sen sa det bara PANG! Hahaha, pulverform!
Citera
2024-09-10, 10:15
Medlem
Har använt den här i låg dos mot ångest o depp i några veckor nu, 1-3 små linor per dag.gör att jag känner mig "frisk".
Tar oxo större doser när det varit fest vilket gjort att jag varit nöjd med kanske 1/4 av den mängd alkohol jag skulle druckit utan.
Misstänker att det inte är jättesmart fast har heller inte behövt benso så ofta under tiden🤔.
Citera
2024-10-05, 14:19
Medlem
mysko-xs avatar
Måste ge en stark tumme upp till denna substans.

Testade först ca 25mg två olika kvällar i veckan, med rätt milda men mycket intressanta resultat, som bra fokus, och fin social (på distans) connection. Inte så märkvärdigt, men gott, medicinskt sett.

Sedan tog jag igår ca 45mg i snoken, plus 40st toppisar. Tänkte att det skulle ge en medel-trip, men det blev full rulle. Mycket magisk och helande upplevelse. Denna kombination är guld värd! Men skulle starkt rekomendera att vara varsam med dosering, även för erfarna personer.

Kände dock av att systemet hade lite svårt att få ut det ur kroppen. 2/3 in i resan blir det lite skevt på så vis, inte så det känns toxiskt direkt, men som att där är lite orenheter kanske? Inte känt så på de allra flesta dissos jag provat (de flesta som kommit senste 10 åren).
Så, kanske inget man ska äta för ofta eller för mycket. Men något jag anser alla seriösa psykonauter bör testa (i kombo med tryptaminer eller syra). Och som för all del bör testas för de som lider av depression eller dylikt.

Tycker det slår ketamin med hästlängder. Inte bra för att det sitter i fem timmar, men även för att det känns mer åt PCP-hållet, viket jag gillar.

"Take it easy friends - but take it!"

Ta hand om er.
Citera
2024-10-05, 16:42
Medlem
HarrySvenssons avatar
Hur tror du den är ensamt i större doseringar, hittar man hålet?

Jag har annars tänkt att köra denna som bas och toppa upp med ketamin under resans gång. Har du testat MXE, och om, hur pass nära kommer den? Har följt tråden nitiskt och det verkar som att dospotensen är detsamma som MXE, dvs 100-120mg bör ge en ordentlig bas/resa, och sen ketamin som extra bränsle om man inte lyckas håla eller vill håla igen.

Är inte jättesugen på hallucinogener för tillfället, så hoppar den kombon.

Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Måste ge en stark tumme upp till denna substans.

Testade först ca 25mg två olika kvällar i veckan, med rätt milda men mycket intressanta resultat, som bra fokus, och fin social (på distans) connection. Inte så märkvärdigt, men gott, medicinskt sett.

Sedan tog jag igår ca 45mg i snoken, plus 40st toppisar. Tänkte att det skulle ge en medel-trip, men det blev full rulle. Mycket magisk och helande upplevelse. Denna kombination är guld värd! Men skulle starkt rekomendera att vara varsam med dosering, även för erfarna personer.

Kände dock av att systemet hade lite svårt att få ut det ur kroppen. 2/3 in i resan blir det lite skevt på så vis, inte så det känns toxiskt direkt, men som att där är lite orenheter kanske? Inte känt så på de allra flesta dissos jag provat (de flesta som kommit senste 10 åren).
Så, kanske inget man ska äta för ofta eller för mycket. Men något jag anser alla seriösa psykonauter bör testa (i kombo med tryptaminer eller syra). Och som för all del bör testas för de som lider av depression eller dylikt.

Tycker det slår ketamin med hästlängder. Inte bra för att det sitter i fem timmar, men även för att det känns mer åt PCP-hållet, viket jag gillar.

"Take it easy friends - but take it!"

Ta hand om er.
Senast redigerad av HarrySvensson 2024-10-05 kl. 16:44.
Citera
2024-10-05, 19:36
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Jag har annars tänkt att köra denna som bas och toppa upp med ketamin under resans gång. Har du testat MXE, och om, hur pass nära kommer den? Har följt tråden nitiskt och det verkar som att dospotensen är detsamma som MXE, dvs 100-120mg bör ge en ordentlig bas/resa, och sen ketamin som extra bränsle om man inte lyckas håla eller vill håla igen.

Du kommer garanterat trilla ner i hålet på denna, ett hål som är mycket djupare och längre än keta.
Citera
2024-10-05, 20:22
Medlem
Denna och ett gäng toppisar ger DMT liknande tripp fast i 2-4 timmar istället för 5-10 minuter
Sett saker jag inte jag kan beskriva med ord!
Citera
2024-10-06, 12:26
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:

Ja, angående hålande får du lyssna till de andra här. Och kan starkt rekomendera den här snubbens rapport(er): https://nervewing.blogspot.com/2021/04/hxe.html?m=1
Citat:
I attempted a few trials with this chemical before this one, at 50 and 100 mg, all intranasal. 50 mg yielded threshold effects, a distinct dissociative stimulation, while 100 mg was more intense though still manageably lucid. Overall it is an interesting dissociative, very cognitive, physically sedating, warm, with a confusing and elusive headspace. It is homely and cozy, heavy and slow. It is assessed in full in the conclusion. What follows is a description of a trial with 150 mg administered intranasally.
(Notera!: Denna snubbe är dock disso-missbrukre, och har en tolerans, så hans siffror bör tas med en nypa salt (i) för gemene man.)

Tycker verkligen du bör bemöta den med respekt dock, och arbeta dig upp i dos, inte slänga i dig 100mg på en gång.
Älskade MXE, men tog sällan mer än 60-80mg. (Eller 40-50mg + tryptaminer). Det finns absolut likheter, men, denna är mer åt PCP-hållet, vilket gör att den kan ge ett maniskt driv/tvångstankar osv, och sådant är inte att leka med. Därför bör man nog ha respekt, även om man är van vid keta eller MXE, som ger en helt annan trygghet/stabilitet. Lite svårt att förklara men ni fattar kanske.

...

Kul att höra andra som mött gud genom denna substans.

Simma lugnt!
Senast redigerad av mysko-x 2024-10-06 kl. 12:30.
Citera
2024-10-06, 19:31
Medlem
Har lagt en beställning på denna, ska bli intressant att prova på en disso. Har ingen tidigare erfarenhet av dem förutom lustgas.
Citera
2024-10-06, 19:41
Medlem
HarrySvenssons avatar
Tack för svar och att du delar med dig;

Jaha, jag fick för mig att denna var mycket mer förlåtande/ångestdämpande/sederande än vad t.ex Ketamin är (av det jag läst på runt på nätet). Det känns/låter dock som helt olika droger om man läser färska rapporter härifrån och rapporter från Reddit/Bluelight från några år sen när HXE verkade ha sin peak i andra delar av världen.

Vet - eller har iaf för mig att jag brukade köra 100-120mg MXE och sen fylla på med 80-90mg efter jag kom ur hålet. Men jag avvaktar lite fler rapporter och kommer läsa din länk.

Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Ja, angående hålande får du lyssna till de andra här. Och kan starkt rekomendera den här snubbens rapport(er): https://nervewing.blogspot.com/2021/04/hxe.html?m=1

(Notera!: Denna snubbe är dock disso-missbrukre, och har en tolerans, så hans siffror bör tas med en nypa salt (i) för gemene man.)

Tycker verkligen du bör bemöta den med respekt dock, och arbeta dig upp i dos, inte slänga i dig 100mg på en gång.
Älskade MXE, men tog sällan mer än 60-80mg. (Eller 40-50mg + tryptaminer). Det finns absolut likheter, men, denna är mer åt PCP-hållet, vilket gör att den kan ge ett maniskt driv/tvångstankar osv, och sådant är inte att leka med. Därför bör man nog ha respekt, även om man är van vid keta eller MXE, som ger en helt annan trygghet/stabilitet. Lite svårt att förklara men ni fattar kanske.

...

Kul att höra andra som mött gud genom denna substans.

Simma lugnt!
Citera
2024-10-06, 21:35
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Tack för svar och att du delar med dig;

Jaha, jag fick för mig att denna var mycket mer förlåtande/ångestdämpande/sederande än vad t.ex Ketamin är (av det jag läst på runt på nätet). Det känns/låter dock som helt olika droger om man läser färska rapporter härifrån och rapporter från Reddit/Bluelight från några år sen när HXE verkade ha sin peak i andra delar av världen.

Vet - eller har iaf för mig att jag brukade köra 100-120mg MXE och sen fylla på med 80-90mg efter jag kom ur hålet. Men jag avvaktar lite fler rapporter och kommer läsa din länk.

Vill absolut inte avskräcka dig, bara informera. Och jag tycker Inte du ska vänta (så länge att du kanske missar den, för de klassas alltid förr eller senare). Om det är medicin du behöver, för typ depression eller ångest, så skulle jag säga att denna funkar fint! Men istället för ångestdämpande så är den stämningshöjande. Man blir inte sederad (vid mindre- och mellandoser iaf), utan svagt stimulerad, och vaken, i rummet. (Och glad, och mäktig!). Egentligen som MXE kändes för mig, minus robo-walk.
Och om du mer precist vill återuppleva dina MXE-eskapader så verkar det ju också funka då. Ville framförallt mana till (det självklara) att först testa mindre doser, för att sedan arbeta sig upp till sin sweet spot, när det kommer till en helt ny substans.

Kan vara bara jag som kände av sådana (svaga) maniska vibbar också, skulle gärna höra andra uttala sig om det!

(Och som tillägg, som jag har upplevt det, vad jag menar med att det verkar likt PCP(-analogerna) är att jag funderar om det har en väldigt lång halveringstid. För med dem är det inget problem, förutom det att tar man säg 20mg en dag, och sen 20mg nästa, så blir det starkare dag två, för att allt inte gått ur kroppen. Det blir en omvänd tolerans helt enkelt, vilket kan va lurigt om man inte är på sin vakt.
Men som sagt, testade typ 25mg tisdag och sen igen torsdag, upplevde det lite starkare torsdag tror jag. Sedan fredag 45mg, plus toppisar då, vilket gör det svårt att veta då de har en synergieffekt med varandra, men det vart en jäkla skjuts. Allt gott, och heligt. Men starka grejer.

Kanske någon annan använt flera dagar i sträck, och kan komma med input?)
Senast redigerad av mysko-x 2024-10-06 kl. 21:42.
Citera
2024-10-08, 12:43
Medlem
dreadpirate420s avatar
Älskar dissos , var kan jag köpa denna?
Citera
2024-10-18, 11:33
Medlem
mysko-xs avatar
Okej, jag måste höja ett varningens finger ändå för den här. Jag tror den gjort mig Religiös.

Är inte helt bekräftat än, tänkte jag skulle hitta nånstans där man kan testa sig. Men nu vet ni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in