Citat:
Ursprungligen postat av
xposure
Exakt min tanke.
Min polare har en dator med ett 3090 och en AMD 3950x samt massa annat dyrt, tror han lagt närmare 50k på burken. Han minear Ethereum med denna.
Med elförbrukning samt även slitage så är det inte många hundralapparna han går med vinst.
Han har inte ens velat snacka om det så jag förmodar att det knappast var en vinstaffär för hans del.
Enda han kan hoppas på är att ETH går upp i pris i framtiden, då kan det säkerligen vara värt det.
Till TS: Såvida du inte sitter på en smärre park för några mille och ett kontrakt med fördelaktiga elpriser så är det tyvärr inte så värst lukrativt att minea.
Du kan säkerligen minea shitcoins och hoppas på att dessa går uppåt i framtiden (Då snackar vi år och inte månader)
Men eftersom shitcoins inte kostar något så är det mindre huvudvärk att bara köpa dem för några ören styck istället.
Jag minar ETH/nicehash
Har gjort det nu i 45 dagar och medelinkomsten har varit 6.7 usd/dag med rtx2080ti.
Elförbrukning ligger på 200W vilket blir 4,8kWh/dag så grovt räknat ca 5 kr om dagen för el.
Jag köpte inte gpu för mining så personligen är det vinst från dag 1. Men annars skulle det ta 270 dagar att betala tillbaka det.
Slitaget är minimalt, ligger på en temp med 49°C och power limit på 50%.
Så kort sagt, är du en gamer är det lönt men annars.. njaaa