2021-04-21, 13:57
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Äh, det där är bara nåt pearl-clutching moralfitteri. Det finns väl hur många framgångsrika författare som helst som super ordentligt? Guillou, Leif GW m fl verkar inte spotta i glaset. Var det inte Buthler som fick sluta cold turkey? Internationellt är det väl likadant, Hemingway var ingen nykteristfjolla. Ellroy är nykter alkis. Dan Brown däremot går upp kl 04 och dricker en spenatsmoothie, men hur roliga är hans böcker då?

Du kan väl aldrig kalla paret Grimwalker(herregud) för framgångsrika författare? Nollor som lurar folk på pengar är en mer rätt benämning. Tyvärr finns det drömmare som anlitar dessa bedragare,
Citera
2021-04-21, 14:08
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Tänk på saken ett varv till..."Få se nu, vi gifter oss och så byter vi namn"
Sen jävlar gör vi oss ett namn och krossar litteratursverige!
Sen gick det åt helvete.

Fan också. Nu får vi gå tillbaka till hantverksarbete och städjobb.
Citera
2021-04-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Nu cyklar du. Ingen av paret Grimwalker är i närheten av litterära storheter. Fullast bokmässan är de likförbannat.

Ja, men om man nu är nån slags medelmåttig, genomsnittlig, o-framgångsrik eller halvbra författare så kan man väl likt de mer framgångsrika i sitt gebit unna sig en fylla? Man blir i alla fall inte automatiskt en dålig författare av att ta sig en bläcka då och då, vilket föregående skribent tycktes mena.
Citera
2021-04-21, 15:57
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ja, men om man nu är nån slags medelmåttig, genomsnittlig, o-framgångsrik eller halvbra författare så kan man väl likt de mer framgångsrika i sitt gebit unna sig en fylla? Man blir i alla fall inte automatiskt en dålig författare av att ta sig en bläcka då och då, vilket föregående skribent tycktes mena.

Visst är det så, men om man ska promota sina egna böcker eller sina egna lektörstjänster så bör man nog vara nykter på den största mässan där man marknadsför sig själv.

Om DU vill leka dumihuvet så får du gärna göra det. jag kommer inte att debattera med dig nåt mer...
Citera
2021-04-21, 18:35
Medlem
Citat:
Menar du att den som är fullast är framgångsrik för att den har råd att supa? Eller den fullaste super för att glömma sina misslyckanden?

Du missförstod nog. Ingen är intresserad av vad ”grimwalker” påstår sig ha för motiv till att inte växa upp.
Citera
2021-04-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Du missförstod nog. Ingen är intresserad av vad ”grimwalker” påstår sig ha för motiv till att inte växa upp.
Nej, jag missförstod inte. Du har, som vanligt, fel.
Citera
2021-04-21, 23:35
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Det finns faktiskt inte något speciellt skvaller om paret Grimwalker. De har förstått att litteraturvärlden var lite ovanför deras kunskaper. Idag försöker de få ihop hyran till stugan.
Citera
2021-06-07, 12:16
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Skriver "bokhoran", som hon själv kallat sig, på något nytt åt oss "boktorskar"? Man har så många frågor om denna unika författare. Varför bytte hon efternamn till Grimwalker? Är det en ironisk anspelning på "streetwalker", tänkt att utmana fördomarna hos oss män? Jag tror jag någon enstaka gång kan ha läst att hon själv aldrig har sålt sex har under sin Köpenhamns-period, men jag kan minnas fel. Det är alltid svårt att greppa sådana här människor som tar integritet -- både sin egna och andras -- på stort allvar.

Andra frågor som rent spontant dyker upp här och nu är om hon haft någon hyresskuld och hur stor denna i sådana var? En följdfråga blir givetvis, förutsatt att en sådan mot förmodan har funnits, hur lång tidsfrist hon hade för att betala den? Har det någonsin brunnit hemma hos henne? Om så är fallet, hur stor del av tillhörigheterna brann upp? Dricker hon champagne? Har hon någonsin slutat med ett yrke för att hon var uttråkad? Är hon utbildad vid något universitet eller högskola?

Fyll på med allt! Och jag pratar inte om champagne! ;-)
Citera
2021-06-07, 12:20
Medlem
Lommahorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Skriver "bokhoran", som hon själv kallat sig, på något nytt åt oss "boktorskar"? Man har så många frågor om denna unika författare. Varför bytte hon efternamn till Grimwalker? Är det en ironisk anspelning på "streetwalker", tänkt att utmana fördomarna hos oss män? Jag tror jag någon enstaka gång kan ha läst att hon själv aldrig har sålt sex har under sin Köpenhamns-period, men jag kan minnas fel. Det är alltid svårt att greppa sådana här människor som tar integritet -- både sin egna och andras -- på stort allvar.

Andra frågor som rent spontant dyker upp här och nu är om hon haft någon hyresskuld och hur stor denna i sådana var? En följdfråga blir givetvis, förutsatt att en sådan mot förmodan har funnits, hur lång tidsfrist hon hade för att betala den? Har det någonsin brunnit hemma hos henne? Om så är fallet, hur stor del av tillhörigheterna brann upp? Dricker hon champagne? Har hon någonsin slutat med ett yrke för att hon var uttråkad? Är hon utbildad vid något universitet eller högskola?

Fyll på med allt! Och jag pratar inte om champagne! ;-)
Dina frågor finns nog besvarade på hennes fina Wiki: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Caroline_Grimwalker
Citera
2021-06-07, 12:22
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommahoran
Dina frågor finns nog besvarade på hennes fina Wiki: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Caroline_Grimwalker
Oj, tack! Vilken balanserad och fin genomgång av hennes liv. Fick ju nästan alla frågor besvarade genom den informativa texten!
Citera
2021-06-07, 14:42
Medlem
mjukmjukares avatar
Google hittade info om att dessa två är aktiva som s.k. Spökskrivare. Sura för att David Lagercrantz kallas medförfattare när han skrev Zlatans bok men dom förblir ”bara” Spökskrivare.

Citera
2021-09-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommahoran

Vänta nu.
” Vid 19 års ålder var på väg att ta en examen i juridik när en brand gjorde att hon förlorade alla sina tillhörigheter,”

Vilken sorts juridisk examen kan man ta vid 19 års ålder, en tid då de flesta precis gått ut gymnasiet? 😂

Det var inte dåligt vad hon tog i på Wikipedia, det kan vara därför som hon inte skriver så mkt själv just nu, all tid går åt till att glamorifiera sig själv på wiki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in