2021-04-19, 15:10
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Aha, men då vore det väl trevligt om du länkade.

"Allt står skrivet på internet, fast det är mina imaginära kompisar som berättar det för mig".

OK kompis, länk eller GTFO.

Har hört att hon kan äta en hel copywriter till frukost och att hon en gång höll ner en frisksportare i en isvak så länge att hans penis krympte till ett lillfingers storlek permanent.

Har du hört om regel 1.06, eller GTFO?

Det där med frisksportaren - var det under hennes köpenhamnsperiod..?
Citera
2021-04-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Har du hört om regel 1.06, eller GTFO?
Jag är bekant med regeln. Du verkar inte bekant med uttrycket GTFO, du använder det helt fel.

Citat:
Det där med frisksportaren - var det under hennes köpenhamnsperiod..?

Nej, det är väl sällan det fryser till så pass i Danmark? Troligen var det under hennes period som fångstman på Svalbard:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngstman
Citera
2021-04-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Nu är det ju inte Caroline som skriver med Buthler utan Leffe. Har man inte lyckats på egen hand så tar man hjälp av en "etablerad" skribent. Buthler skrev tillsammans med Dag Öhrund tidigare, men varför det samarbetet kraschade går jag inte in på här.
Du, inte jag, började prata om "paret". Men visst, det är hennes man jag refererar till.
Citat:
Hela förlagsbranschen är rutten och falsk. Att lyckas där är det inte många wannabees som gör. Oavsett om man byter namn till Grimwalker eller Psychokiller.
jaha, om du säger det så är det säkert sant. Framgång i olika branscher är ju ett ganska relativt mått.
Citera
2021-04-20, 10:14
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Du, inte jag, började prata om "paret". Men visst, det är hennes man jag refererar till.
jaha, om du säger det så är det säkert sant. Framgång i olika branscher är ju ett ganska relativt mått.

Om "framgång" har du definitivt en poäng.
Att man klumpar ihop paret Grimwalker är helt naturligt eftersom de har skrivit någon bok tillsammans och leker skrivarcoacher tillsammans.

Man kan även besöka bokmässan i Göteborg och se vilka som är mest packade.
Citera
2021-04-20, 17:33
Medlem
Citat:
Man kan även besöka bokmässan i Göteborg och se vilka som är mest packade.

Menar du att den som är fullast är framgångsrik för att den har råd att supa? Eller den fullaste super för att glömma sina misslyckanden?
Citera
2021-04-21, 08:13
Medlem
Citat:
Att ta sig namnet Grimwalker visar att man inte lämnat tonåren utan är kvar där.

Ja, garanterat vuxen bebis. Typ som ”haveristerna” fast med en annan nisch/inkomstkälla. Garanterat totalt misslyckade när åren kommer krypande och de fortfarande trivs bäst bland, och som, fjortisar. Folk kommer vela mellan att misstänka att de är pedofiler alternativt förståndshandikappade.
Citera
2021-04-21, 09:39
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Menar du att den som är fullast är framgångsrik för att den har råd att supa? Eller den fullaste super för att glömma sina misslyckanden?

Tänkte mer på det här att inte ha lämnat tonåren.
Citera
2021-04-21, 11:24
Medlem
Citat:

En vuxen person super inte.
En vuxen person blir varken full eller fullast.

Vad är motsatsen till vuxen - trillar poletten ner nu?
Citera
2021-04-21, 13:42
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud

Tack för ditt klargörande. De som är bekanta med familjen Grimwalker fattar hur pinsamma detta par är. Pinsamma från födseln, pinsamma under uppväxt och definitivt pinsamma i vuxen ålder.
Citera
2021-04-21, 13:43
Medlem
Citat:
Tänkte mer på det här att inte ha lämnat tonåren.

Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud

Äh, det där är bara nåt pearl-clutching moralfitteri. Det finns väl hur många framgångsrika författare som helst som super ordentligt? Guillou, Leif GW m fl verkar inte spotta i glaset. Var det inte Buthler som fick sluta cold turkey? Internationellt är det väl likadant, Hemingway var ingen nykteristfjolla. Ellroy är nykter alkis. Dan Brown däremot går upp kl 04 och dricker en spenatsmoothie, men hur roliga är hans böcker då?
Citera
2021-04-21, 13:48
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Fick lite inside av en bekant...Carolin hette väl Jensen eller Jönsson tidigare?
Leffe har figurerat under många alias.
Leif Keinänen, Tony Kein, Leffe Delo och säkert några till.
Citera
2021-04-21, 13:51
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Äh, det där är bara nåt pearl-clutching moralfitteri. Det finns väl hur många framgångsrika författare som helst som super ordentligt? Guillou, Leif GW m fl verkar inte spotta i glaset. Var det inte Buthler som fick sluta cold turkey? Internationellt är det väl likadant, Hemingway var ingen nykteristfjolla. Ellroy är nykter alkis. Dan Brown däremot går upp kl 04 och dricker en spenatsmoothie, men hur roliga är hans böcker då?

Nu cyklar du. Ingen av paret Grimwalker är i närheten av litterära storheter. Fullast bokmässan är de likförbannat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in