Citat:
Meditation kräver lång tid av praktisering för att bemästra, detta är ingenting du bemästrar på några försök, när du kan meditera utan att få panik så har du gjort duglig framgång, att du dessutom får panik bara av att sitta stilla och i princip inte göra någonting visar ju även ganska tydligt att du är långt ifrån inre frid, om du erhållit sann inre frid kan du sitta stilla och inte göra någonting utan några negativa eller påfrestande konsekvenser som orsakar lidande inom dig.
Att ingen kan hjälpa dig är inte en arrogant uppfattning utan är faktiskt en väldigt korrekt uppfattning, det finns ingen som kan hjälpa dig utom en person, och den personen är du. Jag kan hjälpa dig att hjälpa dig själv, jag kan vägleda dig i rätt riktning, visa dig vart dörren finns så att säga, men du är den i slutändan som måste gå vägen, öppna dörren och gå igenom. Att du även väljer att följa mina råd eller att avfärda dem är inget jag heller har någon inverkan över.
Att ingen kan hjälpa dig är inte en arrogant uppfattning utan är faktiskt en väldigt korrekt uppfattning, det finns ingen som kan hjälpa dig utom en person, och den personen är du. Jag kan hjälpa dig att hjälpa dig själv, jag kan vägleda dig i rätt riktning, visa dig vart dörren finns så att säga, men du är den i slutändan som måste gå vägen, öppna dörren och gå igenom. Att du även väljer att följa mina råd eller att avfärda dem är inget jag heller har någon inverkan över.
Saken med meditation för mig är att jag är neutral om jag inte gör någonting men om jag "försöker" meditera så blir det bara kontraproduktivt... Jag har tagit råd i 20+ tid och (ursäkta) men orkar inte ta fler råd. Känner mig ganska färdig vid denna tidpunkt. Jag har uppnått så mycket och vill bara ha total frid utan att tänka vilket enligt mig bara finns ett sätt att uppnå på. Som sagt känner jag mig borta och orkar bara inte längre. Väldigt egoistiskt av mig att starta tråden, jag vet. Men jag är bara väldigt borta med brist på bättre ord. Finner inte meningen i att lära sig meditation då det ändå inte kommer ge mig någon mening eller liknande, bara mindre känslor vilket jag vid detta laget inte kan få mindre av... Ursäkta min negativa syn men är bara trött på allting och nu när jag känner efter förbannad. Mestadels på mig själv.