2025-12-08, 19:47
Medlem
evertears1s avatar
Det här är ju en intressant iakttagelse. Är du säker på att den stämmer, att ingen hade pratat med Sara om att skotten var påsittande innan?

Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Sara Svensson sa inför rekonstruktionen av mordet: hon sa, jag klarar inte av att vara för nära känslomässigt, inte ens nu klarar jag av att sätta revolvern mot huvudet och skjuta. Inför den rekonstruktionen av mordet var det bara polisen och mördaren som visste att Alexandra Fossmo hade blivit skjuten med två påsittande skott, alltså att någon hade satt revolvern mot Alexandras huvud och skjutit ihjäl henne med två skott. Sara Svensson sa att hon inte klarade av att vara för nära känslomässigt. Nej det är ju enklare för henne att stå på någon meters avstånd och visa hur hon sköt mot Alexandras huvud istället för att säga sanningen, att hon sköt ihjäl Alexandra Fossmo genom att sätta revolvern mot Alexandras huvud och döda henne. Sara Svensson sa inte, att inte ens nu klarar jag av att sikta mot huvudet med revolvern och skjuta, Nej hon sa, inte ens nu klarar jag av att SÄTTA revolvern mot huvudet och skjuta. Bara mördaren och polisen visste vid det tillfället om att Alexandra Fossmo mördades genom att någon satt en revolver mot hennes huvud och dödade henne med två skott.
Citera
2025-12-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertears1
Det här är ju en intressant iakttagelse. Är du säker på att den stämmer, att ingen hade pratat med Sara om att skotten var påsittande innan?
Om någon sagt till Sara Svensson, polisen då, att Alexandra Fossmo skjutits med påsittande skott skulle det vara tjänstefel. Polisen visste att Alexandra mördats på det sättet men vad polisen visste är ingenting som polisen berättade för Sara Svensson innan rekonstruktionen av mordet. Sara Svensson sa att hon sköt Alexandra på en till två meters avstånd men polisen visste att Alexandra mördades genom att någon satte revolvern mot hennes huvud. Sara Svensson avslöjade sig men knappt någon har lagt märke till det
Senast redigerad av Blueintime 2025-12-08 kl. 20:04.
Citera
2025-12-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Helt fel.

Det stämmer att smärtan bilr värre först efter en stund. Men om jag slår dig med ett järnrör på höften när du sover, så lär du vakna och vända dig om. Eller att någon häller en hink med vatten på dig räcker.
Alexandra var död när hon sköts.
Faktiskt så tror jag att det är mycket möjligt att Alexandra var död, då hon sköts. Ljudet som barnflickan uppfattade som ett Aj, kan ha varit en knarrande ljud från sängen. För antagligen fick skottet sängen tillsammans med Alexandras kropp att ändra läge och därav avge ett ljud som barnflickan inbillade sig var Alexandra som sa Aj.
Citera
2025-12-12, 02:14
Medlem
Bara en sån sak som att Sara Svensson i rekonstruktionen säger att hon inte vill vara för nära, det blir känslomässigt, oj oj vad jobbigt etc. En tid innan mordet sker så har hon ju attackerat offret med hammare och slagit henne. Denna attack polisanmäldes inte, kom väl fram under eller efter utredningen. Låter väldigt märkligt det hon säger när man tänker på hammar-attacken som alltså skett innan mordet.

Allt det här om att offret redan var avliden innan psykfallet kom dit är ju bara trams. Aftonhoran med Haschberg i spetsen som vanligt.
Citera
2025-12-23, 12:12
Medlem
Fått förfrågan om att dela länk till FUP. Här är den.

https://delafil.se/7afb627de6d11a84/Knutby.zip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in