Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2021-03-28, 11:02
  #1
Medlem
Iciws avatar
Detta var en tripp som skedde för ungefär ett år sedan.

Tidigare erfarenheter av droger: Kokain, amfetamin, elvanse, ritalin, marjuana, extacy, LSD, tramadol, morfin och olika benzodiazepiner.

Vill tillägga att jag inte är en daglig brukare av droger utan det sker ibland på vissa större tillställningar eller vid speciella tillfällen med mina vänner. Rekommenderar heller inte andra att blanda droger eller att använda droger generellt.

Det hela började med att vi skulle iväg på ett större evenemang på stadens Stats Hotel. Ett festevenemang alla ungdomar i 18-25 årsåldern skulle finnas hela kvällen tills det är dags för det hederliga fyllepizzan vid 02.00. Jag mötte upp mina vänner innan vi skulle iväg på förfesten hos en av mina närmsta tjejkompisar. Vi hade påsarna fyllda med olika alkoholhaltiga drycker. Jag hade inhandlat 10-12 heineken som jag tänkte förtära innan det var dags för utgång. Sagt och gjort fick jag i mig ölen och hade det allmänt trevligt med mina vänner till det var dags att ge sig av till stans största galej på länge.

Väl när vi är på Stats hotellet så får jag och min vän för oss att vi skulle fixa något för att pigga upp oss och för att få en extra krydda för kvällen. Sagt och gjort så skriver jag till kranen. Han svarar att det finns Extacy och LSD inne för tillfället. Vi velar en stund om vi verkligen ska ha extacy ikväll när vi i själva verket egentligen ville ha kokain. Vi bestämmer oss för att vi kör på E men att vi ska spara det till efterfesten för att inte upptäckas av poliser som fanns inne på klubben.

Jag springer iväg ungefär 500 meter och hämtar tabletterna. 3 st Orangea Donald Trump Extacy-tabletter i en Zip-bag. Jag pungar påsen och skyndar mig tillbaka till hotellet där festen var i full fart.

När klockan slog 02.00 var det dags för fyllekäk för vissa men för oss nalkades det en fet efterfest som vi såg framemot. Men när jag skulle kolla om tabletterna låg kvar i kalsongerna så är dem spårlöst borta. Vi börjar leta litegrann vid gatorna där jag har gått men hittar inga tabletter. Vi beslutar oss för att köpa nya eftersom vi var taggade på vår efterfest som vi sett framemot hela kvällen. Jag skriver till kranen men denna gång så köper vi 2 st Extacy och 2 LSD lappar. Vi hämtar grejorna och beger oss till min lägenhet ungefär 400 meter ifrån kranen.

Väl hemma hos mig, berusade som vi är av all alkoholförtäring under kvällen, så tar vi både extacyn och LSD:n samtidigt. Efter ungefär 20-30 minuter så slår extacyn till från helvetet på mig och fick en total blackout i ungefär en halvtimme. Så det jag skriver nu är återberättat från min vän. Jag sprang runt i lägenheten och skrek ’’woooohhooow’’ och var allmänt energisk. Jag sprang även in i min spegel och sparkade på den så att hela spegeln krashade. Min vän låg istället lugnt och samsat i min soffa och mådde så himla bra. Han beskrev det som att han fick en sådan eufori och lugn i kroppen. Att det var skönt att andas och klia sig i håret.

När mitt rus börjar lugna sig från peaken så lägger jag mig på andra sidan soffan helt svettig och varm i hela kroppen. Vi ligger och pratar om väldigt djupa saker med min vän och mår extremt bra. Vi känner en stor empati för varandra och vi förstår verkligen hur den ena har känt i tidigare händelser i livet. När vi sitter och pratar så känner vi att lappen börjar kicka in och vi tror i detta läge att vi är på en fest med massor av människor omkring oss och att vi sitter själva och snackar med varandra bara. Vi är väl medvetna om att det inte finns några människor här på riktigt men vi tycker det är kul att vi båda har den känslan i rummet. Det känns som att det finns människor i rummet i ögonvrån men när man kollar ut i lägenheten så finns det inga där.

Efter en stund så frågar jag min vän ’’ska vi gå och pissa?’’ - Så som man kan göra på en fest om man vill snacka med en vän enskilt på toaletten. Vi glider in på toaletten fortfarande med samma känsla som tidigare att vi tror att det är en fest som pågår i lägenheten. När vi är på toaletten känns det som vi är där en evighet. Jag kollar mig i spegeln och ser att mina pupiller är riktigt utvidgade. Ansiktet ser även flytande ut på ett märkligt sätt. Vi går sedan ut från toaletten och går och dricker vatten. Även den aktiviteten känns som en evighet. Vi har verkligen en fin stund i vårat drogrus där vi diskuterar allt mellan himmel och jord. Drogupplevelsen gjorde att vi kom varandra närmre som vänner.

Jag börjar känna att LSD:n börjar bli mer påtaglig och börjar känna att ljud och ljus blir annorlunda. Liksom ljuset i rummet kändes som att det ändrade färger och nyanser hela tiden. Min vän började även se lite märklig ut när han pratade, han började likna en hund. Detta tyckte jag var väldigt roligt och började skratta. Jag såg även allt i vision-eye och det kändes som att jag var längre än vad jag egentligen är.

Vi började bli trötta och vi gick mot dubbelsängen som vi skulle sova i. Men vi snackade minst i 1-2 timmar till om allt tills min vän fick en hallucination att det var en tjej i min garderob så beslutade vi oss för att vi skulle sova. Vi somnade ganska på direkten eftersom vi hade druckit ganska mycket alkohol innan trippen.

Detta var min tripprrapport!
Citera
2021-03-28, 11:06
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2021-04-05, 17:00
  #3
Medlem
Sykbryts avatar
Trevlig rapport. Men 10-12 öl innan utgång låter mycket? Hur starka öl?
Är själv inne på att prova på en candyflip. Finns det något du skulle gjort annorlunda för maxa upplevelsen ännu mer?
Citera
2021-04-05, 22:02
  #4
Medlem
Iciws avatar
Ölen var 5,2or heinieken. Jag har en ganska hög tolerans när det gäller alkohol.

Jag skulle säga att dricka Max 3-4 öl skulle vara bättre för trippen. Sen är det väldigt viktig att man känner sig trygg med den man trippar med, kanske eventuellt ha en tripp-siter.
Citera
2021-04-09, 22:15
  #5
Medlem
Xhamsterns avatar
Trevlig rapport. 4/5

Lägg gärna till mer om känslor, syner osv vid toppen av ruset. Candyflipping är jäkligt trevligt men också hyfsat neurotoxiskt så det är inte en kombo att köra alltför ofta.
Citera
2021-06-28, 12:30
  #6
Medlem
Trevligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback