Ni menar den här tjejen och den här krönikan?
Irena Pozar: Han kallas knullkungen – hon bor på skyddat boende (Expressen)
Publicerad i morse, strax innan åtta.
Han kallas knullkungen på Flashback. Hon bor på skyddat boende. Han ler stort när han berättar om den där julaftonskvällen. Hon säger att hon aldrig kommer att kunna hämta sig från det hon varit med om.
Kallar vi honom "Knullkungen" på Flashback...?
Innehåller även guldkorn som detta:
Jag ser presskonferensen med en vän som sen stannar på middag. Vi äter pizza och när hon ska gå hem ber jag henne smsa när hon är framme. Jag tänker inte på att det vi sett på tv tidigare under dagen hänger ihop med det jag säger till henne. För jag säger det till alla mina tjejkompisar, och de säger det till mig. Det är som att heja ”hej” och ”hur är läget?”, det finns ingen analys. Det bara är så.
På natten drömmer jag att vi beväpnar oss. För henne och för alla andra som fått sina liv söndertrasade av män. Revolutionen hägrar, men när jag vaknar känns benen tunga som bly. Vad ska vi ta oss till? Jag står inte ut med att vara kvinna längre.
Visst — överfallsvåldtäkter är inget man skojar om, men nu är det ju inte riktigt det Lambertz-affären handlar om. Pozar och hennes väninnor trissar och skrämmer upp varandra så till den milda grad att hon inte längre står ut med att vara kvinna. Det brukar kunna bli så där i bubblor där man bränner allt krut på att förfasas med varandra. Det som hänt nu med Göran Lambertz framstår väl som ett jättelikt bakslag efter hetsen kring #MeToo.
Det finns säkert invandringskritiker också som inte vågar gå ut pga. brottsligheten, men så ska vi inte ha det. Irena Pozar kan ju inte tröttna på att vara kvinna. Hon är inte konstruktiv. Beväpna dig, Irena!