Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2021-03-27, 03:14
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Därför att du inget kan. Du är en filosofisk krympling och vill lägga skulden för din ynkedom på mig. Slavjävel!

Inte ens vid medhåll blir du nöjd. Du söker bara uppmärksamhet din grälsjuka gubbe. Det jag kan säga är att du har en infantil förmåga att diskutera filosofi. Du slänger ur dig frågeställningar med en redan bestämd agenda för att sedan bli totalt rabiat när någon annan föreslår ett annat perspektiv. Så jag frågar återigen: Vad fan är det du vill diskutera om du sitter och länkar wikipediakällor i ämnet du vill diskutera?
Citera
2021-03-27, 03:17
  #74
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Inte ens vid medhåll blir du nöjd. Du söker bara uppmärksamhet din grälsjuka gubbe. Det jag kan säga är att du har en infantil förmåga att diskutera filosofi. Du slänger ur dig frågeställningar med en redan bestämd agenda för att sedan bli totalt rabiat när någon annan föreslår ett annat perspektiv. Så jag frågar återigen: Vad fan är det du vill diskutera om du sitter och länkar wikipediakällor i ämnet du vill diskutera?
När ingen förmår diskutera ämnet utan alltid tror att det är jag som är ämnet, då får man diskutera ämnet med sig själv...

Jag är ung, kanske yngre än du. Däremot är jag inte efterbliven. Jag söker inte medhåll, utan filosofisk diskurs. Om jag nödgas spela dum i huvudet för att få igång någon filosofiskt meningsfull diskussion får man väl prova att lägga den på övriga parters nivå helt enkelt?
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-27 kl. 04:00.
Citera
2021-03-27, 03:19
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
När ingen förmår diskutera ämnet utan alltid tror att det är jag som är ämnet, då får man diskutera ämnet med sig själv...

Jag är ung, kanske yngre än du. Däremot är jag inte efterbliven.

Det är intersubjektivt att du är efterbliven, vännen.
Citera
2021-03-27, 03:19
  #76
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Det är intersubjektivt att du är efterbliven, vännen.
Argumentum ad populum? Ad hominem? Ad ignorantiam? Verecundiam?

Uel håller du dig sakligt till ämnet och stålsätter mitt argument genom att argumentera ad lapidem?

För efterblivna ser dumhet ut som smarthet och smarthet ut som dumhet.
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-27 kl. 04:03.
Citera
2021-03-27, 07:21
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Argumentum ad ignorantiam. Argumentum ad lapidem. Argumentum ad hominem. Argumentum ad populum.
Argument från slumpmässig latin. Höjden av argumenteringsteknik.

Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Har du inga riktiga argument att använda i din infantila retorik? Bara fallasier? Vad gör du i filosofiforumet?

LÄR DIG ARGUMENTATIONSTEKNIK! https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel

Haha

Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Diskussionen berör epistemologi - inte min person eller min agenda. För helvetes satan, fy fan vad ni är dumma.
Du förstår inte ens att du inget begriper, och kan detta inte erkänna!
Några objekt utanför din kognitionsapparatur (subjektets grotta) har du ingen kunskap om, det är faktum!
Vid det här laget är det ju rätt omöjligt att avgöra vad du refererar till. Slumpmässig svenska är lite sämre argumenteringsteknik än slumpmässig latin!

Om jag måste gissa så har det att göra med "Det låter inte som någon som "Det enda jag söker är kunskap och meningsutbyte.".", men även det är ju konstigt att ta upp det som något off topic när det var du som utan att någon frågade tog upp det. Hör det bara till ämnet när du tycker det?

Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Nej, du begriper uppenbarligen inte hur det hörde till ämnet. Förstår du ens ämnet?

Extensionalitetsprincipen togs upp med anledning av att du inte verkar förstå att dialektiken inte påverkas av vilka ord man använder (semantik), och hör till saken därför att enbart satsens logiska konsekvens är av betydelse, och att extensioner ALLTID är subjektivt betingade. Alltså refererar satser till namn på våra idéer.

Att du är dum i huvudet är inget motargument.
Begriper fortfarande inte vad det har att göra med den specifika meningen som du svarade på. Det sa jag ju redan från början. Ska man rent generellt tolka dina svar som slumpmässigt formaterade?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback