Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Hmmm. Dina inlägg är något märkliga. Om man jobbar stenhårt för att bli ekonomiskt oberoende eller bara ha ett någorlunda drägligt liv är det givetvis väldigt illa när skatter höjs för att finansiera andra länders korruptiop genom ett högst tvivelaktigt "Coronastöd". Känns inte heller bra att ens barn och barnbarn blir satta i skuld för all framtid; generationer som är helt oskyldiga men föds med en skuld de inte valt. EUs utgifter får med andra ord väldigt negativa konsekvenser i våra liv.
.

I helvete heller att mina inlägg är märkliga. Jag säger precis som det är.

Om du nu jobbar ihop ett antal miljoner så FLYTTA PÅ DIG! Istället vill du omvandla hela Titanic till att det ska bli som du vill. EU och Sverige är en bidragsekonomi. Det är vad det ÄR!!!!

En intelligent människa flyttar både sig själv och sitt kapital till ett bättre land. Man gnäller inte som en idiot om hur det BORDE vara!

Idioter röstar. Men vi begåvade röstar på det enda sättet man KAN rösta på. Med sina pengar och ens fötter.

Så det är eget val. Fortsätt vara idiot och kolla var eu-pengar går eller flytta på dig till en bättre plats.
Citera
2021-04-05, 16:51
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat

Om du nu jobbar ihop ett antal miljoner så FLYTTA PÅ DIG! Istället vill du omvandla hela Titanic till att det ska bli som du vill. EU och Sverige är en bidragsekonomi. Det är vad det ÄR!!!!

En intelligent människa flyttar både sig själv och sitt kapital till ett bättre land. Man gnäller inte som en idiot om hur det BORDE vara!

Idioter röstar. Men vi begåvade röstar på det enda sättet man KAN rösta på. Med sina pengar och ens fötter.

Så det är eget val. Fortsätt vara idiot och kolla var eu-pengar går eller flytta på dig till en bättre plats.

Håller med i mycket. Problemet är väl att inte alla, ofta pga familjära skäl, har det så lätt att flytta. I vilket fall, utan att bli alltför OT, vilka länder i världen ser du som möjliga kandidater att flytta till? Alla länder i EU kan man nog glömma i alla fall. Lär väl bli till en annan världsdel.
Citera
2021-04-05, 22:20
Medlem
Citat:
Fortfarande... vem fan bryr sig? Det är redan gjort och folk är redan förståndshandikappade - vad ska du göra åt saken?

Åter till frågan. Hur påverkar det ditt liv att du tar reda på var pengar går? Varför väljer du inte att förbättra ditt egna liv istället och skiter i vad eu-politiker gör?

Tror du att jag bryr mig minsta lilla om vad eu-politiker gör? Nej, inte det minsta lilla! Jag bryr mig BARA om mina egna intressen och har en plan för MIN framtid. Jag sitter inte som en idiot och studerar var eu-pengar går eftersom det inte bidrar till något i mitt egna liv.

Om ni nu är så trötta på var eu-pengar går eller inte går flytta härifrån så att ni slipper betala.

Varför löser ni inte era egna problem? Har ni ens börjat lösa era egna problem eller är ni mest intresserade av att gnälla?
Herregud, man kan göra flera saker samtidigt! Jag förbättrar mig själv och mitt liv litegrann varje dag. Jag jobbar ibland nästan 100 timmar i veckan och tjänar nästan 1 miljon på lönearbete varje år.

Samtidigt som jag är djupt kritisk mot den lagliga korruptionen i Sverige och EU, samt EU generellt tillsammans med regimen i Sverige.

Samtidigt tränar jag, investerar, vårdar relationer och datear. Man kan göra flera saker samtidigt.

Det verkar som att du tror att om man är kritisk mot de här överstatliga reträttvägarna/karriärvägarna som politikerna byggt åt sig själva: så innebär det att man inte gör något annat.

Projicerar du?
Citera
2021-04-05, 23:21
Medlem
Christopher.s avatar
Risken är väl överhängande att det kommer krävas 150 miljarder till redan i slutet i året eller vad vet jag 1000 miljarder till kanske om några storbanker i EU kollapsar. Frågan är naturligtvis varför regeringen väljer att lägga pengar på andra länder när vi har stora behov på hemmafronten.
Citera
2021-04-06, 08:14
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Risken är väl överhängande att det kommer krävas 150 miljarder till redan i slutet i året eller vad vet jag 1000 miljarder till kanske om några storbanker i EU kollapsar. Frågan är naturligtvis varför regeringen väljer att lägga pengar på andra länder när vi har stora behov på hemmafronten.

Det där är jag inne på också.

Det kommer mer.

Det gör det ju alltid.
Citera
2021-04-06, 11:08
Medlem
Citat:

Du har delvis rätt, problemet är att de bättre länderna ofta är knepiga att flytta till eller också har sina brister.
De flesta har ju sin släkt och åtaganden här. Man kämpar ju på här i sitt hemland tills man ger upp helt.
Citera
2021-04-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Du har delvis rätt, problemet är att de bättre länderna ofta är knepiga att flytta till eller också har sina brister.
De flesta har ju sin släkt och åtaganden här. Man kämpar ju på här i sitt hemland tills man ger upp helt.

Allt handlar om pengar så det är inte länderna som är knepiga utan du som är för pank.

Jag har inget som hindrar mig så för mig är det bara en kapitalfråga. Och den kommer också att lösa sig på sikt.

Jag skiter i Sverige och bryr mig inte hur det går här. Finns ändå ingen framtid i det här skitlandet pga att det inte finns något lamare och mer tafatt folkslag än svenskar.

Det går inte ens att bo här med allt jävla pack som varje helg stör ens frid. Först idag efter flera år skriver aftonbladet om alla jävla luffare som åker runt på helger och nätter och stör.

Om svenskar var ett icke-psykiskt sjukt folkslag hade de fått en sadistisk polis på sig som spräckt skallen på dom med batongerna och låst in dom i 1 år och tagit deras pengar. Så funkar det bland icke psykiskt sjuka i länder där det är ordning. Och det skickar helt perfekta signaler.

Här i Sverige så bjuder polisen på saft och bullar.... herregud Sverige är ett sånt jävla skämt.

Är inte ens värt att höja sitt blodtryck för det här jävla skitlandet utan jag fokuserar på mitt och min plan att ta mig härifrån...
Citera
2021-04-06, 11:47
Medlem
Citat:
Allt handlar om pengar så det är inte länderna som är knepiga utan du som är för pank.

Jag har inget som hindrar mig så för mig är det bara en kapitalfråga. Och den kommer också att lösa sig på sikt.

Jag skiter i Sverige och bryr mig inte hur det går här. Finns ändå ingen framtid i det här skitlandet pga att det inte finns något lamare och mer tafatt folkslag än svenskar.

Det går inte ens att bo här med allt jävla pack som varje helg stör ens frid. Först idag efter flera år skriver aftonbladet om alla jävla luffare som åker runt på helger och nätter och stör.

Om svenskar var ett icke-psykiskt sjukt folkslag hade de fått en sadistisk polis på sig som spräckt skallen på dom med batongerna och låst in dom i 1 år och tagit deras pengar. Så funkar det bland icke psykiskt sjuka i länder där det är ordning. Och det skickar helt perfekta signaler.

Här i Sverige så bjuder polisen på saft och bullar.... herregud Sverige är ett sånt jävla skämt.

Är inte ens värt att höja sitt blodtryck för det här jävla skitlandet utan jag fokuserar på mitt och min plan att ta mig härifrån...

Pank är jag inte. Fast har inte de medel som krävs för att köpa sig in i länder eller som investerare tränga sig fram.
Vilka länder ser du som möjliga kandidater?

On topic så är det väl ingen som tror att trådar som denna kommer förändra läget. Man kollar läget och diskuterar om folk tycker likadant. Men ja de som inte tycker som en själv svarar väl inte helt enkelt. Det blir som en ekokammare här. Folk skriver av sin frustration.
Citera
2021-04-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Jag tycker inte man kan säga längre att pengar inte finns, det är bara vad man vill satsa på.
Det är ganska uppenbart att Sverige inte satsar på det egna landet och folket i första hand, det är 3e regeringen i rad som slösar pengar på annat än Sverige.

Dessa 150 miljarder hade varit enormt nyttiga pengar för vår landsbygd, finns så enormt mycket vi hade kunnat förbättra i Sverige, järnvägen ett annat exempel.

Det går inte ens förstå hur mycket pengar det är och därför blir folk likgiltiga.

Tycker synd om våra barnbarn som kommer få städa upp efter den här regeringen, kanske vi även blir utan pensioner om 50 år medan resten av EU firar med champagne våra pengar.

Man har verkligen gått bakom ryggen på Sverige som land och ingen reagerar.
Citera
2021-04-07, 11:47
Medlem
Citat:
Fortfarande... vem fan bryr sig? Det är redan gjort och folk är redan förståndshandikappade - vad ska du göra åt saken?

Åter till frågan. Hur påverkar det ditt liv att du tar reda på var pengar går? Varför väljer du inte att förbättra ditt egna liv istället och skiter i vad eu-politiker gör?

Tror du att jag bryr mig minsta lilla om vad eu-politiker gör? Nej, inte det minsta lilla! Jag bryr mig BARA om mina egna intressen och har en plan för MIN framtid. Jag sitter inte som en idiot och studerar var eu-pengar går eftersom det inte bidrar till något i mitt egna liv.

Om ni nu är så trötta på var eu-pengar går eller inte går flytta härifrån så att ni slipper betala.

Varför löser ni inte era egna problem? Har ni ens börjat lösa era egna problem eller är ni mest intresserade av att gnälla?

Om hela skiten kollapsar så kan vi inte göra något eget val själva i framtiden, då får vi odla potatis och skjuta rådjur på baksidan och så blir vi strömlösa.
Kanske är det där vi kommer vara om 50 år med denna skuldsättning som pågår av våra välfärdspengar.
Citera
2021-04-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tycker inte man kan säga längre att pengar inte finns, det är bara vad man vill satsa på.
Det är ganska uppenbart att Sverige inte satsar på det egna landet och folket i första hand, det är 3e regeringen i rad som slösar pengar på annat än Sverige.

Dessa 150 miljarder hade varit enormt nyttiga pengar för vår landsbygd, finns så enormt mycket vi hade kunnat förbättra i Sverige, järnvägen ett annat exempel.

Det går inte ens förstå hur mycket pengar det är och därför blir folk likgiltiga.

Tycker synd om våra barnbarn som kommer få städa upp efter den här regeringen, kanske vi även blir utan pensioner om 50 år medan resten av EU firar med champagne våra pengar.

Man har verkligen gått bakom ryggen på Sverige som land och ingen reagerar.

Hurdå gå bakom ryggen, du skriver ju själv att detta är 3e regeringen i rad som inte satsar på sverige.
Ingen reagerar därför att de håller med regeringen, kolla in opinionsmätningarna. Svensken är nöjd.
Citera
2021-04-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Hurdå gå bakom ryggen, du skriver ju själv att detta är 3e regeringen i rad som inte satsar på sverige.
Ingen reagerar därför att de håller med regeringen, kolla in opinionsmätningarna. Svensken är nöjd.

Man är nöjd så länge man har några kronor kvar efter att alla räkningar är betalda, det har alltid varit svenskens mentalitet.
Svensken tror fortfarande vi är ett rikt land, många lever kvar i tiden före EU då vi faktiskt var ett av dom allra bästa länderna i världen. Dom som inte har gått i skola sedan 1994 tror att vi fortfarande är världsledande och dessa går inte debattera med.
Det har gått rakt utför med det mesta i Sverige sedan 1994 mycket eftersom vi skänker bort massor av pengar varje år som hade kunnat satsas på Sverige.
Jag vägrar tro på en regering som säger att vi måste spara, ordet spara är det enda vi har fått höra sedan vi växte upp, idag verkar det inte finnas, iaf inte vad gäller att satsa på annat än Sverige.
Vad ska vi ens med en budget till när vi skänker bort 150 miljarder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in