Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-03-20, 08:37
Medlem
WykkedWitchs avatar
Hur många Hellraiser är planerade. Ska se 10:an snart. Hoppas den är bättre än många andra.
Dock var Hellraiser Revelation rätt bra.
Citera
2021-03-20, 08:46
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Hur många Hellraiser är planerade. Ska se 10:an snart. Hoppas den är bättre än många andra.

Hellraiser Revelation får 2.7 i betyg på IMDB så den kan nog inte vara så speciellt bra. Det verkar vara mycket ondska och det tror jag inte är bra att se på.
Citera
2021-03-20, 08:48
Bannlyst
Citat:
För mig själv, så har Hellraiser varit ett jäkla enigma. Det är en av de mest klassiska, moderna skräckfilmerna som analyseras till höger och vänster, och prisas för sin genialitet.

Jag har försökt se den tre gånger och tycker att den är totalt obegriplig och dålig på alla sätt som den händelsevis kan vara dålig på. Den är så där 80-talsäcklig som Bad taste (tror jag den heter), eller vissa scener ut The fly. The fly å sin sida har i alla fall en bra handling och är sammanhängande. Det kan förvisso bero på att historien i sig är betydligt äldre än filmen.

Kan någon vänlig själ förklara Hellraiser?
Citera
2021-03-20, 09:12
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel

Kan någon vänlig själ förklara Hellraiser?

En man som vill ha njutning hittar en låda som frambringar demoner. Han dör.

Hans bror och svägerska flyttar till ett hus. Han som dog återuppstår från helvetet, han behöver blod för att helt återuppstå.

Demonerna jagar honom och vill ha han tillbaka till helvetet, många dör.
Citera
2021-03-20, 09:13
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
En film och en tv-serie, men filmen kan ju då ligga till grund för nya filmer.

HBO håller alltså på med en serie där också Clive Barker har klivit på tåget. Den serien ska utveckla universumet på sätt filmerna inte gjort och påstås ha premiär redan i år.

En reboot av franchisen är på gång från Spyglass Entertainment med en första film.

David S. Goyer, som skrev The Dark Knight tar fram grundstory och producerar.
David Bruckner (The Signal, V/H/S) regisserar.
Ben Collins och Luke Piotrowski skriver manus.

En betydligt mer seriös take har varit på tapeten, men det skars sig mellan filmskapare och filmbolag - som ville ha något billigt med så stor publik som möjligt - förhoppningsvis blir detta en mer seriös sak än det skräp som tyvärr kommit ut i franchisen hittills.

När den kommer är dock skriver i stjärnorna, speciellt i covid-tider.
Citera
2021-03-20, 09:17
Medlem
Svampspors avatar
Den första filmen (främst) och uppföljaren tycker jag är sevärda skräckfilmsklassiker. Sedan dalar det i kvalitet i rask takt; trean fungerar väl hyfsat, men sedan blir det bara allt mer krystat och slutligen lågbudget dussinskräck där de inte ens hade råd att anlita Doug Bradley i sin ikoniska roll.
Citera
2021-03-20, 11:46
Har bara sett första filmen, en gång, och gillade inte den. Däremot gillar jag youtubekanalen Cinema Rules som är två unga engelsmän som filmar sig själva när de ser filmer och sedan kommenterar filmen och betygsätter den. De har sett de två första filmerna.
Citera
2021-03-20, 11:50
Medlem
FladderFarfars avatar
Ska man vara riktigt ärlig så är givetvis den första filmen den bästa.

Sedan så är det väldigt blandat, från ganska bra, till helt jävla värdelös!

Håller med IMDB betygen i det här fallet.
Citera
2021-03-23, 20:00
Medlem
Man-At-Armss avatar
Är det i Hellraiser 2 de örlar runt en del i helvetet? Då är det min favorit. Ettan är också ganska grym. Gillar Pinhead.
Citera
2021-03-23, 23:34
Medlem
MuscleSharks avatar
Hellraiser 1-4 är bra. Resten kan man gott skippa.
Citera
2021-03-28, 01:20
Medlem
Roidberts avatar
Jag gillar faktiskt Hellraiser V och VI bäst. Tycker att stilen i de filmerna är mest underhållande. Förstår mig inte på folk som alltid skall gilla den första filmen bäst. Handlar det om att man blev en så stor fanboy att man hatar efterföljare som inte är kopior?
Citera
2021-03-28, 09:24
Medlem
Första Hellraiser var bra när jag såg den i yngre tonåren men blev besviken när jag såg om den för ett antal år sedan då det finns alldeles för mkt brister i manus för att filmen skall hålla. De resterande delarna i serien är mer eller mindre skit förutom del 2 som hade en viss charm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in