2021-05-13, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkris
FUB nämndes av försvarare till GM som bevis på att han var oskyldig, inkluderat av surkarringen nu. Nu argumenterar du att den inte i relevant, också i försvar av GM.

Det av FUP som uppfyller regelverket. Tekniska bevisningen osv... det Roger refererar till är förhören.. du är verkligen så dum som man kan tro
Citera
2021-05-13, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Om du vill diskutera överklagan behöver du lägga upp det dokumentet, det har cirkulerat så mycket trams, lögner och vantolkningar i tråden att ingen kommer vilja diskutera ett dokument som inte är tillgängligt.
Det är totalt ointressant att läsa citat när man inte ser det i dess sammanhang.

Kommer från rätt person som inget annat än vantolkat allt... du har rätt att vantolka och dra dina spekulationer hej vilt men nu börjar du kräva dokumentation för att DU ska tro någon annan... var nu lite konsekvent och använd det lilla förstånd du rimligtvis har... jävla pucko
Citera
2021-05-13, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Till skillnad mot åklagaren och domaren menar du 😂

Förstår du ens vilken oerhörd juridisk erfarenhet och kunskap dessa besitter?

Uppenbarligen denna åklagare och denna domare ( obs ej färdig domare, utan under utbildning till att bli domare) verkar uppenbart inte besitta mycket kompetens.. en åklagares uppgift är inte att tolka lagen rätt ( det är domarens) en åklagare skall fälla den åtalade... inget annat... lär dig rollerna och deras uppgift innan du kommer med dina pinsamma spekulationer
Citera
2021-05-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkarringen
Uppenbarligen denna åklagare och denna domare ( obs ej färdig domare, utan under utbildning till att bli domare) verkar uppenbart inte besitta mycket kompetens.. en åklagares uppgift är inte att tolka lagen rätt ( det är domarens) en åklagare skall fälla den åtalade... inget annat... lär dig rollerna och deras uppgift innan du kommer med dina pinsamma spekulationer
Åh herregud 😂😂😂
Läs nu bara på innan du uttalar dig mer, det är jättetydligt att du inte mår bra av att röja runt i detta ämne.
Citera
2021-05-13, 09:13
Medlem
Citat:
Kommer från rätt person som inget annat än vantolkat allt... du har rätt att vantolka och dra dina spekulationer hej vilt men nu börjar du kräva dokumentation för att DU ska tro någon annan... var nu lite konsekvent och använd det lilla förstånd du rimligtvis har... jävla pucko
Men snälla rara, det är ju faktiska dokument alla här utgår från!
Och vill man föra ett samtal kring ett dokument ja då är det en smart grej att göra det tillgängligt.

Vill du inte lägga upp överklagan så behöver du naturligtvis inte, det är offentlig handling som kan beställas från domstolen av var och en när denna röda dag är slut 🤷‍♀️
Citera
2021-05-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasafot
Finns förhören på ljudfil så behöver de ej läsas upp
Där kan vi ju också passa på att inflika att OM gm anser att transkriptionen av förhören inte överensstämmer med vad han sagt och menat i förhör så kan han åberopa ljudinspelningen som bevis vid huvudförhandlingen -detta är inte gjort utan man har från försvarets sida siktat på detaljen ”ej uppläst”.

För mig talar det sitt tydliga språk: man har inget konkret att komma med utan försöker skapa tvivel genom att peka på faktiskt irrelevanta detaljer.
Citera
2021-05-13, 10:17
Medlem
Citat:
Att du inte vågar träffas förstår jag helt klart. Det är så mycket lättare att sitta bakom en dator och gömma sig...

Tomas vet inte vem jag är, så jag förväntar mig inga blommor😀 men jag är övertygad om att alla som läst mina inlägg inte går på era smutskastning. Jag tror också läsarna förstår att er smutskastning förstärker oron att allt inte står rätt till i BO familj och att något försöker döljas

Sluta försöka få brottsoffrets familj till förövare. Thomas är utbildad inom juridik och såg självklart till att han inte lämnade några spår efter sig men han fälldes ändå. Måste kännas snopet att han trampade lite snett i förhören för han inser nog att han är för smart för att göra det när han lyckats se till att inte lämna teknisk bevisning efter sig. Sanningen kommer fram även då personer som påstår sig vara intelligenta gör tabbar.

Även du har skrivit i tidigare kommentar att du är utbildad inom
Juridik. Intressant tänker jag.

Jag frågade tidigare om du står bakom hans ord i förhöret om hans internetvanor, känns det okej i magen att han inte vet om kvinnorna är yngre eller äldre än hans egen dotter? Försvarar du varje detalj i vad GM uttalat sig om? Tycker du bara att han är helt perfekt? Jag fick inget svar på detta.
Citera
2021-05-13, 10:26
Medlem
Om jag förstår rätt så är det så att GM inte har godkänt förhören på grund av att han har velat dölja att han ändrat sin beskrivning av händelseförloppet?

Det är uppenbart att GM ljög i det första förhöret, lögnen var hans spontana sätt att hantera situationen. Sedan insåg han att han inte skulle komma undan med den lögnen och då korrigerar han sin berättelse.

Att han spontant kände ett behov av att ljuga talar starkt för att han har något att dölja. Tyvärr! Jag önskar också att han skulle vara oskyldig!
Citera
2021-05-13, 11:47
Medlem
Efter att ha läst FUPen så slår en tanke mig, B*randlöv låter säker på att inget DNA kommer att återfinnas på flickan, flickan uppger i sitt förhör att GM lämnar toaletten, kan det beräknande pedofilen ha gått och satt på en kondom för att säkerställa att ingen DNA kommer att hittas, bara en liten reflektion.
Citera
2021-05-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasafot
Efter att ha läst FUPen så slår en tanke mig, B*randlöv låter säker på att inget DNA kommer att återfinnas på flickan, flickan uppger i sitt förhör att GM lämnar toaletten, kan det beräknande pedofilen ha gått och satt på en kondom för att säkerställa att ingen DNA kommer att hittas, bara en liten reflektion.

En till reflektion: BO säger att GM inte hade byxor på sig i FUP. GM säger att han gick och hämtade byxor när BO skulle åka hem. Då kommer den naturliga följdfrågan: vad hade du på dig? Svaret på den frågan blir: ungefär som nu. Det finns då skäl att tro att GM kommer på sig själv mitt i förhöret.

Det är många stora pusselbitar som lagts men i och med FUP fick man ihop även de små bitarna. Jag är 99,999% säker på att GM är skyldig. Innan fup var jag endast 99% säker. Någon här i tråden tjatar om att vi inte sett hela bilden vilket någon också gjorde innan FUP, bilden blir ju bara tydligare ju mer information vi får här och det är inte till GM:s fördel. Så mitt tips till GM:s anhängare är att inte ta fram fler delar eftersom det inte direkt hjälpt er hittills. Jag är inte och har aldrig varit på GM:s sida i denna fråga så ni anhängare kan sluta prata snällt med mig, jag går aldrig över till er, jag har alldeles för mycket information som talar till GM:s nackdel. Jag är på brottsoffrets och alla barns sida i denna fråga och kommer inte under några omständigheter ändra min ståndpunkt.
Citera
2021-05-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Jag är inte och har aldrig varit på GM:s sida i denna fråga så ni anhängare kan sluta prata snällt med mig, jag går aldrig över till er, jag har alldeles för mycket information som talar till GM:s nackdel. Jag är på brottsoffrets och alla barns sida i denna fråga och kommer inte under några omständigheter ändra min ståndpunkt.
Gissar att det blir en liten paus nu
Jag är särskilt intresserad hur åklagaren formulerat sin överklagan till Hovrätten.
Det får morgondagen utvisa.
Citera
2021-05-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Gissar att det blir en liten paus nu
Jag är särskilt intresserad hur åklagaren formulerat sin överklagan till Hovrätten.
Det får morgondagen utvisa.

Hoppas detta går fort nu för allas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in