2022-01-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Det ska jag nog göra.
https://anonfiles.com/r7Y9J7Dex0/Scr...2756_Drive_jpg
Citera
2022-01-29, 11:29
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasafot
https://anonfiles.com/r7Y9J7Dex0/Scr...2756_Drive_jpg
"de har inte meddelat att de vill ta del av det"

Intressant, man undrar ju varför. Jag vet inte hur det påverkar bevisvärdet. (dvs jag vet inte om det betyder att den andre advokaten har fel)
Senast redigerad av Finisterre 2022-01-29 kl. 11:34.
Citera
2022-01-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
"de har inte meddelat att de vill ta del av det"

Intressant, man undrar ju varför. Jag vet inte hur det påverkar bevisvärdet. (dvs jag vet inte om det betyder att den andre advokaten har fel)

Klart man undrar varför.
Verkar hur skumt som helst att inte vilja ta del av ett barnförhör. Han säger även i överklagan att den andre advokaten ”inte har något minne av att de skulle tillåtits ställa frågor” ungefär.

Alltså att han verkligen inte kan säga helt säkert att de inte fått tillfälle, skulle han sagt det så hade han ju kunnat åka dit när de gick igenom förundersökningsprotokollet.
Tillfället är nog när han väljer att inte lägga in någon erinran, de väljer att inte återkomma.

Då kanske man kan säga att advokaten hanterat det fel, stackars Gm (eller inte) men jag är rätt säker på att GM (Thomas Brandlöv) som är utbildad jurist själv har satt sig in i sitt eget ärende och valt sin väg hela vägen i hopp om att bli friad.
Vet någon varför han bytte advokat föresten? Även det känns konstigt.

Skönt att han blev dömd, han är tyvärr en som lyckats slingra sig ur mycket. Denna gång åkte han dit för sina gärningar.
Citera
2022-02-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Klart man undrar varför.
Verkar hur skumt som helst att inte vilja ta del av ett barnförhör. Han säger även i överklagan att den andre advokaten ”inte har något minne av att de skulle tillåtits ställa frågor” ungefär.

Alltså att han verkligen inte kan säga helt säkert att de inte fått tillfälle, skulle han sagt det så hade han ju kunnat åka dit när de gick igenom förundersökningsprotokollet.
Tillfället är nog när han väljer att inte lägga in någon erinran, de väljer att inte återkomma.

Då kanske man kan säga att advokaten hanterat det fel, stackars Gm (eller inte) men jag är rätt säker på att GM (Thomas Brandlöv) som är utbildad jurist själv har satt sig in i sitt eget ärende och valt sin väg hela vägen i hopp om att bli friad.
Vet någon varför han bytte advokat föresten? Även det känns konstigt.

Skönt att han blev dömd, han är tyvärr en som lyckats slingra sig ur mycket. Denna gång åkte han dit för sina gärningar.
Genom hela överklagan sipprar inläggen från Krösamajorna igenom.
Man kan fråga sig om anlitad advokat varit seriös?
Nja, en seriös advokat hade nog krävt debiterbar tid till att få gå igenom allt material och formulerat en bättre hållbar prövningsansökan till HD.
Tror inte Thomas var villig att betala detta så det fick bli en diktamen efter honom och några sketna timmars debitering.
Därför kallar jag advokaten för en klippa- klistra-advokat, någon som hellre gör dåligt mot betalning än inget alls.
Riktigt dåligt att påstå felaktiga saker som inte tål en granskning av FUP.
Detta hör som sagt till de sämre prövningsansökningarna jag läst och jag antar att Thomas här haft stor påverkan på innehållet.
Hoppas han trivs i sin nya miljö, vi saknar honom inte.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-02-02 kl. 13:35.
Citera
2022-02-10, 23:57
Medlem
Någon som vet när han ska börja avtjäna sitt straff?
Citera
2022-02-11, 22:51
Medlem
Vidrig gubbe, hoppas att inget bra händer i hans ruttna framtid.

Borde ta placera honom i Bunkern/fenix alternativ i Hall så han kan få smaka på anstalt och inte ”behandla” honom som om han vore ”psykisk” sjuk.

Han är i samma kategori som alla andra vidriga våldtäktsmän från olika nationer!

Ushhh skäms att han är ens Svensk!
Citera
2022-02-27, 19:31
Medlem
Han sitter inte inne ännu, han har setts i sin oskattade bil, är väl överfullt på fängelserna så ännu får peddot ströva omkring fritt.
Citera
2022-03-07, 18:46
Medlem
Citat:
Han sitter inte inne ännu, han har setts i sin oskattade bil, är väl överfullt på fängelserna så ännu får peddot ströva omkring fritt.
Jag har lite svårt att tro dina observationer hasafot.
Bilen har stått i exakt samma position sen januari på Mjölkudden Segelvägen 15F i Luleå. Bilskatten har därefter inte blivit betald till dags datum och bilen är belagd med körförbud.
Jag tror inte Thomas vill ha med polisen att göra, än mindre att han blir stoppad, därför tror jag inte att han kör med bil som haft körförbud sedan januari.
Han har nog fått krypa in.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-03-07 kl. 18:49.
Citera
2022-03-07, 23:03
Medlem
https://nsd.se/nyheter/artikel/domd-...sligt/lyw5z07j

Oj. Nu delas flygblad ut.
Citera
2022-03-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag har lite svårt att tro dina observationer hasafot.
Bilen har stått i exakt samma position sen januari på Mjölkudden Segelvägen 15F i Luleå. Bilskatten har därefter inte blivit betald till dags datum och bilen är belagd med körförbud.
Jag tror inte Thomas vill ha med polisen att göra, än mindre att han blir stoppad, därför tror jag inte att han kör med bil som haft körförbud sedan januari.
Han har nog fått krypa in.
Kan meddela att han har blivit iakttagen i Antnäs när han körde förbi sin gamla adress, så han satt då inte inne i fredags (4/3)
Citera
2022-03-08, 15:22
Medlem
Citat:
Kan meddela att han har blivit iakttagen i Antnäs när han körde förbi sin gamla adress, så han satt då inte inne i fredags (4/3)
Det är f*n skandal att någon kan förgripa sig på ett litet barn, bli dömd till fängelse för det och fortfarande 20 månader senare befinna sig på fri fot ute bland barn utan några som helst konsekvenser.

Vill inte ha den mannen strykandes i Antnäs och jag beklagar verkligen obehaget som de boende på Mjölkudden i Luleå måste känna. Speciellt de i närheten av Segelvägen, håll koll på era barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-03-08 kl. 15:47.
Citera
2022-03-08, 17:40
Medlem
Citat:

Vad är det för skitmänniskor som bor där uppe.
Hur faan kan ni låta honom glida runt på byn som inget hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in