Citat:
Ursprungligen postat av
Josefin80
Klart man undrar varför.
Verkar hur skumt som helst att inte vilja ta del av ett barnförhör. Han säger även i överklagan att den andre advokaten ”inte har något minne av att de skulle tillåtits ställa frågor” ungefär.
Alltså att han verkligen inte kan säga helt säkert att de inte fått tillfälle, skulle han sagt det så hade han ju kunnat åka dit när de gick igenom förundersökningsprotokollet.
Tillfället är nog när han väljer att inte lägga in någon erinran, de väljer att inte återkomma.
Då kanske man kan säga att advokaten hanterat det fel, stackars Gm (eller inte) men jag är rätt säker på att GM (Thomas Brandlöv) som är utbildad jurist själv har satt sig in i sitt eget ärende och valt sin väg hela vägen i hopp om att bli friad.
Vet någon varför han bytte advokat föresten? Även det känns konstigt.
Skönt att han blev dömd, han är tyvärr en som lyckats slingra sig ur mycket. Denna gång åkte han dit för sina gärningar.
Genom hela överklagan sipprar inläggen från Krösamajorna igenom.
Man kan fråga sig om anlitad advokat varit seriös?
Nja, en seriös advokat hade nog krävt debiterbar tid till att få gå igenom allt material och formulerat en bättre hållbar prövningsansökan till HD.
Tror inte Thomas var villig att betala detta så det fick bli en diktamen efter honom och några sketna timmars debitering.
Därför kallar jag advokaten för en klippa- klistra-advokat, någon som hellre gör dåligt mot betalning än inget alls.
Riktigt dåligt att påstå felaktiga saker som inte tål en granskning av FUP.
Detta hör som sagt till de sämre prövningsansökningarna jag läst och jag antar att Thomas här haft stor påverkan på innehållet.
Hoppas han trivs i sin nya miljö, vi saknar honom inte.