Citat:
Vedklyv, du behöver inte vara orolig! Det finns möjligen någon "krösamaja" som tror på sina egna lögner? Men ingen annan tror på komplotter och trams om att mamman hämnas för att hon mobbats av Thomas Johansson Brandlöv.
Du har gjort mycket nytta i denna tråd tidigare! Vi är många som är tacksamma för information och tålmodigt bemötande av elaka och korkade krösamajor. Men nu tror jag att det finns risk för att ytterligare skriverier bara försvårar för brottsoffret och riskerar att ge gärningsmannen en felaktig offerroll?
Din avsikt är god men jag tror att det är bättre att låta handlingarna i målet tala för sig själva och släppa detta nu?
Thomas är dömd av tingsrätt och hovrätt! Låt oss vara nöjda med det och hoppas att de båda familjerna kan hitta ett sätt att leva med detta!
Fortsätt gärna att lägga ut länkar till alla handlingar så att de inte drunknar i tråden. I övrigt så tror jag att du och jag har gjort vad vi kan! Vill krösamajorna driva detta vidare så låt dem, vi behöver bara hänvisa till handlingarna.
Tyvärr verkar han vara kvar i byn. Den där flytten handlade nog bara om att avleda uppmärksamheten från huset där fru och barn är skrivna. Skönt när han blir inlåst några månader så att frun kanske kan inse att livet funkar bättre på egen hand!
Han är skyldig, han är dömd!
Du har gjort mycket nytta i denna tråd tidigare! Vi är många som är tacksamma för information och tålmodigt bemötande av elaka och korkade krösamajor. Men nu tror jag att det finns risk för att ytterligare skriverier bara försvårar för brottsoffret och riskerar att ge gärningsmannen en felaktig offerroll?
Din avsikt är god men jag tror att det är bättre att låta handlingarna i målet tala för sig själva och släppa detta nu?
Thomas är dömd av tingsrätt och hovrätt! Låt oss vara nöjda med det och hoppas att de båda familjerna kan hitta ett sätt att leva med detta!
Fortsätt gärna att lägga ut länkar till alla handlingar så att de inte drunknar i tråden. I övrigt så tror jag att du och jag har gjort vad vi kan! Vill krösamajorna driva detta vidare så låt dem, vi behöver bara hänvisa till handlingarna.
Tyvärr verkar han vara kvar i byn. Den där flytten handlade nog bara om att avleda uppmärksamheten från huset där fru och barn är skrivna. Skönt när han blir inlåst några månader så att frun kanske kan inse att livet funkar bättre på egen hand!
Han är skyldig, han är dömd!
Du har rätt, klokt skrivet.
Ändra folkbokföringsadress får man inte göra hur som helst, det finns regler för det. Det uppvisar ytterligare ett karaktärsdrag om förslagenhet att vilja ”gå under radarn” och hitta kryphål till egen fördel. Det är ett lagbrott.
Kan bli bidragsfusk om man söker bidrag på falska grunder. Eller om man t.ex. försöker få lättnader i restriktioner för utevistelse med fotboja.
Blir även andra skattemässiga konsekvenser om den falska folkbokföringsadressen ligger i annan kommun.
Det är bra att både Antnäsbor och Rosviksbor med vänner håller koll.
Skatteverket har en e-tjänst där man kan anmäla oegentligheter kring folkbokföring, man kan vara helt anonym:
https://skatteverket.se/omoss/kontak...21e9a9561.html
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-12-12 kl. 09:50.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-12-12 kl. 09:50.