2021-11-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut29
Var det inte flickan som pekade ut en specifik mössa? Skall han ha tvingat på sonen alla mössor som tillhör barnen? ( tror det är 3 barn i familjen så jag antar att det blir ett antal mössor) mitt i sommaren menar du? Nä långsökt.
Den tekniska bevisningen är mkt intressant då det visar att flickans berättelse inte är trovärdig men här väljer tingsrätten och hovrätten att bortse det trots att man väljer i stämningsansökan att ange mössan som bevis att ett brott skett.
Finns massa saker i tingsrättens dom som går att ifrågasätta. Två vittnen förstärker flickans berättelse. Två vittnen som inte ens var på plats. Det är inte trovärdigt överhuvudtaget.
Jag hoppas detta är överklagat och att det blir ett predjukat för framtida fall.

Han VET väl vilken mössa han satte på hennes huvud så varför prova alla när det räcker att tvätta en?
Denna eviga mössa, finns massor som kan ha gjorts för att förstöra samtliga bevis.

Gärningsmannen är dömd. Klart, slut. Hoppas han erkänner för sig själv att han har problem så han söker hjälp en gång för alla.

Flickan berättar i stort sett samma sak till föräldrarna som till polisen, ett förhör som jag förstått det varade i 45 minuter.
Thomas klarade inte att hålla sig till en historia men kom på att han skulle berätta allt som kanske polisen kunde hitta, smart mitt i allt det osmarta men han är ju utbildad jurist så han klarade sig nästan. Tur att det inte blev så.
Citera
2021-11-26, 16:56
Medlem
Vad gjorde Thomas dagen innan han frihetsberövades 27/7-20?

Dagen innan, den 26/7-20 fabriksåterställde han sin padda.
Det finns dokumenterat i FUP.
Om det är som han säger, vilket jag betvivlar, att han fabriksåterställde efter varje ”tveksam” användning så vad gjorde han då 26/7-20?

Porrsurfade han verkligen på tveksamma sajter den 26/7 som han inte ville frun skulle se på en padda hon inte kände till att han gömde i deras sovrum? Eller raderade han paddan på grund av filmen han hade på övergreppet på den lilla flickan?
Jag tror det senare.

Det är också vad BOs föräldrar är oroliga för i FUPen, har Thomas filmat? Har han spridit filmen? Vilken mardröm!

Thomas lämnade den lilla flickan ensammen i badrummet för att hämta något, jag tror det var paddan. Han ville ha en film som han kunde återvända till och ”gotta sig åt”. Ev. tjäna pengar eller åtkomst till annat material på? Det är ju så i de här sjuka sajterna att delning av ljusskyggt material kan öppna åtkomst till annat ljusskyggt.

Thomas hade 10 dagar på sig att undanröja bevis från sitt övergrepp den 17/7-20. Det gjorde han minutiöst utifrån driften att inte vilja bli upptäckt och successivt inse allvaret i det han gjort.
Självklart tvättade han mössan, det är därför den inte visar spår över de av Thomas och Beas redogjorda lekarna Blindbock.

Allt det hela visar att Thomas har ett avvikande sexbeteende som är direkt brottsligt.
Han blev lindrigt dömd. Vi har all anledning att hålla koll på var han befinner sig och informera våra barn om farorna att vistas i hans närhet.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-11-26 kl. 17:40.
Citera
2021-12-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980

Om det är som han säger, vilket jag betvivlar, att han fabriksåterställde efter varje ”tveksam” användning så vad gjorde han då 26/7-20?

Porrsurfade han verkligen på tveksamma sajter den 26/7 som han inte ville frun skulle se på en padda hon inte kände till att han gömde i deras sovrum? Eller raderade han paddan på grund av filmen han hade på övergreppet på den lilla flickan?
Jag tror det senare.

Det är också vad BOs föräldrar är oroliga för i FUPen, har Thomas filmat? Har han spridit filmen? Vilken mardröm!

Thomas lämnade den lilla flickan ensammen i badrummet för att hämta något, jag tror det var paddan. Han ville ha en film som han kunde återvända till och ”gotta sig åt”. Ev. tjäna pengar eller åtkomst till annat material på? Det är ju så i de här sjuka sajterna att delning av ljusskyggt material kan öppna åtkomst till annat ljusskyggt.

Thomas hade 10 dagar på sig att undanröja bevis från sitt övergrepp den 17/7-20. Det gjorde han minutiöst utifrån driften att inte vilja bli upptäckt och successivt inse allvaret i det han gjort.
Självklart tvättade han mössan, det är därför den inte visar spår över de av Thomas och Beas redogjorda lekarna Blindbock.

Allt det hela visar att Thomas har ett avvikande sexbeteende som är direkt brottsligt.
Han blev lindrigt dömd. Vi har all anledning att hålla koll på var han befinner sig och informera våra barn om farorna att vistas i hans närhet.

Och vad vill du åstadkomma med detta ???
Citera
2021-12-02, 18:25
Medlem
Och vad vill du nyinhoppad skribent åstadkomma mer än att putta ner de ytterst intressanta frågeställningarna vad Th*mas J*hanss*n fd Brandl*v gjorde mellan övergreppet och frihetsberövandet?
Detta har inte tidigare ventilerats i tråden trots ifrågasättande av tekniskt bevis som Th*mas har haft 10 dagar på sig att eliminera mellan övergrepp och husrannsakan.
Citera
2021-12-03, 13:36
Medlem
Någon som vet om han verkligen har överklagat?
Citera
2021-12-03, 13:38
Medlem
Någon frågade om risk för att det "bara" blir fotboja tidigare?
Jag tror inte att man kan få fotboja om man är arbetslös?
Citera
2021-12-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiskroken74
Någon frågade om risk för att det "bara" blir fotboja tidigare?
Jag tror inte att man kan få fotboja om man är arbetslös?
Frivården kan vara behjälplig för erforderligt krav på sysselsättning för att för att få fotboja.
Jag hoppas det i detta fallet i så fall blir en svinuppfödning där han får lära sig mocka skit.
Det vore en lagom uppgift för denna skitstövel till översittare och pedofil. Han ska få lukta lika illa som han är.

Självklart kommer Th*mas ansöka om fotboja och hoppas på så lindrig uppgift som möjligt från frivården. Han kan ha ”kompisar” som hjälper honom med intygade arbetsuppgifter under strafftiden, gärna också på sådana platser som Th*mas önskar befinna sig på. Det kommer bli offentligt med tiden.

Regler för att få fotboja:
https://www.kriminalvarden.se/fangel...gelse/fotboja/

Regler vid fotboja:
https://www.kriminalvarden.se/for-do...r-vid-fotboja/
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-12-04 kl. 17:22.
Citera
2021-12-04, 20:17
Medlem
Citat:
Och vad vill du nyinhoppad skribent åstadkomma mer än att putta ner de ytterst intressanta frågeställningarna vad Th*mas J*hanss*n fd Brandl*v gjorde mellan övergreppet och frihetsberövandet?
Detta har inte tidigare ventilerats i tråden trots ifrågasättande av tekniskt bevis som Th*mas har haft 10 dagar på sig att eliminera mellan övergrepp och husrannsakan.

Läst tråden och insett att jag postat tidigare ???

Så efter detta då vad har du tänkt raljera sen ???
Citera
2021-12-04, 22:33
Medlem
Citat:

Jag tror det senare.

Bra kommentar! Viktigt att tänka på all tid GM hade för att kunna undanröja bevisning. Hade inte reflekterat över hur länge det faktiskt var.

Mössan kunde tvättats 20 gånger om GM hade velat på den tiden.

Fotboja ska även frun godkänna och tror inte GM har sysselsättning och även det är ett krav för att få byta till fotboja, om han inte vill ha samhällstjänst.
Citera
2021-12-05, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Bra kommentar! Viktigt att tänka på all tid GM hade för att kunna undanröja bevisning. Hade inte reflekterat över hur länge det faktiskt var.

Mössan kunde tvättats 20 gånger om GM hade velat på den tiden.

Fotboja ska även frun godkänna och tror inte GM har sysselsättning och även det är ett krav för att få byta till fotboja, om han inte vill ha samhällstjänst.
De här 10 dagarna mellan övergrepp och husrannsakan är jäkligt intressanta och det har inte krösamajorna velat beröra.

Nog hade Th*mas på känn att något var i görningen på grund av vad han gjort.
Inte minst för att flickans så vanligt förekommande besök till sin kompis helt plötsligt upphörde helt och hållet, hon sågs inte längre cyklandes ute heller så som hon brukade.

Det är dokumenterat i FUP att paddan raderades på nionde dagen efter övergreppet. Sätter min bil på att det var för att han inte längre vågade behålla filmen han hade på flickan.

Övriga bevis han pekar på är sådant han haft god tid på sig att eliminera under de 10 dagarna innan husrannsakan ägde rum.

Th*mas är varken dum eller slarvig. Han är van att smussla och hålla hemligt.
Detta beteende förstärkes ytterligare genom de allvarliga konsekvenser en upptäckt av hans senaste avskyvärda brott kunde medföra. Th*mas var inte dummare än att han kunde begripa det.
Det visar inte minst dokumentationen i FUPen där han gråter över att hans liv är förstört.

Men av allt larv med gråt för att väcka sympati och löften om bot och bättring genom att påstå sig planera att söka hjälp för sitt sexmissbruk blev ingenting. Det renderade bara i smutskastning av BOs familj och nu försöker han bara komma undan som en feg ynkrygg. Th*mas borde med fördel läsa om sin egen FUP och självrannsaka sig grundligt, det kunde vara nyttigt för framtiden var den nu kan tänkas finnas. Helst inte i närheten av vår by dock.

Jag förstår nu varför Th*mas folkbokfört sig på stugan i Rosvik. Frun är inte folkbokförd där och kan därför inte tillfrågas om godkännande för fotboja. Han får även extra utevistelse för att kunna handla och göra ärenden då han är ensam skriven på adressen. Smart va!?

Hoppas att han blir tvingad till en riktigt grisig sysselsättning, men han lär göra allt för att slippa undan.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-12-05 kl. 05:06.
Citera
2021-12-09, 20:49
Medlem
Så här har det sett ut i tråden med än värre anklagelser än så. Det här är ett ”mellanting”.
Ingen har någonsin berört de 10 dagarna som Th*mas J*hansson Brandl*v haft på sig att eliminera de bevis han åberopar.

Det påstås vara spekulationer som bygger på att pedofilen skulle vara utsatt för en komplott!?? Inget kan vara mer felaktigt.

QUOTE=Blacksune|75472641]Hur man än vrider och vänder på det ,han är dömd mot sitt nekande ,det finns inga direkta bevis, bara en berättelse från en 5 åring och ett tidigare mobbningsoffer i form av mamman,

känns alldeles för populistiskt[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Enligt fup så har brottsoffrets mamma blivit mobbad av TB när hon var mindre , så hon såg väl sin chans
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-12-09 kl. 20:53.
Citera
2021-12-10, 12:43
Medlem
Citat:

Det påstås vara spekulationer som bygger på att pedofilen skulle vara utsatt för en komplott!?? Inget kan vara mer felaktigt.

QUOTE=Blacksune|75472641]Hur man än vrider och vänder på det ,han är dömd mot sitt nekande ,det finns inga direkta bevis, bara en berättelse från en 5 åring och ett tidigare mobbningsoffer i form av mamman,
känns alldeles för populistiskt
[/quote]
Vedklyv, du behöver inte vara orolig! Det finns möjligen någon "krösamaja" som tror på sina egna lögner? Men ingen annan tror på komplotter och trams om att mamman hämnas för att hon mobbats av Thomas Johansson Brandlöv.

Du har gjort mycket nytta i denna tråd tidigare! Vi är många som är tacksamma för information och tålmodigt bemötande av elaka och korkade krösamajor. Men nu tror jag att det finns risk för att ytterligare skriverier bara försvårar för brottsoffret och riskerar att ge gärningsmannen en felaktig offerroll?

Din avsikt är god men jag tror att det är bättre att låta handlingarna i målet tala för sig själva och släppa detta nu?

Thomas är dömd av tingsrätt och hovrätt! Låt oss vara nöjda med det och hoppas att de båda familjerna kan hitta ett sätt att leva med detta!

Fortsätt gärna att lägga ut länkar till alla handlingar så att de inte drunknar i tråden. I övrigt så tror jag att du och jag har gjort vad vi kan! Vill krösamajorna driva detta vidare så låt dem, vi behöver bara hänvisa till handlingarna.

Tyvärr verkar han vara kvar i byn. Den där flytten handlade nog bara om att avleda uppmärksamheten från huset där fru och barn är skrivna. Skönt när han blir inlåst några månader så att frun kanske kan inse att livet funkar bättre på egen hand!

Han är skyldig, han är dömd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in