• 3
  • 4
2021-03-18, 21:07
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullaBunke
Ring och säg att du är pank och inte har någon surf på telefon med möjlighet att komma åt hemsidan. Sucka högt och beklaga dig lite över digitaliseringen och att du tyvärr är så jävla oteknisk lagd, att du saknar den gamla goda tiden när allt skedde på ett traditionellt papper.
Möjlighet att lämna aktivitetsrapport på pappersblankett finns, så att skylla på sina egna tekniska begränsningar funkar inte.
Citera
2021-03-18, 21:16
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajj0
Jag ringde o sa att jag haft tekniska problem igårkväll, strul med Bank-ID osv som var utanför min kontroll och förklarade att jag bekymrade mig mycket över att min rapport ej kunde skickas in och var mån om att kunna lösa detta etc. blev vidarekopplad till tre olika personer innan jag kom till nån som noterade att jag hade haft problem, och skulle göra en "komplettering" till en kommande bedömning, eftersom det va så pass tätt inpå så hade de ej hunnit göra ett ärende av det. Men det gick inte att lösa rapporten i efterhand. Så alltid nåt, får hoppas att de är snälla vid bedömningen sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Det lönar sig alltid att ringa och prata med någon och så skall man ha en bra vit lögn som du hade, bra jobbat.
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe. De måste hålla sig till reglerna.
Edit: Såg att det hade funkat. Absolut inte okej.
Till er alla tre: Nej det fungerar sannolikt inte. Problem med den egna internetuppkopplingen, sitt eget Bank-ID eller något annat tekniskt problem som inte kan relateras till Arbetsförmedlingen (till exempel att hemsidan inte fungerar) godtas inte som orsak till att man inte har skickat in aktivitetsrapporten. Att Af noterar de uppgifter som TS lämnar dagen efter medför kanske att han inte slipper avstängning för att han inte har sökt arbete aktivt (eftersom de har fått in uppgifter om sökta arbeten, som kan vara tillräckliga i sin omfattning) men aktivitetsrapporten kommer fortfarande inte att vara inlämnad, och egna tekniska problem är som sagt inte ett godtagbart skäl för att inte skicka in den.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in