• 1
  • 2
2021-03-16, 05:18
Medlem
*vänligen kommentera inget off-topic som inte har med min frågeställning att göra, moralister undanbedes*

Jag har missat att skicka in min aktivitetsrapport denna månad den 15:e och min ersättning blir påverkad ifall den inte blir inskickad. Har någon erfarenhet av godtagbara anledningar/ursäkter man skulle kunna säga för att man inte skickat in den i tid? Alla tips är välkomna.

Jag lider av depression och ångest vilket bidragit till min situation, men har inget aktuellt intyg som styrker detta, skulle det kunna hjälpa om jag fixar detta?
Citera
2021-03-16, 05:27
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajj0
*vänligen kommentera inget off-topic som inte har med min frågeställning att göra, moralister undanbedes*

Jag har missat att skicka in min aktivitetsrapport denna månad den 15:e och min ersättning blir påverkad ifall den inte blir inskickad. Har någon erfarenhet av godtagbara anledningar/ursäkter man skulle kunna säga för att man inte skickat in den i tid? Alla tips är välkomna.

Jag lider av depression och ångest vilket bidragit till min situation, men har inget aktuellt intyg som styrker detta, skulle det kunna hjälpa om jag fixar detta?

Självklart så kan du ju prova... eller också drar du till med C19 misstankar.

Säg att du legat i 41 graders feber och inte kunnat testa dig ännu.
Citera
2021-03-16, 05:30
Medlem
Citat:

Min erfarenhet är att det inte finns någon ursäkt de godtar. Är det första gången vilket jag förutsätter så påverkas inte ersättningen, du får enbart en varning.
Citera
2021-03-16, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Min erfarenhet är att det inte finns någon ursäkt de godtar. Är det första gången vilket jag förutsätter så påverkas inte ersättningen, du får enbart en varning.

Är tyvärr inte förstå gången
Citera
2021-03-16, 05:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har missat att skicka in min aktivitetsrapport denna månad den 15:e och min ersättning...
Det är väl A-kassan du ska övertyga.

Och nej, jag tror ingen ursäkt fungerar. Faktiskt vis av erfarenhet.
Citera
2021-03-16, 05:37
Bannlyst
Vad säg om att vara ärlig?
Citera
2021-03-16, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är väl A-kassan du ska övertyga.

Och nej, jag tror ingen ursäkt fungerar. Faktiskt vis av erfarenhet.

A-kassan/F-kassan går ju på aktivitetsrapporten som grund för utbetalning, så nej det är faktiskt arbetsförmedlingen jag behöver övertyga
Citera
2021-03-16, 05:44
Bannlyst
Varför missade du skicka in då?
Citera
2021-03-16, 05:44
Medlem
storm72s avatar
15e var för 6h sedan, är de så hårda, kan man inte skicka in den nu eller kontakta någon och göra det manuellt? Har aldrig gjort det därför jag frågar
Citera
2021-03-16, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaGoraKaos
Vad säg om att vara ärlig?

Att vara ärlig och säga att jag skjutit på det och sedan glömt känns inte som en godtagbar ursäkt. Eller vad tror du?
Citera
2021-03-16, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
15e var för 6h sedan, är de så hårda, kan man inte skicka in den nu eller kontakta någon och göra det manuellt? Har aldrig gjort det därför jag frågar
Jo jag ska ringa dom nu kl 8 och fråga ifall de kan godta att jag fyller i den nu, men jag har ju ingen bra anledning egentligen till att dom skulle acceptera det, det är en automatiserad process som sköts via deras hemsida, som stänger den 15e kl 00.00.
Citera
2021-03-16, 05:52
Bannlyst
Citat:
Att vara ärlig och säga att jag skjutit på det och sedan glömt känns inte som en godtagbar ursäkt. Eller vad tror du?

Nej men du skriver att du är sjuk, så jag antar att du har sjukintyg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in