2021-04-24, 11:40
Medlem
Ledarens avatar
Citera
2021-04-24, 15:44
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag är nöjd med filmen, den håller väl ungefär den nivå man kan hoppas på. Gillar särskilt Kano och att han blev australiensare igen (som i Paul W S Andersons film).

Det som jag ser som negativt är

Jag är medelinsatt I MK, det förekom några figurer jag inte känner till eller inte känner till deras gimmicks, men av det jag är bekant med tycker jag att filmen gjorde en bra representation.
Citera
2021-04-25, 20:11
Medlem
fy fan vilken skit. Jag som hade förhoppningar.

Det är tydligt att det går inte göra lika bra som den första filmen. Allt som har kommit efter ha varit rena rama skiten.

Helt fel skådisar. Förutom han första killen japanen som jag gillar som var med i last samuraj bland annat och Goro var okej också.
I första filmen, alla hade allting, snygga och var dom inte snygga så hade dom rätt fejs för sin roll.
Atmosfär, allting.

Templet i denna film, vara rena rama skiten. Så bygger man inte coola tempel.
Man använder statyer, och speciellt enorma sådana, kolla på Jedia tempel och lär. Stora enorma rum med mera. Enorm tävlingsarena mm.
Några få fighters där outwild gör vad dom vill med utan att dom större gudarna lägger sig. Det ska inte vara möjligt ens. Jag skulle vilja ha lite mer background på många olika fighters som raven samlar ihop mm. Raven här verkar inte bryr sig ett skit samt att han ser inte ett dugg mystisk ut som Lambert gjorde.

Alla ser fruktansvärt töntiga ut
Citera
2021-04-26, 15:48
Medlem
Hirvis avatar
Orkade inte se hela men den var riktigt lame.
Började riktigt bra, trodde verkligen det kunde bli något.
Men svag casting och avsaknaden av musiken gjorde att det är för jävla uselt i mitt tycke.
Citera
2021-04-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Orkade inte se hela men den var riktigt lame.
Började riktigt bra, trodde verkligen det kunde bli något.
Men svag casting och avsaknaden av musiken gjorde att det är för jävla uselt i mitt tycke.

Du gjorde rätt, jag tvingade mig igenom skiten.
Och den började faktiskt bra, dom första minuterna med återblick på 1400 talet med rätt skådis där och sen fighting scenen i buren var väl okej också men sen föll allt jävligt platt.

Jag tycker dom föll på allt.
a, Skådisar
b, Handling
c, Bakgrund, den där gömda templet, vet inte om du kom så långt men det var skit samma sak med outworld.

Kan man inte göra det ordentligt som i första filmen eller som spelen så ska man inte göra det alls.
Citera
2022-02-07, 19:26
Medlem
BrutenMans avatar
Jag gillade den.

Den var precis så där cheesy som man förväntar sig av en Mortal Kombat rulle, samtidigt bjöd den på fanservice som alla vi gammelgubbar hade hoppats på i form av oneliners, karaktärer och avslutningar ifrån tvspelen.

Det enda egentliga jag saknade i filmen var ett riktigt orgasmiskt crescendo där allt peakar maximalt och ger riktig ståpäls! Med hård pumpande techno och abnorma fightscener som i de äldre MK filmerna. Hela filmen satt jag och hoppades på att huvudkaraktären på nått sätt skulle visa sig vara Scorpion och leverera ett fett ”GET OVER HERE!” - men det hände ju inte tyvärr utan att nån helt random okänd snubbe kastas in och visar sig vara Scorpion.. kändes krystat och b. Plus huvudkaraktärens mystiska dräkt (skinn?) som han helt plötsligt fick av ingen rationell anledning? Vad handlade det om?

Jag tycker att Raiden var svag. De hade kunnat skapat honom mycket bättre och med mer pondus - något i stil med gamla hederliga Christopher Lamberts roll i från Highlander. Det hade ingjutit mer schwung i den karaktären.

Och vad hände med själva turneringen? Det var ju ingen turnering alls utan i hela filmen så slogs dom i fabriker och ödsliga gränder och på bergstoppar. Jag hade velat ha en turnering.

Ska jag nitpicka så hade jag även velat se mer pondus i Kanos karaktär. Visserligen var accenten spot on men det fanns inga muskler eller pondus. Han såg mest ut som en lönnfet alkoholiserad aussie vilket drog ner trovärdigheten i hans roll.

Vi hoppas att nästa film ger mer trovärdighet åt frenschaisen. Den slutade trots allt med en cliffhanger.

Filmen får 7/10, det är ju trots allt…..MOORTALL KOOOMBAAAAT!! 😎
Senast redigerad av BrutenMan 2022-02-07 kl. 19:28.
Citera
2026-04-27, 06:12
Medlem
Viethatts avatar
Raidens hatt är annorlunda på 2021 om jämfört med 1995. På den 2021 versionen har han en stiliserad japansk kasa med twist för att vara mer gudomlig och kraftfull.
Citera
2026-04-27, 14:14
Medlem
XtraXs avatar
Kan väl lika väl lägga upp trailern för tvåan här, ser bra mycket bättre ut än ettan (vilket inte svårt då den sög).

https://youtu.be/RDMIUwMO67I
Citera
2026-04-29, 22:41
Medlem
Elementarts avatar
Tvåan har också fått bättre recensioner och en tredje film är redan på väg.
Citera
2026-05-24, 13:12
Medlem
XtraXs avatar
Tvåan var ju ren skit, kändes som skådisarna läste sina repliker från en telepromter. Fighterna var dränkta i kass cgi och 95% av filmen utspelade sig i mörker, trodde man skulle få se lite grymma fatalitys men de var löjliga.
Det enda som var lite kul var Karl Urbans oneliners

Hoppas verkligen Street fighter är bättre än den här soppan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in