Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-16, 14:34
  #181
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Mer svammel och försvar av din idioti.

Antingen rättar du mig ordentligt eller håller käften!
Din dialektiska förmåga är obefintlig, försök inte ens..



Alltså, allt är fel ur ett fysik och logik-perspektiv. Så allt måste rättas. Det saknas fullständigt koppling till verkligheten. Det här är ingenting som är svårt att rätta utan jag försöker istället hitta någonting som stämmer så jag kan förstå någonting alls.

Haha, jovars, "grabbarna borta i fysikforumet" brukar "skoja" med mig om hur jag uttrycker mig.
Jag är inte direkt känd för att ha någon god dialektisk förmåga. Jag tillskriver mig inte heller någon sådan.
__________________
Senast redigerad av Bara-Robin 2021-03-16 kl. 14:37.
Citera
2021-03-16, 14:41
  #182
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför är du så otrevlig? Det stärker iaf inte ditt case (vad det nu är), och får iaf mig att inte vilja ha med dig att göra. Dvs bra strategi om du vill bli herre på täppan här, men är det verkligen allt du vill?
Menar du att min dialekt försvagar min argumentation?...

Nej, jag vill lära mig saker. Hört talas om Crockers regler?
Att du som också är katolik besitter slavmoral gör ingen förvånad.
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-16 kl. 14:43.
Citera
2021-03-16, 14:45
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Helt riktigt - däremot är vad som är fysiskt möjligt relevant för fysiken.


All denna falska ekvivalens gör mig trött...
Så trött att du inte minns rubriken du satte när du skapade tråden? Att det som är fysiskt möjligt är relevant för fysiken håller jag med om, men nu var det väl relevansen för filosofin som skulle diskuteras?
Citera
2021-03-16, 14:51
  #184
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Menar du att min dialekt försvagar min argumentation?...

Nej, jag vill lära mig saker. Hört talas om Crockers regler?
Att du som också är katolik besitter slavmoral gör ingen förvånad.
(FB) Hur viktig är kvantfysiken för filosofin?

F ö verkar du ha missat det följande från BuggaMigIntes länk:
Note that Crocker's Rules does not mean you can insult people; it means that other people don't have to worry about whether they are insulting you.
Läs på.
Citera
2021-03-16, 15:01
  #185
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
(FB) Hur viktig är kvantfysiken för filosofin?

F ö verkar du ha missat det följande från BuggaMigIntes länk:
Note that Crocker's Rules does not mean you can insult people; it means that other people don't have to worry about whether they are insulting you.
Läs på.
Jag behöver alltså enligt Crockers regler inte oroa mig för att såra dig. Kan du läsa?

Varför ta något som inte stämmer personligt?
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-16 kl. 15:05.
Citera
2021-03-16, 15:03
  #186
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Så trött att du inte minns rubriken du satte när du skapade tråden? Att det som är fysiskt möjligt är relevant för fysiken håller jag med om, men nu var det väl relevansen för filosofin som skulle diskuteras?
Tydligen.
Absolut - däremot begagnade du falsk ekvivalens i ditt resonemang - det är den typen av logiska kullerbyttor jag är trött på. Därmed inte sagt att jag ibland gör samma misstag själv.
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-16 kl. 15:13.
Citera
2021-03-16, 15:07
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
http://www.diva-portal.org/smash/get...FULLTEXT01.pdf


Är ni anti-realister som auktoriteten Bohr &co (Köpenhamnstolkningen), eller väljer ni istället likt Einstein och de antika föregångarna från Elea att bli anti-lokalister som ser tidens gång och/eller rummets utsträckning som illusioner?

Kanske kastar ni sonika ut kausaliteten med badvattnet?
Är ni ovetenskapliga anti-empirister?

Har ni andra lösningar på problemet?
Förstår ni ens frågeställningen?

Tack på förhand för intressanta svar, Välkommen att argumentera!

Det som är så intressant med TS är att han argumenterar filosofi som om han sitter på alla svaren. Keep it up du store intellektuella! Jag blir full i skratt av ditt mindervärdeskomplex och din oförmåga till att artikulera det svenska språket.
Citera
2021-03-16, 15:14
  #188
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Jag behöver alltså enligt Crockers regler inte oroa mig för att såra dig. Kan du läsa?

Varför ta något som inte stämmer personligt?
Ok. Du menar att du tycker att alla andra ska tillämpa CR så att du kan förolämpa dem.
Citera
2021-03-16, 15:39
  #189
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theofrast.Bombast
Jag behöver alltså enligt Crockers regler inte oroa mig för att såra dig. Kan du läsa?

Varför ta något som inte stämmer personligt?
Mer från CR:
The idea is it’s supposed to be a much more efficient/optimal way to communicate things.
Hur mycket effektivare/optimalare det nu egentligen är att dra in OT om CR och OT om hur du har uppfattat eller missuppfattat mitt förhållande till KK, har du säkert också något jättebra svar på. Intressegruppen antecknar säkert iaf i någon av Everetts många världar. (Btw är den säkert filosofiintressanta MWI inte min favvotolkning av kvant).
Citera
2021-03-16, 16:16
  #190
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Det som är så intressant med TS är att han argumenterar filosofi som om han sitter på alla svaren. Keep it up du store intellektuella! Jag blir full i skratt av ditt mindervärdeskomplex och din oförmåga till att artikulera det svenska språket.
Okej, najs - kul att vara intellektuellt utfattiga slavar till belåtenhet. Varsågod!
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ok. Du menar att du tycker att alla andra ska tillämpa CR så att du kan förolämpa dem.
Nej - så att vi kan ha en informationsmättad dialog.

De som läst t.ex Falstaff fakir (eller bara inte är allmänt intellektuellt efterblivna) förstår vad jag sysslar med.

De gånger ni står på min sida i en debatt kommer ni att vara tacksamma.
De debattörer som inte är cry babies (typ BuggaMigInte) brukar uppskatta och tacka mig när jag fräckt belyser något jag uppfattar som felaktigt, och själv blir jag glad och trevlig om någon tillrättavisar mig ordentligt (personens dialekt är då irrelevant).
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-16 kl. 16:54.
Citera
2021-03-16, 17:15
  #191
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Textmassa av ignorant Svammel
https://bfy.tw/QYQU Varsågod: https://plato.stanford.edu/entries/information/

https://bfy.tw/QYQW Varsågod: https://www.encyclopedia.com/religio...ter-philosophy

Varsågod: https://en.wikipedia.org/wiki/Nominalism
Varsågod: https://en.wikipedia.org/wiki/Trope_(philosophy)

__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-16 kl. 18:01.
Citera
2021-03-16, 17:16
  #192
Medlem
Theofrast.Bombasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Alltså, allt är fel ur ett fysik och logik-perspektiv. Så allt måste rättas. Det saknas fullständigt koppling till verkligheten. Det här är ingenting som är svårt att rätta utan jag försöker istället hitta någonting som stämmer så jag kan förstå någonting alls.

Haha, jovars, "grabbarna borta i fysikforumet" brukar "skoja" med mig om hur jag uttrycker mig.
Jag är inte direkt känd för att ha någon god dialektisk förmåga. Jag tillskriver mig inte heller någon sådan.
Du är rolig också, inte bara dum. D-K-effekten kan även ge upphov till humor.
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Du förstår, jag är smartare än dig så jag behöver inte ge dig rätt svar för att visa att du har fel, utan jag kan ställa frågor som gör dina fel tydliga.
Jävla satans lögnare!
Din fallenhet för sokratisk metod är att jämföra med min grannes hunds, vilken är lagom kul.
Tillrättavisa mig då så att mina fel faktiskt blir tydliga, istället för att snacka skit och agera idiot.
__________________
Senast redigerad av Theofrast.Bombast 2021-03-16 kl. 18:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback