2021-03-09, 18:22
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Sist jag jobbade för ca 1 vecka så fick jag rejält med skäll. Framför alla. Sen har det snackats skit. Jobbar endast som timanställd och är ganska ny. Jag är yngst och andra mycket äldre. Jag tyckte det var så pinsamt, personen var så nära mitt ansikte och skällde som om han vore chef ramsey, ögonen alldeles röda. Pga ett fel jag gjorde. Tydligen omänskligt. Jag behöver jobba då min ekonomi vart dålig på sistone .. tjänar minst 1500 i månaden , högst 6000. Jag trivdes på jobbet och hade ett gott ryckte. Nu vågar jag inte gå dit för de tydligen pratats om mig. Vad gör jag? Ska jag dit endå och jobba? Vad hade ni gjort?
Jag hade inte tagit utskällningen till att börja med utan avbrutit den ,oavsett vad jag gjort för fel.. Så överkörd och förnedrad inför andra får man aldrig bli.
Citera
2021-03-09, 18:28
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Sist jag jobbade för ca 1 vecka så fick jag rejält med skäll. Framför alla. Sen har det snackats skit. Jobbar endast som timanställd och är ganska ny. Jag är yngst och andra mycket äldre. Jag tyckte det var så pinsamt, personen var så nära mitt ansikte och skällde som om han vore chef ramsey, ögonen alldeles röda. Pga ett fel jag gjorde. Tydligen omänskligt. Jag behöver jobba då min ekonomi vart dålig på sistone .. tjänar minst 1500 i månaden , högst 6000. Jag trivdes på jobbet och hade ett gott ryckte. Nu vågar jag inte gå dit för de tydligen pratats om mig. Vad gör jag? Ska jag dit endå och jobba? Vad hade ni gjort?
Restaurang hah? Det har också hänt mig detta. Inte kul att bli gjord till åtlöje sådär när man inte har mycket att sätta emot som yngling. Fick lust att hälla en kokande gryta över kökschefen som svar.

Att dom snackar skit om dig efteråt också... jävla mobbarstämning på din arbetsplats.

Ring alternativt möt chefen för att säga några sanningens ord och ta sen mössan och gå. Sök socialbidrag istället för att stå ut med den där jävla skiten för en pisslön.
Citera
2021-03-09, 18:38
Medlem
Citat:
Strunta i det stället. Chefen ska inte skälla på dig inför andra och folk ska inte snacka skit.
Citera
2021-03-09, 18:52
Medlem
Stämmer in i kören om jobba inte vika av.
Rannsaka dig själv om utskällning var befogad, först.
Min förra chef höll inne lönen i tre månader gav aldrig upp och fick lönen till slut. Bara som en jämförelse anekdot ta det som en sporre och ta tag i problemet med bossen.
Citera
2021-03-09, 19:07
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Kolla på filmen Full Metal Jacket, sedan går du tillbaka till jobbet.
Citera
2021-03-09, 19:11
Medlem
Påpeka att man ska hålla avstånd. Inte okej att vara så nära vid utskällningar heller.
Citera
2021-03-09, 19:17
Medlem
Bizmarcks avatar
Nej, det är inte ok att bli utskälld av sin chef på jobbet. Chefer skall klara av en normal kommunikation, annars kan de dra åt helvete!
Citera
2021-03-09, 19:19
Medlem
Dålig chef som skäller ut sin personal, särskilt inför andra. Du ska absolut gå till jobbet på fredag, precis som många andra sagt.
Citera
2021-03-09, 19:21
Medlem
Bara gå det med ett leende på läpparna och låtsas som inget hade hänt det retar chefen och imponerar på kollegorna. Kommer chefen och har attityd mot dig så bara säg att skälla hjälper inte, jag har gjort så och det blev tyst på eländet.
Citera
2021-03-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ta inte skit av folk, aldrig. Jag gjorde det hela livet och mitt liv är förstört med knark och tappade tänder.

Säg ifrån. Chefen måste du lyssna på men du är inte i lumpen och ska ta emot några trakasserier, okej? Stå upp för dig själv. Jag brukar säga ifrån med våld nu så har varit häktad flera gånger så jag undviker folk då jag tydligen inte har någon som helst stopp i mig längre.

Detta!
Ibland är.det fan mer värt o ta bidrag än att jobba åt en idiot tiöö chef.
Sen ts du säger att din lpn är 1500-6000 dom pengarna kan man nog göra om man startar upp en enskild firma o tvättar fönster eller bilar åt folk o då slipper du en idiochef.
Kan förstå om man har en hög lön men för.dom pengarna är det ingen vits att vantrivas enligt mig.
Citera
2021-03-09, 19:56
Medlem
exoticspices avatar
Du blev utskälld för att personen hade en dålig dag och det gick tyvärr ut över dig. Ta det inte personligt. Du trivs på jobbet och är omtyckt. Låt inte det här förstöra och få dig ur balans.

Visa att dom inte kan knäcka dig så lätt & låt dom inte dra ner dig. Gå dit och var precis som vanligt och håll dig borta från chefen så mycket du kan.

Blir du utsatt igen, gå till chefens chef. Om du inte orkar vara kvar ska du överväga att byta jobb.
Citera
2021-03-09, 20:06
Medlem
ceyifam2s avatar
Om du inte jobbar med enbart idioter kan du vara helt säker på att det är jubelidioten som skällde ut dig som det skvallras mest om.

Att tappa fattningen gör att andra tappar respekt, så nollan som skällde ut dig är sannolikt inte högt ansedd, alternativt har hen ägnat för mycket tid åt idrott, eller bådadera.

Min erfarenhet är att idrottstränare tror att de måste skrika och vråla för att få resultat. Det går sällan bra på en arbetsplats.

Gå till jobbet, skit i den där dåren. Lös inget med våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in