Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-21, 17:22
Medlem
Skulle vilja se senaste avsnittet, finns det att se någonstans annat än Viafree? Vet att det är borttaget där..
Citera
2021-04-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, det var tråkigt att höra, men det finns ingen chans att det materialet förpassas direkt till soptunnan nu efter den senaste soppan?

Högst tveksamt med tanke på alla kostnader för att spela in i en månad
Citera
2021-04-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Vaddå ”nej sharia och samtyckeslagen är varandras motsatser”. Det är väl exakt det jag skrivit hela tiden? Att det du förespråkar inte stämmer med svensk lag, men möjligtvis med sharia, som är en del av en helt annan kultur med ett helt annat sätt att bedöma relationer mellan könen på?

Och på vilket sätt menar du att du kräver ansvar från män? Det är väl ganska uppenbart att du anser att kvinnor ska bära ansvaret för mäns handlingar. ”Leka med elden bla bla skylla sig själva om de bränner sig bla bla”.

Du får sätta dig eller lägga dig på människor halvnaken om de vill att du ska göra det, och visar det samtycket. De flesta människor tycker inte att det är svårt att läsa av när sådana handlingar är önskade eller ej. Men jag förstår att du har väldigt svårt att läsa av det.

Eftersom du inte klarar av att läsa av om handlingarna är önskade innan de sker kommer jag inte be dig göra det. Men titta på programmet och notera reaktionerna lille vän.

Protesterade Toby när Jennifer satte sig på honom? Eller såg han glad ut? Protesterade Jennifer när Toby drog ner hennes BH? Eller såg hon glad ut?

Och återigen, det är inget brott av Jennifer att inte vilja ha sex med Toby. Inte ens om hon agerar på ett sätt som du tolkar som sexuellt.

Det är inget brott i sig att försöka ta av bh:n av någon. I synnerhet när hon klänger på honom ikläd inget mer än string och bh. Det var ett naturligt nästa steg. Om hon inte var intresserad så hade hon inte lagt sig på honom.

Om jag inte ville sex med en kvinna så hade jag håller avstånd och satt på mig kläder, hon gjorde den direkta motsatsen.

Hon är en riktig hora.
Citera
2021-04-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Fattar inte varför killen behöver hamna i en sån här situation. Han är överlägsen alla killar i huset när det kommer till tjejer, och redan från förra säsongen ville alla tjejer ha honom.
Haha, tack för ett gott skratt. Roligaste jag har läst idag.
Citera
2021-04-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monobloco
Skulle vilja se senaste avsnittet, finns det att se någonstans annat än Viafree? Vet att det är borttaget där..

https://nyafilmer1 (.) com/paradise-hotel/season-16-episode-17/
Citera
2021-04-21, 18:22
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Du är ett mentalt kalhygge.
Att hon gränslar honom innebär inte att hon vill bli tafsad på hennes kön, få bh-n avdragen?
Som jag skrev innan men som du uppenbarligen är för dum för att förstå!
Bara för att man kysser någon, klär sig ”utmanande” osv så är det inget inbjudningskort till att det är fritt fram för allt.
Man kommer väldigt långt med en enkel fråga, som man är det väldigt enkelt att slippa ofreda någon och samtidigt inte sätta sig i skiten...

Fortsätter du bara nu med ditt dravel om att gränsla osv så bemöda dig inte att fråga, du är för dum ändå för att först

Du menar att du frågar din flickvän/fru varje gång ni ska ha sex även fast hon kyssar dig och visar in dig i sovrummet?

Lagen säger:
6 kap 1§ Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

Att sitta lättklädd gränsle över en annan person kommer givetvis tas i beaktning i detta fall. Det är dock intressant eftersom man har hela händelseförloppet på video vilket är ovanligt.
Citera
2021-04-21, 18:26
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Du menar att du frågar din flickvän/fru varje gång ni ska ha sex även fast hon kyssar dig och visar in dig i sovrummet?

Lagen säger:
6 kap 1§ Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

Att sitta lättklädd gränsle över en annan person kommer givetvis tas i beaktning i detta fall. Det är dock intressant eftersom man har hela händelseförloppet på video vilket är ovanligt.

Var dom inblandade gifta eller i ett förhållande? (Dessutom var det två tjejer han gick över gränsen mot)

Du blandar äpplen och päron lilleman...
Citera
2021-04-21, 18:34
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Var dom inblandade gifta eller i ett förhållande? (Dessutom var det två tjejer han gick över gränsen mot)

Du blandar äpplen och päron lilleman...

Vart i lagen står det att man ska ta hänsyn till civilstatus eller förhållande? Det är ej relevant och därav ska du ha samtycke av din partner (och hon av dig). Och den får du troligen av att hon visar dig på andra sätt än med ord eller skriftligen vilket lagen ger sitt godkännande till.

Jag pratar endast om BH incidenten.

Lagen är dock helt kass pga av sin godtycklighet.
Senast redigerad av YuriOrlov 2021-04-21 kl. 18:45.
Citera
2021-04-21, 18:36
Medlem
Produktionsbolaget som anmälde våldtäkt och sexuellt ofredande BÖR om någon rättvisa ska skipas och om de menar ALLVAR, titta igenom ALLA sina PH-program och leta efter andra händelser som KAN vara brottsliga.

MÄN och KVINNOR är LIKA inför lagen. Man kan inte utgå från att män alltid vill ha sex och att kvinnor normalt inte vill det.

KVINNOR i i PH har exakt lika stort ansvar att i FÖRVÄG försäkra sig om samtycke gällande alla handlingar som kan ha sexuell innebörd.

Det HELT uppenbara är ju i detta fall när en uppenbart hjälplöst berusad och nära på naken knappt myndig man hänsynslöst utnyttjas sexuellt genom att en kvinna sätter sig på honom i stort sett naken och låter sitt kön stöta mot hans kön. Det spelar ingen roll vad han säger här eller vad sammanhanget är. Han är hjälplöst berusad och är inte ens kapabel att samtycka till detta på något relevant sett. Om man skulle tagit hand alkoholhalt där är jag helt säker på att - om han hade varit en kvinna - så hade han varit ett offer för ett allvarligt sexuellt övergrepp.

Håller ni med eller?

Det här börjar ju gå LÅNGT nu med att MÄN skuldbeläggs i media och KVINNOR lyfts fram som offer hela tiden. Det ÄR störande. Jag vill att världen ska vara jämlik och jämställd. Men det här är ju tvärtom!
Citera
2021-04-21, 19:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Vaddå ”nej sharia och samtyckeslagen är varandras motsatser”. Det är väl exakt det jag skrivit hela tiden? Att det du förespråkar inte stämmer med svensk lag, men möjligtvis med sharia, som är en del av en helt annan kultur med ett helt annat sätt att bedöma relationer mellan könen på?

Och på vilket sätt menar du att du kräver ansvar från män? Det är väl ganska uppenbart att du anser att kvinnor ska bära ansvaret för mäns handlingar. ”Leka med elden bla bla skylla sig själva om de bränner sig bla bla”.

Du får sätta dig eller lägga dig på människor halvnaken om de vill att du ska göra det, och visar det samtycket. De flesta människor tycker inte att det är svårt att läsa av när sådana handlingar är önskade eller ej. Men jag förstår att du har väldigt svårt att läsa av det.

Eftersom du inte klarar av att läsa av om handlingarna är önskade innan de sker kommer jag inte be dig göra det. Men titta på programmet och notera reaktionerna lille vän.

Protesterade Toby när Jennifer satte sig på honom? Eller såg han glad ut? Protesterade Jennifer när Toby drog ner hennes BH? Eller såg hon glad ut?

Och återigen, det är inget brott av Jennifer att inte vilja ha sex med Toby. Inte ens om hon agerar på ett sätt som du tolkar som sexuellt.

Det du förespråkar, att kvinnor som ofredar män ändå alltid är offret är inte förenligt med svensk lag, det är din nazifeministiska fantasi.

I situationer där kvinnor är sexuella ja. Det är väl jättebra att ni kvinnor nu förstår att ni inte kan gränsla och gnida ert kön mot män precis hur ni vill som du trodde bara i morse? Äntligen kommer vi någonstans!
Citera
2021-04-21, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Det är inget brott i sig att försöka ta av bh:n av någon. I synnerhet när hon klänger på honom ikläd inget mer än string och bh. Det var ett naturligt nästa steg. Om hon inte var intresserad så hade hon inte lagt sig på honom.

Om jag inte ville sex med en kvinna så hade jag håller avstånd och satt på mig kläder, hon gjorde den direkta motsatsen.

Hon är en riktig hora.
Du får väl se när du blir åtalad om det var ett brott eller inte.
Citera
2021-04-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du får väl se när du blir åtalad om det var ett brott eller inte.

Vilket åtal? Det kommer inte ens bli något åtal.

Det är skrattretande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in